The Man from U.N.C.L.E. (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander

De jaren 60. CIA-agent Napoleon Solo (Henry Cavill) en KGB-agent Illya Kuryakin (Armie Hammer) nemen deel aan een gezamenlijke missie tegen een mysterieuze criminele organisatie die werkt aan het opbouwen van kernwapens. Hun enige aanwijzing is de dochter van een verdwenen Duitse wetenschapper, die de sleutel is tot het infiltreren van de criminele organisatie. Wat volgt is een race tegen de klok om hem te vinden, zodat een wereldwijde catastrofe voorkomen kan worden.

avatar van mrklm
Een lege film, een typisch geval van 'style over substance' met mooie mannen en vrouwen die alleen maar bezig zijn met een wedstrijdje 'wie is de coolste' en 'wie heeft de slechte one-liners'. Er wordt veel teveel geouwehoerd in deze vervelende film, waarbij regisseur de leegte probeert te verhullen met visueel geweld [onzinnige splitscreens en bewegende camera's] en een ronduit irritante soundtrack, waardoor je meer het idee hebt naar een 70s-radioprogramma te luisteren. Daarvoor was ik niet naar de bioscoop gekomen!

Heerlijke vermakelijke film. Heb het eerste half uur wel even gedacht dat hij niet echt op gang kwam, maar daarna werd dat weer strak aangetrokken. Herkenbare stijl van Guy Ritchie, ik moest gelijk denken aan Lock, Stock. Lekkere soundtrack ook, bouwde de spanning steeds goed op. Verhaal zat ook goed in elkaar. Gewoon een leuke, vermakelijke film.

avatar van Grotehaas
Mijzelf prima vermaakt, er is genoeg op aan te merken, maar als je een relaxte avond wilt en een aardig gemaakte film wilt zien...

avatar van Shinobi
"America teaming up with Russia. That doesn't sound very friendly."

Van de tv-serie kan ik me nog flarden herinneren, maar als klein jochie intrigeerde het spionnenwerk me op een bepaalde manier wel.

Deze film kun je tegelijkertijd zien als een reboot en een prequel van de serie; als kijker zie je hoe Napoleon Solo en Illya Kuryakin elkaar ontmoeten en noodgedwongen samen moeten werken. Het leidt tot een simpele plot waarin men een kernwapenramp moet voorkomen. Echt veel om het lijf heeft het niet, hoewel het wel onderhoudend blijft.

Centraal staan de karakterverschillen tussen de Amerikaan Solo en de Rus Kuryakin. Dit gaat gepaard met de nodige clichés en een dosis - geforceerde - humor. Helaas werkt dit op momenten niet helemaal goed. De mix van actie en comedy voelt namelijk onevenwichtig aan en zorgt ervoor dat serieuze situaties er bekaaid van afkomen, ondanks enkele grootse actiescènes.

De jaren '60 sfeer wordt wel gedegen neergezet, van de aankleding tot aan de swingende soundtrack. Toch is te merken dat Guy Ritchie soms iets te veel bezig is met een ode aan deze oude tijd en daarbij vergeet hij een verhaal te vertellen. Wat dat betreft lijkt de finale slechts een futiliteit, inclusief warrige split screen beelden.

Al met al is 'The Man from U.N.C.L.E.' best een aardige reboot, maar het kan geen potten breken. Ik betwijfel dan ook of hier nog een vervolg op gaat komen.

3,0 Sterren.

avatar van thunderball
Zit nog te twijfelen om hier heen te gaan. De trailer deed mij op geen enkele manier aan de oude serie denken (die was totaal niet flitsend).
Wordt eigenlijk het originele maintheme tijdens de begintitels en verder in de film gebruikt? En krijg je die typische bumpers/flitsen tussen verschillende scene's, zoals vroeger in de serie?

Pluisje94
Leuke film, was leuker dan ik verwacht had na het zien van de trailer. Had zowel iets meer actie als comedy in gemogen maar zeker leuk om naartoe te gaan! 3 sterren.

avatar van LPereboom
Luchtig filmpje, met een paar toffe en soms grappige scenes in. Er zitten een paar leuke camera effecten in, film verveelt niet en gaat goed vooruit... Alleen de actie had ik wat meer willen zien.

