The Man from U.N.C.L.E. (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander

De jaren 60. CIA-agent Napoleon Solo (Henry Cavill) en KGB-agent Illya Kuryakin (Armie Hammer) nemen deel aan een gezamenlijke missie tegen een mysterieuze criminele organisatie die werkt aan het opbouwen van kernwapens. Hun enige aanwijzing is de dochter van een verdwenen Duitse wetenschapper, die de sleutel is tot het infiltreren van de criminele organisatie. Wat volgt is een race tegen de klok om hem te vinden, zodat een wereldwijde catastrofe voorkomen kan worden.

avatar van Frank Slade
heerlijke film. Top hoe ze je laten denken dat het echt een film is gemaakt in jaren 60. Lekkere humor, leuke jaren 60 actie en bijpassende muziek. Lijkt idd beetje op de oude James Bond films, maar in mijn ogen meer op de series De Wrekers en The Presuedors. Goed acteerwerk en een van eerste keren dat ik me niet kapot heb geergerd aan Hugh Grant.
Van mij mogen er meer van dit soort films komen, een van leukere film van afgelopen maanden.
Kom maar op met deel 2.

avatar van Antonev
Wat een gave film zeg! Het zag er allemaal uitstekend uit, het verhaal blijft interessant en het zit bomvol goed geplaatste humor! Meer van dit!

Deze trefzekere, retro gestileerde geheim agenten actiemisdaadkomedie (vanzelfsprekend in een modern jasje) was pure nostalgie en ademde dezelfde sfeer uit als de televisieserie eind zestiger jaren. De dialogen waren speels en leuk en de soundtrack klonk heerlijk. Het trio hoofdrolspelers opereerde speels en met flair. Er komt vast en zeker een vervolg.

avatar van hutsekluts
Guy Ritchie op z'n best! Leuke personages in een prima script in een geweldige jaren-60 setting. Top gedaan. De humor is dermate goed gedoseerd dat de spanning niet verloren gaat en de kijker beseft hier toch met een serieuze zaak van doen te hebben. Zoals Gauke hieronder al aangeeft: een vervolg kan niet uitblijven door de mededeling van 'leader of the gang' Hugh Grant in de slotscene waarmee hij de drie spionnen benoemt tot het team van U.N.C.L.E. dat onmiddellijk voor een volgende missie op pad moet .

avatar van james_cameron
Stijlvol geregisseerde, speelse spionagefilm, die na een wat flauw eerste uur gelukkig steeds beter wordt. Het is even wennen aan de overdreven onderkoelde humor en de abstracte personages, maar de film zit uiteindelijk best vermakelijk in elkaar. De regie van Guy Ritchie is soms iets te bedacht en het geheel blijft iets gekunstelds houden, wat vooral blijkt uit de complexe montage en de curieuze aanpak van sommige aktiescenes, wat dan op zich wel weer grappig en inventief is. Voornaamste pluspunt is de oogverblindende production design: alles ziet er werkelijk geweldig retro uit.

avatar van Leo1954
Heel grappige en goed gemaakte nostalgische actiefilm. Volop genieten voor mij.

avatar van olbo
Flauwe humor aangedikt met niet geheel passende muziek. En traag, omdat het matig verhaal opgevult moest worden met onzin. Niet mijn smaak.

avatar van Uier
Zeker niet eens van Richie's beste films. De herkenbare editting passeert vaak de revue, maar weet niet echt te imponeren. Qua sfeer vond ik het vlees noch vis, wat niet altijd fijn uitpakt. Verder is de film wel onderhoudend en vermakelijk, maar daar blijft het ook wel bij. Laat Ritchie hierna maar weer een hardere film maken, want die speelse films ala Sherlock en Uncle films zijn niet speciaal, zoals LS, Snatch en Revolver dat waren.

3.0

avatar van filmkul
Stijlvolle misdaadfilm met wat droge humor. Het verhaal is niet bijster origineel, maar kent enkele leuke twists. Het verhaal verloopt lekker vlot en wordt fraai in beeld gebracht in mooie jaren '60 stijl met een passende soundtrack. Echt spannend wordt het niet. Ritchie weet wel sommige scenes fraai te monteren en in beeld te brengen, met name de bootachtervolging is redelijk memorabel te noemen. Cavill en Hammer zijn goed gecast voor hun rollen. Geen topper, maar wel aan te raden. 3.5

wel soms wat Flauwe en voorspelbaar verhaal.
maar toch nog wel aardig

avatar van Ajax&Litmanen1
Jammer, vond hier weinig aan. Het idee van (weer) een spionnenparodie vind ik helemaal niet erg, want ze pakken vaak zat goed uit. Begin dit jaar was er nog Kingsman: The Secret Service (2014), wat ik zelfs 1 van de beste films van dit jaar vind. Misschien na Mad Max Fury Road wel DE beste film van 2015.

