The Man from U.N.C.L.E. (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander

De jaren 60. CIA-agent Napoleon Solo (Henry Cavill) en KGB-agent Illya Kuryakin (Armie Hammer) nemen deel aan een gezamenlijke missie tegen een mysterieuze criminele organisatie die werkt aan het opbouwen van kernwapens. Hun enige aanwijzing is de dochter van een verdwenen Duitse wetenschapper, die de sleutel is tot het infiltreren van de criminele organisatie. Wat volgt is een race tegen de klok om hem te vinden, zodat een wereldwijde catastrofe voorkomen kan worden.

avatar van voskat
Uitstekend gekozen acteurs, veel humor, en een flinke vracht 70's klasse en stijl.
De mini-oorlog tussen de spionagethrillers van deze zomer valt in het voordeel uit van U.N.C.L.E. (hoewel er met Rogue Nation ook niet gek veel mis was). U.N.C.L.E. zit een stuk Britser in elkaar. De ouderwetse technologie en opzet speelt in haar voordeel.

Over de twee dames: Alicia Vikander ziet er soms wel een beetje ongemakkelijk uit in al die haute couture, maar overtuigt ternauwernood als Audrey Hepburn-kloontje. Maar haar blonde tegenpool (de 1 meter 90 lange Elizabeth Debicki) blijft je wat langer bij. Hopelijk zien we ze allebei terug in het onvermijdelijke vervolg.

De show wordt gestolen door de twee heren, die het eeuwenoude Spy vs Spy verhaal flink uitmelken. Met gevoel.
Hugh Grant ook op dreef trouwens.

Ik ga 'm komende week nog eens kijken, denk ik.

Net wezen kijken en ik vind hem erg tegenvallen.
De humor tussen de twee spionnen werkt zelden, ook het einde was een tegenvaller.
Jammer want ik ben wel een fan van de meeste Guy Titchie films

avatar van mrklm
Een lege film, een typisch geval van 'style over substance' met mooie mannen en vrouwen die alleen maar bezig zijn met een wedstrijdje 'wie is de coolste' en 'wie heeft de slechte one-liners'. Er wordt veel teveel geouwehoerd in deze vervelende film, waarbij regisseur de leegte probeert te verhullen met visueel geweld [onzinnige splitscreens en bewegende camera's] en een ronduit irritante soundtrack, waardoor je meer het idee hebt naar een 70s-radioprogramma te luisteren. Daarvoor was ik niet naar de bioscoop gekomen!

Heerlijke vermakelijke film. Heb het eerste half uur wel even gedacht dat hij niet echt op gang kwam, maar daarna werd dat weer strak aangetrokken. Herkenbare stijl van Guy Ritchie, ik moest gelijk denken aan Lock, Stock. Lekkere soundtrack ook, bouwde de spanning steeds goed op. Verhaal zat ook goed in elkaar. Gewoon een leuke, vermakelijke film.

avatar van Shinobi
"America teaming up with Russia. That doesn't sound very friendly."

Van de tv-serie kan ik me nog flarden herinneren, maar als klein jochie intrigeerde het spionnenwerk me op een bepaalde manier wel.

Deze film kun je tegelijkertijd zien als een reboot en een prequel van de serie; als kijker zie je hoe Napoleon Solo en Illya Kuryakin elkaar ontmoeten en noodgedwongen samen moeten werken. Het leidt tot een simpele plot waarin men een kernwapenramp moet voorkomen. Echt veel om het lijf heeft het niet, hoewel het wel onderhoudend blijft.

Centraal staan de karakterverschillen tussen de Amerikaan Solo en de Rus Kuryakin. Dit gaat gepaard met de nodige clichés en een dosis - geforceerde - humor. Helaas werkt dit op momenten niet helemaal goed. De mix van actie en comedy voelt namelijk onevenwichtig aan en zorgt ervoor dat serieuze situaties er bekaaid van afkomen, ondanks enkele grootse actiescènes.

De jaren '60 sfeer wordt wel gedegen neergezet, van de aankleding tot aan de swingende soundtrack. Toch is te merken dat Guy Ritchie soms iets te veel bezig is met een ode aan deze oude tijd en daarbij vergeet hij een verhaal te vertellen. Wat dat betreft lijkt de finale slechts een futiliteit, inclusief warrige split screen beelden.

Al met al is 'The Man from U.N.C.L.E.' best een aardige reboot, maar het kan geen potten breken. Ik betwijfel dan ook of hier nog een vervolg op gaat komen.

3,0 Sterren.

Ik sluit me volledig aan bij de recensie van mrklm. Ik heb hem gisteren in de bioscoop gezien en ben na een uur weggelopen. Het zou een actiefilm moeten zijn maar er werd oneindeloos geluld en geluld en geluld..Ik heb ongeveer 70 minuten gekeken naar deze film en het enige wat ik toen door had was dat een amerikaanse en een russische geheim agent op zoek waren naar iemand die een atoombom kan maken.
De film is 20 augustus in premiere gegaan in Nederland, gisteren zaten er welgeteld 20 man in de zaal. Ik ben ook naar de nieuwe Mission Impossible geweest, een paar dagen nadat die in premiere ging, maar toen zat de zaal vol tot aan de laatste plaats. Ik denk dat dat tekenend is voor deze film, die zal als een kaars uitgaan en bij niemand echt blijven hangen.

avatar van thunderball
Deze gisteren middag in Antwerpen gaan zien.