Ik sluit me volledig aan bij de recensie van mrklm. Ik heb hem gisteren in de bioscoop gezien en ben na een uur weggelopen. Het zou een actiefilm moeten zijn maar er werd oneindeloos geluld en geluld en geluld..Ik heb ongeveer 70 minuten gekeken naar deze film en het enige wat ik toen door had was dat een amerikaanse en een russische geheim agent op zoek waren naar iemand die een atoombom kan maken.
De film is 20 augustus in premiere gegaan in Nederland, gisteren zaten er welgeteld 20 man in de zaal. Ik ben ook naar de nieuwe Mission Impossible geweest, een paar dagen nadat die in premiere ging, maar toen zat de zaal vol tot aan de laatste plaats. Ik denk dat dat tekenend is voor deze film, die zal als een kaars uitgaan en bij niemand echt blijven hangen.

avatar van CorvisChristi
Captain Pervert schreef:
Ook leuk om eens meer van Henry Cavill te zien dan alleen dat moeilijk kijken in zijn Superman legging.

De man heeft anders een behoorlijke CV opgebouwd ondertussen. Hij heeft bijvoorbeeld een opvallend grote en goede rol in de hitserie The Tudors gehad, ruim voordat hij besloot zijn strakke blauwe legging aan te trekken . Om maar wat te noemen.

toffe guy ritchie movie. Verwacht niet te veel actie, maar wel veel grappige dialogen, cool camerawerk en paar kleine plottwists.

avatar van Timotei
Een typische Guy Ritchie film. Vermakelijk!

avatar van Timothyvdmeer
leuke film. Had zelf wat meer actie verwacht. Was soms wat langzaam, maar valt zeker niet tegen.
Deel II zal er wel aankomen als je het einde mag verwachten.

avatar van CorvisChristi
Typische Ritchie-film inderdaad, maar dan zonder de scherpe randjes van zijn vroegere werk, zoals Snatch. Die zullen ook wel niet meer opduiken, gezien Ritchie al jaren voor het grotere geld heeft gekozen, getuige o.a. zijn Sherlock Holmes-films. Ach ja, who can blame him....

Blijft over een heel aardige film die het vooral moet hebben van de '60's-sfeer, de puike muziek, leuke, droge humor maar vooral Alicia Vikander, gezien zij toch echt wel de show steelt in deze vermakelijke film.
Minpunten zijn het gebrek aan actie en de wat geforceerde, plichtmatige plottwists.

Of er een deel twee komt is nog de vraag, aangezien de film volgens mij tot nu toe nog niet echt een groot succes is. Maar corrigeer me als ik het mis heb...

avatar van thunderball
Deze gisteren middag in Antwerpen gaan zien.

Tja, gemengde gevoelens over deze film, terwijl het begin dit jaar toch 1 van de films was waar ik het meeste naar uit keek.
De eerste echte trailer deed mij al niet veel en had daarna niet veel hoop meer dat dit goed ging worden.

Toch viel de film mij wel mee, gelukkig wist Ritchie zich nog voor het grootste gedeelte in te houden en kregen we niet twee uur lang snel gemonteerde beelden en splitscreen geintjes (maar het laatste half uur moesten we er toch aan geloven).

Behalve de titel en de twee hoofdkarakters had de film niet gek veel meer te maken met de originele Tv serie. Ik zat nu voornamelijk naar twee figuren te kijken, die elkaar voortdurend de loef zaten af te steken en probeerden slimmer dan de ander te zijn. Eigenlijk deed dit mij veel meer denken aan een serie als The Persuaders met Tony Curtis en Roger Moore. Ook het kibbelen en smiechtige opmerkingen naar elkaar maken, tijdens b.v. een inbraak, ken ik vooral van die serie en totaal niet van U.N.C.L.E.

Is dit heel erg? Nee, want kan nog leuk zijn, alleen bij alle mooie plaatjes, aantrekkelijke dames en prachtige, stijlvolle jaren '60 look miste ik een bepaalde urgentie.
Men moet op jacht naar een wetenschapper, die mogelijk een atoombom heeft gemaakt en wat krijgen we te zien? Cocktailparties en mooie plaatjes van o.a. Rome.