UNCLE probeert het toch weer iets anders te doen. Wat serieuzer en grauwer. Ondanks dat Cavill goed acteerde en ondanks dat de film er visueel erg goed uit zag met de 60's look heeft het me voor geen meter kunnen interesseren. De humor kwam bij mij niet erg aan en het voelde vooral enorm langdradig aan. Dit is 1 van de weinige Guy Ritchie films die ik niks vond. Bijna al zijn eerdere werk heb ik vrij goed gewaardeerd. Ik heb de serie waar deze film op is gebaseerd overigens nooit gezien, misschien dat je anders dit hoger zou waarderen. Geen idee.

avatar van david bohm
Wat betreft aankleding zeker plus plus maar in het algemeen toch wat minnetjes. Het personage van Napoleon Solo kon mij niet boeien, weinig uitstraling heeft de man, die van een bankemployee of iets dergelijks. De dames daarentegen zijn wel interessant.
De muziek is hier en daar goed gekozen maar de plank wordt op dit vlak ook regelmatig misgeslagen en dan voegt het niets toe behalve een gevoel van rommeligheid. De dialogen zijn weinig spitsvondig, iets wat in vorige films van de heer Ritchie beter is verzorgd.
Al met al toch wel teleurstellend maar zeker geen regelrechte flop.

avatar van dvdfreak123
Zeker geen slechte deze. Luchtige spionnenfilm met de nodige humor en muziek. Film geeft echt goed de jaren 60 weer. Sommige scenes waren erg leuk sommige scenes sloegen de spijker mis vond ik. Ritchie kan beter vind ik persoonlijk. Camerawerk en montage vond ik wel goed gedaan. Acteerprestaties waren goed. Goed filmpje om verstand op nul te zetten en je te vermaken niet meer niet minder. 6,5/10

avatar van HarmJanStegenga
'U.N.C.L.E.' kent aardige acteurs, een prima tempo en een geheel met wat vermakelijke scenes en bij vlagen een goed ondersteunende score. Jammer dat het totaal oninteressante en vage verhaaltje roet in het eten gooit. Ritchie kan beter. Vikander ziet er mooi uit en Hammer + Cavill wisselen geinige scenes af met kleurloze ongein. Waarschijnlijk is dit een film die ik over niet al te lange tijd weer vergeten ben.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Ondanks de fijne retrostijl en enkele vlotte (actie)scènes stelt de film toch wat teleur. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt aan de zgn. cool van de personages, maar daar loopt het voor mij mis. Geen enkel personage is boeiend of heeft enige flair.

En daar ligt de schuld toch wat bij de casting. De tandem Armie Hammer - Henry Cavill is de meest zoutloze combinatie die men had kunnen bedenken. Vooral Cavill ontbeert elk greintje charisma en flair. De verdere rolletjes voor o.a. Alicia Vikander en Hugh Grant brengen evenmin schwung.

Guy Ritchie en zijn hippe dingetjes vermaken best - 't is ook al 4 jaar geleden, een film van hem, dat helpt ook wel - maar dat wordt al snel afgezaagd. Bepaalde zaken blijven wat vaag en veel meer dan een twee uur durend samenraapsel van leuke ideetjes en een hele hoop onzin is deze film dan ook niet voor mij.

avatar van woeler82
Beste aardige film met soms droge humor die best wel te pruimen valt
Deze vond ik 10x beter als spy die met vele scheldpartijen echt niet te pruimen was

Deze film is van begin tot het einde een toffe vermaak

avatar van Norman Mailer
Die gesoigneerde typetjes, de aaneenschakeling van lichtvoetigheid, gebbetjes en puntige dialogen; ik verdraag het maar matig.
Na een uurtje afgezet. Mijn genre niet. Mot ik gewoon niet meer aan beginnen.

Sergio Leone schreef:
Matig.

