Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

Komedie / Horror

geregisseerd door Christopher Landon
met Tye Sheridan, Logan Miller en Sarah Dumont

Drie scouts, en tevens vrienden voor het leven, bundelen hun krachten met een stoere serveerster om 's werelds meest onwaarschijnlijke groep helden te worden. Wanneer hun rustige stad wordt geteisterd door een zombie-invasie, vechten ze samen voor de ultieme badge en moeten ze hun vaardigheden op de proef stellen om de mensheid te redden van de zombies.

soom schreef:
Absoluut iets beter dan de vorige.

Welke is de vorige? Ik dacht altijd dat deze film op zichzelf staat.

Zwolle84 schreef:
Welke is de vorige? Ik dacht altijd dat deze film op zichzelf staat.
Paranormal Activity, the Marked Ones.

soom schreef:
Paranormal Activity, the Marked Ones.

Oh, echt? Ik had nooit kunnen vermoeden dat dit er een uit de PA-reeks is.

Dank je!

avatar van soom
Huh Zwolle84, grapjas. Het leek me de eerste keer wel duidelijk wat ik bedoelde. Een beetje kijken en niet zulke sarcastische opmerkingen plaatsen, zou wel helpen.

avatar van Zwolle84
Ik maak geen grapje en vrees dat ik de draad kwijt ben...

avatar van soom
Okee dan, de regisseur heeft hiervoor Paranormal Activity gemaakt, en dit was een half punt beter dan die eerder gemaakte film.

soom schreef:

Ah, ik zocht het in een andere richting.

avatar van bjerik76
eindelijk weer eens een leuke komedie voor volwassenen.
De humor/ grapjes waren wel leuk, en de gore was oke.
Speelduur is wel net iets te lang ( ook al duurt de film zie ik hier 84 min)
want het laatste kwartiertje ben ik toch ondertussen de afwas gaan doen, af en toe over mn schouders kijkend. waardoor ik echt geconcentreerd het eind wel heb gemist hoe het nou precies opgelost werd.

acteerprestaties oke , tye sheridan ook

avatar van DutchTakeshiro
Verrassend grappige horror komedie. Op het eerste gezicht lijkt het een flauwe film te zijn die voor het gemak een verhaaltje vertelt rondom zombie's. Gelukkig heeft de film een aantal originele momenten en heb ik eerlijk waar kunnen schateren van het lachen. Als je Zombieland een succes vindt dan raad ik ook zeker aan om deze te kijken.

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse heeft genoeg grappen en grollen om van begin tot eind leuk te blijven. De gore en de grappen werken goed bij jongeren en ouderen. Wees gewaarschuwd want de gore en seksueel getinte scenes zijn misschien voor een aantal mensen te veel van het goede. De gore ziet er in ieder geval goed uit en de stunts zijn goed.

Het is gewoon een lekker simpele film die meer dan genoeg entertainment biedt. Een aantal hilarische scenes zorgen ervoor dat je de film niet meer snel zal vergeten. Grote borsten, zombies afslachten en scouting... wat wil een (simpele) vent nog meer?

avatar van horizons
Dat was een stuk leuker dan ik had verwacht. De meligheid en ongein die hoogtij viert in deze film werkt gewoon.
Vlot verloop, leuke effecten en mensen die er plezier in hebben. Niets aan toe te voegen verder.

avatar van Pim1993
Leuk filmpje wel, maar daar is ook alles wel een beetje mee gezegd. Flinterdun verhaallijntje met aardige humor. Op het randje. Voldoende voor het vermaak.

avatar van El ralpho
How to survive a zombie Apocalypse

Redelijke horror komedie die eigenlijk wel een beetje verloopt zoals je op voorhand verwacht. Dit is meteen ook de crux hier omdat er eigenlijk te weinig verassingen meer zijn voor kijkers die titels zoals Shaun of the Dead en Zombieland hebben bekeken. Eveneens waren zombies hier namelijk het thema, en was er daarnaast sprake van een komische insteek. Hoewel ik beide films bekeken heb vóór ik begon met reviews schrijven op moviemeter, weet ik in ieder geval wel wat er bij deze titel ontbrak t.o.v. in ieder geval Shaun of the Dead (zombieland is me minder goed bijgebleven), en dat is goede humor.