Dit heeft als gevolg dat het allemaal wel heel lang lijkt te duren, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd. Na 90 minuten had ik het idee dat ik al drie uur naar een film zat te staren, waarbij de term style over substance wel heel erg van het doek schreeuwde!

Cavill en Hammer zaten goed in hun rol; de eerste was echt goed als Solo, de ander iets minder, vooral ook omdat ik Kuryakin mij niet herinner als een krachtpatser, meer als een techneut, maar op zich was er tussen de twee wel een bepaalde chemie, die werkte. De dames maakten stukken minder indruk. Ook had ik wel een wat sterkere hoofdschurk gewild.

Uiteindelijk is het best een aardige film geworden, maar het is er niet eentje, waarbij ik nu al uitkijk naar een mogelijk vervolg, laat staan een hele serie aan films, want daarvoor boeide het gewoon niet genoeg.

Een zesje, ofwel drie sterren.

PS: Op de aftiteling zag ik nog het originele theme van Jerry Goldsmith vermeld staan, maar ik had het tijdens het kijken van de film nergens herkent...

avatar van Shinobi
thunderball schreef:

Als Solo in de truck naar radiozenders zoekt, hoor je het vluchtig voorbij komen.

avatar van thunderball
Ok, bedankt voor het melden. Ik ga er de volgende keer opletten.

avatar van wwelover
Hele fijne bioscoopfilm, waar ik ook lang naar uit heb gekeken. Ben een liefhebber van Ritchie en ook van beide leading actors. De serie heb ik nooit gezien dus kan geen vergelijking trekking. Maar het zal vast anders zijn geweest. Het is gewoon een grappige, snelle en stijlvolle film. Goede chemie tussen Cavill, Hammer en mijn favoriete nieuwe dame in Hollywood Alicia Vikander (talentvol en beeldschoon). De trailer heeft wel veel weggegeven, maar dat was uiteindelijk geen ramp. En je moet het verhaal ook niet te serieus nemen. Zullen vast wat foutjes inzitten, maar voor dit genre was het goed. Deze film heeft mij wel nog meer duidelijk gemaakt dat Cavill gewoon de nieuwe Bond moet worden.

avatar van Eelco8585
Heerlijk wegkijk filmpje. Niks meer niks minder.

Slecht geacteerd, onsamenhangend verhaal, matige humor.

avatar van John Lee Hooker
In wezen een behoorlijk chique en onderhouden misdaadportret met een gezonde dosis humor, maar door de nadrukkelijke 'coolheid' van beide hoofdpersonen wordt het wat irrelevant hoe bepaalde dingen zich voordoen in de CIA of andere belanghebbenden. Ik kreeg langzaamaan het idee dat het voornamelijk om de show draaide en het kon me dan ook niet heel erg boeien of de Duitse wetenschapper nog werd gevonden of dat de 'wereldwijde catastrofe' überhaupt zou plaatsvinden. Enkele droge scènes kon ik wel waarderen zoals met dat picknickmandje in de cabine waarna hij met die truck op de boot springt en onderwater rustig het raampje opendraait om zijn compagnon te redden.

avatar van pierre18
Jammer genoeg vind ik de film net even te glad, waardoor hij niet spannend genoeg wordt. De setting is perfect, de beelden uitstekend en het acteerwerk is over de top maar wel oke, want het past wel in deze film. Muziek en geluid is maar matigjes. Het verhaal is goed te volgen en zelfs voorspelbaar, maar niet minder leuk. Tja, voor mij ontbrak het aan spanning en dat heb ik toch wel een beetje gemist. (De hand van Ritchie was weer duidelijk zichtbaar, heerlijk)

ipman-99
"For a special agent, you're not having a very special day, are you?" ... " !!!