Helemaal mijn mening. Een slap James Bond aftreksel met flauwe humor erin en was soms net of naar stukken van Hot Shots zat te kijken. Totaal niet boeiend....
Hier wordt/werd ik niet vrolijk van......

avatar van John Milton
Aardig niemendalletje, dat helaas nergens in uitblinkt. Ik ben niet echt bekend met het bronmateriaal, maar dat maakt vermoedelijk niet heel veel uit. Verhaaltje had wel erg weinig om het lijf en als de stijl van deze film je weinig doet, blijft er weinig over. Armie Hammer wil ik best meer van zien. Maar niet zo veel als van Vikander.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De series van weleer proberen wel meer de stap naar het witte doek. Meestal zonder succes. Avengers werd een foute film, Miami Vice was gewoon saai, The Saint, The A-Team, Charlie's Angels, ... Niet echt een succes. Maar soms lukt het wel zoals Mission Impossible of The Fugitive. En zo ook deze Man from U.N.C.L.E. De film heeft voldoende actie, subtiele humor die zichzelf niet belachelijk maakt en vooral boeiende scènes en figuren. Ik heb nooit de serie gezien en toch ben ik mee met alles. Guy Ritchie weet perfect de sfeer van weleer weer te geven en het toch een moderne tint te geven. Het resultaat is veel beter dan het overroepen Kingsman: The Secret Service.

Solo was een figuur van Bond-auteur Ian Fleming en misschien is dit wel de stijl die ze mogen ingaan als Craig er de brui aan zou geven. Ik hou enorm van Craigs Bondfilms, maar de stijl in deze film werkt anders ook goed. Vol charme, opnieuw spionagewerk en subtiele humor die leuker is dan de gemiddelde Roger Moore film. Ik blijf trouwens fan van Guy Ritchie, al wordt zijn stijl duidelijk niet door iedereen gesmaakt.

Een vervolg zal er denkelijk niet aankomen. Al weet je nooit. Tussen de twee Sherlock Holmes films van Ritchie zat maar 2 jaar. Man from U.N.C.L.E. was commercieel geen succes en dat is toch een zeer belangrijke factor om een sequel te maken.

Mja, hoewel amusant, toch wel de minste Ritchie tot dusver (Sherlock 2 niet gezien). Blinkt echt nergens in uit; naar Ritchie standaarden visueel zelfs erg pover.

avatar van hoffhaan
Aardig om naar te kijken, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Krappe voldoende. 3.0

TMP
De aardig acterende cast en de aanwezige humor maken deze film het aanzien wel waard. De vorm is echter belangrijker dan de inhoud, want het plot is nogal zwak en mede daardoor is de film ook weinig memorabel.

avatar van paul83
Zeer geslaagde film van Ritchie die het helaas niet goed heeft gedaan aan de box office. Jammer want het is wel degelijk een erg leuke film met goede actie en humor. Ik moet er wel bij zeggen dat de film wat minder wordt in de 2e helft

avatar van Kondoro0614
The Man from U.N.C.L.E.

Ja hoor, hiep hiep hoera The Man from U.N.C.L.E. is mijn 1100 stem! Wat mij betreft een mooi mijlpaal en zeker een stikker om op de cover van deze film te plakken. Ik moet zeggen dat ik helaas The Man from U.N.C.L.E. niet bioscoopwaardig vind maar door zijn oude setting en mooie uitstraling heb ik me echt vermaakt door het zien van de film. Ik vond het al vet dat er toch een WW2 tintje aan gegeven was. Prima film dus. En qua actie ook zeker goed te pruimen, ik vind spionnen films altijd wel leuk en dan met een ww 2 tintje erbij, prima dus.

Henry Cavill en Armie Hammer spelen samen een goed spionnen duo waarin toch de acteerprestaties goed te merken zijn. Alicia Vikander deed het ook prima maar zo kent The Man from U.N.C.L.E. een goed setje acteurs die zeker de film er extra bij vermaken.

Het verhaal van The Man from U.N.C.L.E. vond ik toch prima om te volgen, soms wat aan de voorspelbare kant maar met de leuke grapjes gecombineerd vergeet je dat als snel. Het concept vond ik erg leuk en aantrekkelijk dus daar heb ik me zeker mee vermaakt. Prima film dus en erg fijn dat dit mijn 1100 stem is. Fijne actie , leuke scenes en prima setting, ja ik heb me gister avond er mee vermaakt.

Flauwe humor, erg traag en de film komt maar niet op gang vanwege het matige verhaal. Niet echt mijn ding dus.

avatar van blurp194
Er zijn nogal wat oude series omgezet in een film de afgelopen paar jaar. Hollywood krampachtig op zoek naar een idee, en meestal loopt dat op een dramatische mislukking uit. Maar deze is dan precies raak.