De meeste grappen zijn hier flauw en voorspelbaar en daarnaast ook zo plat dat het al snel banaal wordt. In slaap sukkelen was er dan ook weer niet bij, want het bleef allemaal wel net interessant genoeg waardoor je alsnog wel het einde wilde zien, maar echt goed werd het nergens.

Voor liefhebbers van zombietitels of mensen die American Pie na het tweede deel nog steeds leuk vonden kan dit prima, maar voor de rest wil ik toch een andere invulling van de avond adviseren.

avatar van Zwolle84
Hij leek me verschrikkelijk, heb toch gekeken vanwege de 96% match die Netflix me tipte maar het is nog verschrikkelijker dan ik al vermoedde. Stomvervelend, dit soort troep.

avatar van ChrisM
Trash

avatar van ChrisM
BlueJudaskiss schreef:

Waarom?

Weinig verfrissend en vernieuwend..... voelt super ultra commercieel en hype gevoelig .....

Dit is natuurlijk strikt persoonlijke mening

Sof.

Geen al te grote zombie fan maar een comedy-variant wou ik dan nog wel even een kans geven. Had het beter niet gedaan, want dit was echt wel droef. Vooral die mix met het hele highschool/scouts gebeuren maakt dit bijna ondraaglijk.

Beetje jammer want links en rechts zie je toch een paar gave gore momentjes. Alleen zitten die verborgen in een stortvloed aan kneuterige humor en vervelende personages. Met als dieptepunt het Britney Spears nummerte dat veel te lang doorgaat en waar een personage achteraf nog expliciet de grap moet uitleggen. Mnee.

Als je dan uiteindelijk nog iemand met een weedwacker een zombiefeest ziet binnenstormen dan weet je wel waar ze de inspiratie hebben gehaald voor deze film. Als je dit dan vergelijkt met die inspiratie dan zie je hoe hard deze film tekort schiet. Veel te braaf, veel te ongrappig, veel te cliché en veel te veel vervelende Amerikaanse highschool bullshit.

avatar van IH88
“It's the zombie apocalypse! Come on, we're scouts! We're trained for this!”

Missie geslaagd. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse is een absurde en vlotte horrorkomedie met veel flauwe humor en kinderlijke gekkigheid. En het werkt, alhoewel de grappen soms over het randje gaan. Maar vaker is het perfect getimed en oprecht grappig.

De groepsdynamiek is de grootse kracht van Scouts Guide, met een drietal 'losers' en een mooie blondine (Dumont) die gaan samenwerken in hun strijd tegen de zombies die hun stadje overspoelen. De openingsscene zet al gelijk de toon voor wat je kan verwachten. Er is ook nog een coming of age verhaaltje over het uit elkaar vallen van de groep vrienden door andere interesses, volwassen worden, en een verliefdheid op het mooie meisje van de school. Halston Sage speelt het meisje dus ik begrijp die Ben (Sheridan) wel. Voor de rest een prima zombiefilm.

avatar van Noodless
Plezierige film om naar te kijken want de fun straalt er van af. Op gebied van humor en gore zit het op beide vlakken goed. Toegegeven, de humor is vaak kinderlijk en soms er echt over....maar ja....hier kon ik het wel smaken. Soms echt goed kunnen lachen. Er zaten ook heel wat toffe gore scènes in de film en het verhaal wordt voor zijn genre wel prima opgebouwd naar de climax. Daarbij leuke toetjes genaamd Sarah Dumont en Halston Sage. 7,5/10

avatar van sinterklaas
Best wel leuk.

En dat van de regisseur van het zeer geslaagde Paranormal Activity: The Marked Ones... Het is een typische uberflauwe high school comedy... Maar dan wel voor 16 jaar en ouder. En dat laatste trok bij mij nog net dat beetje aandacht.

En de inmiddels duizend en ...... ste zombievariant is nog prima te doen als je goed stoned bent. De grappen zijn zo fout, plat, puberaal en idioot... met als uitschieter die ene piemel-grap... of die zombie tieten-stunt. Maar ondertussen is de typische gore, de vele bloed en ingewanden en het feit hoe die drie losers het tegen een zooitje zombies gaan opnemen wel uiterst vermakelijk. Het acteerwerk... Tsja, wat zal ik er eens over zeggen. Die barvrouw is de uitschieter.