Genoten van deze Guy Ritchie film !!! Emoji!!! 'The Man From U.N.C.L.E.' is een misdaadfilm
van regisseur Guy Ritchie. De cast met namen zoals Henry Cavill, Armie Hammer, Elizabeth Debicki,
Alicia Vikander en Hugh Grant mogen zeker en vast beschouwd worden als 'sexy' namen !
De humor die Brits en jaren '70 aanvoelt past perfect in het geheel van deze film.
Gebaseerd uiteraard op de 'populaire' serie (1964-1968) die ik ook prima wist te smaken.
De 'twee' dames Elizabeth Debicki en Alicia Vikander ('Ex Machina') spelen overtuigend hun
rollen en zijn opvallende verschijningen.
Uiteraard zijn deze namen heerlijk op dreef Henry Cavill, Armie Hammer en Hugh Grant.
Henry Cavill zou zo kunnen doorgaan voor een James Bond met klasse, de film deed me zelfs
soms denken aan Bond. De actie die we te zijn krijgen is van geweldig niveau ... denk maar aan die
scène met de auto achtervolging rond die huizen/gebouwen.
Stijlvol met die typische cynische Guy Ritchie humor ... !
Genoten van deze 'ouderwetse' (zo voelde hij toch aan) spionage film !

avatar van aSMoDeuS
ipman-99 schreef:
De 'twee' dames

Want eigenlijk zijn het er 3?

avatar van Glennekeeeee
Oude series herwerken naar een hedendaagse formule, het is niet altijd even efficiënt. Mission Impossible slaagde daar goed in, al is er qua stijl niet veel meer overgebleven en een films als 22 Jump Street behield alleen het concept en maakte er zelfs een geslaagde komedie van. Andere voorbeelden zoals The A Team konden uiteindelijk niets meer brengen dan hersenloos vermaak dat buiten de naam en personages nog amper iets te maken had met het origineel.

Over de originele serie kan ik niet oordelen maar wat Ritchie wel leuk doet is de setting gewoon in die tijd houden wat de look en vibe van de film zeker ten goede komt en een soort van eigenheid geeft. Toch is U.N.C.L.E zeker geen volwaardig geslaagde film.

De film begint wel lekker. Een leuke actiescène in de straten van Berlijn op z'n gekende Ritchie-stijl met camerabewegingen die echt heerlijk zijn en die scènes naar enkele niveau's hoger tilt, iets waar hij ook al mee kon uitblinken in de Sherlock Holmes films. We zien ook meteen alle troeven en potentieel van deze serie in deze scène. Spanning, entertainend, een uitstekend gekozen cast en een fantastische setting... Alleen valt de film al snel stil en is het enkel de stijl van de film die overeind blijft. Op de cast is amper iets aan te merken. Cavill is heerlijk en doet me denken aan een mix tussen Roger Moore en Sean Connery. Hammer is wel top als russisch agent en vooral in oneliners is dat accent wel doeltreffend, alleen in gewone dialogen is het soms wel irritant en vraag ik me af of het wel zo moest zijn. Een top agent als deze zou moeiteloos engels zonder accent moeten kunnen spreken maar dat is dus niet het geval in deze film. De vrouwelijke bijrollen zijn goed ingevuld maar nergens memorabel. Wat ook leuk was, zeker in het begin van de film, zijn de constante cameo's van Hugh Grant. Wie goed oplet ziet de man al ettelijke keren ongemerkt door het scherm passeren voor hij effectief zijn intrede doet, de ene keer duidelijk, de andere keren zie je amper een schim, maar als je het ziet is het wel leuk. Na die openingscène en de duidelijkheid over het karakter van de personages is het vooral vertelling. Op een kleine actiescène in een fabriek na (die overigens top is door het net ontbreken van actie maar een heerlijk muzikaal intermezzo met Cavill) is het wachten tot de finale om de film weer op gang te brengen. Daartussen is de balans van de hele film helemaal zoek. Het lijkt wel of Ritchie heeft alle Bondfilms bekeken en er van elke soort wat uitgenomen: Soms de sarcastische oneliners van Moore, dan de platte oneliners van Brosnan, de stijl van Connery, de spanning van een Casino Royale en het introverte drama van een hoofdpersonage zoals in Skyfall. Het is nogal een zootje ongeregeld en daardoor zakt de film ook wat te veel in. Afzonderlijk doet elk genre het wel degelijk maar de combinatie is totaal niet in balans. De finale is dan wel weer een hoogtepunt waar vooral weer het visuele de aandacht trekt. Hoe Ritchie de actie van persoon tot persoon laat gaan is waanzinnig strak alleen komt die actie al bij al nogal snel tot een einde, je verwacht dan nog een 2e finale maar die bied enkel dialoog en een ontploffing. Het is dan ook wachten tot de laatste minuut om de titel van deze film ook te horen.