Richie heeft kennelijk goed naar de serie gekeken, en daar de essentiele elementen uitgehaald en wat verder aangezet. De enorme houterigheid van Solo komt er bijvoorbeeld heerlijk uit, en de wat boersige lompheid van Kuryakin daar tegenover. Opgeleukt met een onherkenbare Vikander, die weer eens een mooie rol neerzet en op een of andere manier nergens lijkt op de karakters die ze in andere films speelt.

En wellicht het knapste - de overtuigende jaren-60 sfeer, in de stijl van de serie. Waarbij het natuurlijk wel helpt dat het een tijdje geleden is dat ik daar een aflevering van zag, maar het klopt precies met mijn herinnering. Leuk nostalgisch.

avatar van mjk87
Typisch Ritchie en ik vind er weer eens geen drol aan. Film lijkt heel erg Bond na te willen doen (Ritchie aapt sowieso graag na), wat op zich geen probleem is maar het is jammer dat het inhoudelijk vrij zwak blijft. Actie verder is maar matig en duf in elkaar gezet en de hele film door lopen mensen zichzelf heel erg cool te vinden met quasi-hippe teksten die nergens leuk zijn, zoals de film nergens leuk wordt terwijl die het wel heel graag wil zijn. Vikander vind ik dan wel weer geweldig en het is jammer dat ze in het tweede deel minder in beeld is. Ook is die éne scène waarin Cavill in een oude truck gaat zitten, een borrel pakt en wat eet oprecht een leuke en goede scène met prima passende muziek. Had de rest van de film maar een beetje daar wat van gehad. 1,5*.

avatar van IH88
"America teaming up with Russia. That doesn't sound very friendly."

The Man from U.N.C.L.E. is een vermakelijke film die duidelijk de stempel van Guy Ritchie draagt. Inventieve actiescènes, snelle regie en editing, stijlvolle beelden, spitsvondige dialogen en kleurrijke personages. De film straalt een heerlijke jaren 60 sfeer uit en de decors en kostuums zien er prachtig uit.

Van het plot moet U.N.C.L.E. het niet hebben want het verhaal rond de Amerikaanse spion Napoleon Solo (Henry Cavill) en de Russische spion Illya Kuryakin (Armie Hammer) die gedwongen worden samen te werken om een criminele organisatie te stoppen die nucleaire wapens wil maken is flinterdun en eigenlijk alleen een excuus om kleurrijke personages te introduceren en stijlvolle actiescènes aan elkaar te rijgen. Daar is niets mis mee als het met zoveel flair, vertrouwen en visie wordt gebracht. Cavill en Hammer missen wat charisma maar de gortdroge humor van Solo kan ik wel waarderen en de ietwat saaie Kuryakin overtuigd in de actiescènes. Alicia Vikander is fantastisch en geeft kleur en venijn aan iedere scene waarin ze zit. Er zitten leuke bijrollen in van onder andere Elizabeth Debicki, Jared Harris, Sylvester Groth en Hugh Grant, die voor een aantal grappige momenten zorgt. The Man from U.N.C.L.E. is geen wereldschokkende cinema maar ik heb me geen moment verveeld. De binnenkant mag dan een beetje leeg en hol zijn, het omhulsel ziet er prachtig uit.

avatar van Querelle
Kleurrijke en virtuoze pastiche van niet alleen de beroemde gelijknamige serie uit de jaren 60, maar eigenlijk alle spionage films en series uit die tijd. Ritchie heeft vooral de Italiaanse inbreng in het genre willen benadrukken. Dat zie je aan de originele en artistieke vormgeving van veel scenes, de setting natuurlijk en de muziek keuze. Toen ik dat kenmerkende Cipriani riedeltje hoorde (bewerkt door anderen) wist ik het zeker.
Anderen noemen het misschien style over substance, maar iemand die die tijd zo goed weet te vangen en daar zelfs bovenuit stijgt verdient meer credits. Ook de opbouw is lekker. Het begint een beetje stijf en droogkomisch, maar wordt steeds dynamischer en spectaculairder met als uitschieter die scene met de truck en de boot.
En die splitscreen scenes waren ook nice. Het leek wel geanimeerd. Op een kort moment lijkt het of een van die lijnen wordt uitgegumd en 2 shots samensmelten tot een shot. Tof gedaan.
Mijn verwachtingen waren al groot omdat Guy Ritchie (al ben ik geen grote fan) de man wel is om die 60's hipheid te benaderen. Maar dit oversteeg mijn verwachtingen. Leuke acteurs ook.