Ik heb wel gelachen.

avatar van alexspyforever
Toen Kondoro0614 me zei dat deze in de stijl was van Zombieland, dat was al niet hoopgevend. Aan de andere kant ben ik tijdens mijn jeugd een 3-tal jaren bij de scouts geweest en daar heb ik goede herinneringen aan over gehouden. Ok er waren een aantal cliché grapjes over scouts en neen scouts lopen niet dagelijks rond in dat tenue. Helaas zijn de 3 'helden' niet echt leuk en de female sidekick is de babe die er sexy bijloopt maar uiteraard niet naakt gaat want anders zou ze slachtoffer worden. Die stem alleen al neen bedankt. Nu goed ik heb gelachen op het moment dat de rondborstige dienares van de wet kwam vast te zitten in dat hek, wat jammer dat zij niet de strip-teuse van dienst was. De echte strip-teuse die een showtje opvoert is helaas een nogal skinny girl niet echt sexy. De andere grapjes waren zolas verwacht tiener niveau en dat vind ik niet echt grappig. De actie en gore is door het gebruik van CGI en omdat het merendeel in een donkere dancing plaatsvindt slapjes. Beste scène veruit was de intro in dal lab, dat was hoopgevend al was het meteen duidelijk dat de focus op comedy zou liggen. Het blijft gewoon te braaf voor mij en weinig grappig. Maar het is wel een pak vermakelijker dan Zombieland (ok dat is voor mij dan ook niet moeilijk).

avatar van Shadowed
Prima zombiefilm.

Opnieuw een zombie comedy die ik tegenwoordig steeds vaker te zien krijg. Net zoals found footage horror en demon/spookhuis horror. Hier staan een paar scout jongetjes in het licht. En ook de zoon van Schwarzenegger, die ik niet echt op zijn vader vind lijken.

Op sommige scenes heb ik lopen glimlachen en de nieuwe manieren om de ondoden om te leggen vind ik altijd wel leuk om te zien. Heb me hier wel mee vermaakt.

Het acteerwerk is prima, jammer van een korte rol van Koechner. Ik vond die man in Piranha 3DD en Krampus erg leuk. De hoofdrolspelers doen het allemaal wel goed, daarop kan ik niet echt zeuren. Een prima filmpje.

avatar van jippie2010
Leuk gedaan! Veel beter dan dit worden ze niet in dit genre.
Deed me qua stijl een beetje denken aan Tucker and Dale vs. Evil (2010)
Lekker droog vermaak *4.0

Prima.

Ben niet zo'n fan van zombies en ook niet van de combinatie horror en komedie, maar ik vond dat het hier prima werkte. Wellicht omdat de komedie de overhand hand ten opzichte van de horror.

Verhaaltechnisch is het allemaal echt niet zo heel spectaculair. Gelukkig wordt dat goed gemaakt door wat geinige poep- en plashumor. Echter was de film af en toe ook wel erg vermoeiend, zoals de Britney Spears scène. Sloeg ook echt nergens op eerlijk gezegd.

Ik denk wel dat er veel meer uit het heel scout-gebeuren gehaald kon worden. Nu liepen ze eigenlijk alleen rond in scoutpakjes en hebben 2 knopen gelegd. Zonde dat dat niet verder benut werd.

Het einde vond ik nogal braaf en daardoor ook zwakjes. Je zou eigenlijk niet verwachten dat het zó cliché en braafjes zou eindigen, maar dat doet het wel. Misschien is het einde dan juist weer verrassend. Hoe dan ook, erg slap einde.

Redelijk goede komedie-horror film.
Het verhaal stelt weinig voor, maar ik had niet anders verwacht van deze film.
De vertolkingen zijn redelijk, ook de make-up is goed.
Kortom: een leuke komedie die me kon bekoren.

avatar van notsub
Padvinders en zombies, de combinatie ligt niet erg voor de hand. Scouts Guide to the Zombie Apocalypse weet er een aardige draai aan te geven, maar het hangt wel aan elkaar met veel flauwekul en een enkele geslaagde grap. Platte seksistische humor wordt niet gemeden en geeft het niveau van deze film prima aan. In de juiste stemming kon ik allemaal best waarderen, maar veel heeft deze zombie invasie niet om het lijf.