Achteraf voelt deze film meer aan als een pilot van een serie, maar waar Pilots na de reclame gevolgd worden door een nieuwe aflevering en je dus niet op je honger moet blijven zitten is dat hier wel het geval. Dat de Box Office dan nog tegenvalt en ervoor zal zorgen dat er niet eens een vervolg lijkt te komen is dan nog een tegenvaller bij want op zich had heel het concept enorm veel potentieel.

The Man From U.N.C.L.E is een vermakelijke film met heerlijke actie aan het begin en aan het eind met daartussen een allegaartje van genres dat totaal niet in balans heeft. Maar de film heeft stijl en het grappige is dat de film de eigen fouten volledig in stijl aanpakt wat te prijzen valt en best vermakelijk is, maar met dit potentieel had er veel meer uitgehaald kunnen worden

Ik vond deze film zeer vermakelijk, terwijl ik helemaal niet van actie hou! Het zal wel komen door de nodige dosis humor die deze film levert, met een flinke dosis aan leuke actie!

Gewoon een lekkere, leuke film om te zien!

avatar van VincentL
The Man from U.N.C.L.E.

Rusland ontmoet de Verenigde Staten. Kan niet actueler lijkt me, gezien de huidige situatie in het Midden-Oosten, waar Vietnam-achtige taferelen zich in Syrië lijken te herhalen. The Man from U.N.C.L.E. laat duidelijk zien dat de Koude Oorlog eigenlijk nog niet voorbij is. Oost tegen West is nog aan de orde van de dag. Guy Richtie brengt dit op een humoristische manier, maar slaat ook wel degelijk een serieuze toon aan.

Het plot heeft veel weg van producties die we de afgelopen maanden ook hebben gezien. James Bond, Spy en Kingsman zijn verweven in het oude jasje van de jaren '60. Solo en Kuryakin zijn twee trotse, nationalistische spionnen die door middel van misplaatste arrogantie de ander telkens op zijn plek willen zetten. Dit resulteert in soms grappige momenten, maar net zo vaak mislukt dat. Denk aan de afluisterzendertjes. Onderwijl vordert het plot met gestage snelheid en neemt de complexiteit wat toe. Vermakelijk, maar niet bijzonder. De climax is uiteindelijk een wending die je misschien niet aan ziet komen, maar ook niet een die je de zaal uit blaast.

Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander zijn gedrieën een leuk trio. Ze spelen ongeveer op hetzelfde niveau, en ieder op zijn eigen manier. Cavill als gentleman, Hammer als lompe Rus en Vikander als galante, maar ook onverbiddelijke Duitse. Geen van drieën zet echter iets neer waarvan je jaren naar dato nog onder de indruk zal zijn.
Elizabeth Debicki en Luca Calvani zijn beiden eveneens een vermakelijke schurkenduo. Hun rollen zijn wat karikaturaal en daar schikken zij zich aardig naar. Toch weten ook zij niet in je geheugen gegrift te blijven.

Visueel ziet het er allemaal lekker uit. De vrij goed nagemaakte retrostijl voelt authentiek en natuurgetrouw. Fijn ook om de terugkomende stijl van deze jaren '60 te herkennen op de straten van vandaag de dag, qua kleding en brillen dan. De auto's zijn toch echt te vervuilend bevonden .

The Man from U.N.C.L.E. is een vermakelijk spionnenfimpje geworden, waarbij ik 'dertien' en 'dozijn' nog niet in mijn mond wil leggen, maar het wel naar nijgt. Laat dat zeker geen belemmering zijn om hem te aanschouwen, want je verdoet je tijd er echt niet mee.

avatar van arno74
Leuke en vermakelijke thriller dat aan James Bond doet denken, maar met een wat minder serieuze en meer humoristische aanpak. Het verhaal is erg vergezocht en cliché (Russen, atoombommen... het speelt zich niet voor niets in de jaren 60 af), maar het acteerwerk en de frisse en originele stijl compenseren dat wel. Cavill en Hammer spelen goed, en dat geldt ook voor Alicia Vikander, die (bijna) evenveel in beeld komt als de twee heren. Met z'n drieën zijn ze de hoofdrolspelers in de film en ze zijn duidelijk goed op elkaar ingespeeld, al zijn het wel Cavill en Hammer die de film dragen. Lekker vermakelijke thriller. 3,5*

