The Man from U.N.C.L.E. (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander

De jaren 60. CIA-agent Napoleon Solo (Henry Cavill) en KGB-agent Illya Kuryakin (Armie Hammer) nemen deel aan een gezamenlijke missie tegen een mysterieuze criminele organisatie die werkt aan het opbouwen van kernwapens. Hun enige aanwijzing is de dochter van een verdwenen Duitse wetenschapper, die de sleutel is tot het infiltreren van de criminele organisatie. Wat volgt is een race tegen de klok om hem te vinden, zodat een wereldwijde catastrofe voorkomen kan worden.

avatar van Decec
Uitstekend actie/avontuur/komedie film...
Het lijkt wel James Bond...
Spannend verhaal...
Uitstekend acteerwerk...
Bekende actrice Alicia Vikander...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Perfect camerabeweging...
Heerlijk genoten...
Top!

Toch een tegenvaller.

Ik ken de originele reeks niet, maar misschien is Ritchie iets te nauw bij het bronmateriaal gebleven? Het is voor zijn doen namelijk een best tamme film geworden, eentje die buiten z'n setting en een wat sappiger toontje volledig wegzakt in een moeras van soortgelijke films.

Ik mis vooral Ritchie's visuele kunststukjes. Filmisch is het een redelijk saaie film geworden, waarbij vooral de tamme actiescenes opvallen. De editing is loom, het camerawerk gewoontjes. En laat dat nu net de zaken zijn waar Ritchie doorgaans wat beter in is dan de rest.

Het knipoogje dat doorheen de hele film zit zorgt er voor dat het nergens vervelend of irritant wordt, het tempo is ook nog wel oké, maar verder valt er maar weinig te beleven. Jammer dan ook dat de film tot bijna 120 minuten gerokken wordt. Een kwartiertje tot half uur minder was zeker geen probleem geweest.

Mnee, het gaat niet de goede kant uit met Ritchie. Z'n minste, al heb ik Swept Away dan nooit helemaal gezien.

avatar van des1
Toe maar... alweer een wereldwijde catastrofe that hangs in the ballot. Met al deze hyper-overdreven premises is een lekker subtiel plot natuurlijk afwezig... Guy Ritchie kan beter aan een Sherlock Holmes 3 werken.

avatar van ILDIB
heerlijk ouderwetse spionnen film met een kwinkslag. verhaal rammelt het en der maar er is kwaliteit genoeg..

Stylistisch toch wel een sterke film. De grappig bedoelde tweestrijd tussen de twee spionnen leidde wel enigszins af van het verhaal.

Ik vraag me overigens af waarom deze voor 16 jaar en ouder is?

avatar van des1
Zoals verwacht, kon me totaal niet boeien. Eye candy (Vikander) biedt niet genoeg om gekluisterd te blijven. Lijkt een sloppy routineklus voor ambachtsman Ritchie. Lekker overgeschakeld naar de docu serie over Amerikaanse submarines op NatGeo. Spannend en leerzaam.

avatar van Banjo
Een veel te lichtvoetige film over een tijd die hier totaal niet bij past...
in geen moment interessant...

1 1/2 ster

Geweldige leuke film, nu zeker 5 keer gezien. Voor mij staat deze in de top 10.

avatar van cor1946
Wat een waardeloze film. Zogenaamd lollig , kon er niet van genieten. Wat een slechte acteurs.

avatar van Left4Dead
Vooruit...... een zesje.
Ritchie kan echt een prent mooi in beeld brengen, maar dat kan een film niet in zijn geheel dragen.\
Het verhaal is niet bijzonder, saai durf ik het te noemen. Daardoor zijn de karakters ook niet interessant.

Het begint heel leuk maar hoe verder je komt hoe minder je met de personages krijgt. De humor is flauw, ben sterkere humor gewend van de regisseur. Ach een leuke familieprent is het geworden, iets waar ik niet erg warm van wordt over het algemeen.