Actie / Avontuur ? Voor het grootste gedeelte is het een komedie, een parodie op spionnenfilms. Naar het einde wordt het grimmiger, met nazi's en marteling. Dit past niet bij het voorafgaande. Bovendien zijn plots met atoombommen of met nazi's niet origineel. Toch verbazingwekkend dat de producent, regisseur en scriptwriter met zulk een cliche plot genoegen nemen.

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: The Man from U.N.C.L.E. (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Spionagefilms tegenwoordig hebben terug een bepaalde klasse en luchtigheid zoals de bondfilms van vroeger. Wat is The Man From U.N.C.L.E. een fantastisch kleurrijke verfilming van een actieserie uit de jaren ’60. Deze film is geschreven met een doorsnee spionageverhaal en word vaak overschaduwd door de vermakelijke chemie tussen de 2 hoofdpersonages, Cavill en Hammer spelen echt heerlijk en stijlvol op elkaar af. Echt hilarisch is deze spionageprent misschien niet maar er zitten enorm veel subtiele komische momenten in de film. De exotische locaties, de kleurrijke tijdsperiode, de stijlvolle soundtrack en de charismatische personages passen allemaal perfect in dit charmante actiefilmpje.

avatar van tommykonijn
Ik had hier wel zin in. De trailer deed een James Bond-achtige film vermoeden. Met een hoop bekende namen en Guy Ritchie aan het roer had ik er wel vertrouwen in.

En dat vertrouwen bleek gelukkig niet voor niets. The Man from U.N.C.L.E. is eigenlijk precies wat je van tevoren kan verwachten. Foute oneliners, machogedrag, vrouwen en flink wat actie. Wat dat betreft kan deze inderdaad zo door voor een Bond-film. Twee agenten, een Rus en een Amerikaan, die ten tijde van de Koude Oorlog samen moeten werken is een leuk gegeven en het is gelukkig prima uitgewerkt. Wat ik goed vond, was dat er de hele film een soort van spanning bleef bestaan tussen de twee heren met af en toe een moment van vriendschap; tot aan het einde toe. Het is gelukkig niet zo dat de standaard formule wordt gevolgd: de helft van de film vijanden en door één specifieke gebeurtenis opeens beste vriendjes.

De film is uitermate vermakelijk. Er zitten een aantal erg gave actiescènes in, waarbij te denken valt aan zowel de spectaculaire opening als de nog spectaculairdere finale. Het ziet er allemaal gelikt uit: strak en hedendaags, maar toch straalt het ook authenticiteit uit. Het kost geen moeite om te geloven dat alles zich in de jaren zestig afspeelt. Daar speelt de opvallend mooie aankleding, waaronder de kostuums en de auto's, ook een belangrijke rol bij. Met het acteerwerk zit het ook meer dan goed. Henry Cavill en Armie Hammer zijn een leuk duo en weten de film moeiteloos te dragen. Alicia Vikander is een ontzettend mooie vrouw, maar daarnaast ook een zeer degelijke actrice. Zij vormde een leuke, ietwat mysterieuze toevoeging. Hugh Grant is ook overtuigend in de rol van Waverly. Het was inderdaad een leuk idee, zoals hierboven ook al iemand opmerkte, om meermaals onopvallende cameo's van hem in de eerste helft van de film te stoppen. Wat ik een beetje jammer vond aan de film was het script. Dat was bij vlagen een beetje geforceerd. Het leek meermaals alsof men te graag een gevatte oneliner eruit wilde persen, waardoor ik even uit de film gehaald werd.

Verder is The Man from U.N.C.L.E. ook geen briljante film, maar toch zeker bovengemiddeld. Alles wordt goed in beeld gebracht en er is zorg besteed aan uiterlijk en inhoud. Het plot steekt leuk in elkaar en het tempo ligt lekker hoog. Kortom: ik heb me absoluut niet verveeld. Popcornvermaak op hoog niveau.