Tja, gemengde gevoelens over deze film, terwijl het begin dit jaar toch 1 van de films was waar ik het meeste naar uit keek.
De eerste echte trailer deed mij al niet veel en had daarna niet veel hoop meer dat dit goed ging worden.

Toch viel de film mij wel mee, gelukkig wist Ritchie zich nog voor het grootste gedeelte in te houden en kregen we niet twee uur lang snel gemonteerde beelden en splitscreen geintjes (maar het laatste half uur moesten we er toch aan geloven).

Behalve de titel en de twee hoofdkarakters had de film niet gek veel meer te maken met de originele Tv serie. Ik zat nu voornamelijk naar twee figuren te kijken, die elkaar voortdurend de loef zaten af te steken en probeerden slimmer dan de ander te zijn. Eigenlijk deed dit mij veel meer denken aan een serie als The Persuaders met Tony Curtis en Roger Moore. Ook het kibbelen en smiechtige opmerkingen naar elkaar maken, tijdens b.v. een inbraak, ken ik vooral van die serie en totaal niet van U.N.C.L.E.

Is dit heel erg? Nee, want kan nog leuk zijn, alleen bij alle mooie plaatjes, aantrekkelijke dames en prachtige, stijlvolle jaren '60 look miste ik een bepaalde urgentie.
Men moet op jacht naar een wetenschapper, die mogelijk een atoombom heeft gemaakt en wat krijgen we te zien? Cocktailparties en mooie plaatjes van o.a. Rome.

Dit heeft als gevolg dat het allemaal wel heel lang lijkt te duren, voordat er daadwerkelijk iets gebeurd. Na 90 minuten had ik het idee dat ik al drie uur naar een film zat te staren, waarbij de term style over substance wel heel erg van het doek schreeuwde!

Cavill en Hammer zaten goed in hun rol; de eerste was echt goed als Solo, de ander iets minder, vooral ook omdat ik Kuryakin mij niet herinner als een krachtpatser, meer als een techneut, maar op zich was er tussen de twee wel een bepaalde chemie, die werkte. De dames maakten stukken minder indruk. Ook had ik wel een wat sterkere hoofdschurk gewild.

Uiteindelijk is het best een aardige film geworden, maar het is er niet eentje, waarbij ik nu al uitkijk naar een mogelijk vervolg, laat staan een hele serie aan films, want daarvoor boeide het gewoon niet genoeg.

Een zesje, ofwel drie sterren.

PS: Op de aftiteling zag ik nog het originele theme van Jerry Goldsmith vermeld staan, maar ik had het tijdens het kijken van de film nergens herkent...

avatar van wwelover
Hele fijne bioscoopfilm, waar ik ook lang naar uit heb gekeken. Ben een liefhebber van Ritchie en ook van beide leading actors. De serie heb ik nooit gezien dus kan geen vergelijking trekking. Maar het zal vast anders zijn geweest. Het is gewoon een grappige, snelle en stijlvolle film. Goede chemie tussen Cavill, Hammer en mijn favoriete nieuwe dame in Hollywood Alicia Vikander (talentvol en beeldschoon). De trailer heeft wel veel weggegeven, maar dat was uiteindelijk geen ramp. En je moet het verhaal ook niet te serieus nemen. Zullen vast wat foutjes inzitten, maar voor dit genre was het goed. Deze film heeft mij wel nog meer duidelijk gemaakt dat Cavill gewoon de nieuwe Bond moet worden.

avatar van John Lee Hooker
In wezen een behoorlijk chique en onderhouden misdaadportret met een gezonde dosis humor, maar door de nadrukkelijke 'coolheid' van beide hoofdpersonen wordt het wat irrelevant hoe bepaalde dingen zich voordoen in de CIA of andere belanghebbenden. Ik kreeg langzaamaan het idee dat het voornamelijk om de show draaide en het kon me dan ook niet heel erg boeien of de Duitse wetenschapper nog werd gevonden of dat de 'wereldwijde catastrofe' überhaupt zou plaatsvinden. Enkele droge scènes kon ik wel waarderen zoals met dat picknickmandje in de cabine waarna hij met die truck op de boot springt en onderwater rustig het raampje opendraait om zijn compagnon te redden.

avatar van Glennekeeeee
Oude series herwerken naar een hedendaagse formule, het is niet altijd even efficiënt. Mission Impossible slaagde daar goed in, al is er qua stijl niet veel meer overgebleven en een films als 22 Jump Street behield alleen het concept en maakte er zelfs een geslaagde komedie van. Andere voorbeelden zoals The A Team konden uiteindelijk niets meer brengen dan hersenloos vermaak dat buiten de naam en personages nog amper iets te maken had met het origineel.

Over de originele serie kan ik niet oordelen maar wat Ritchie wel leuk doet is de setting gewoon in die tijd houden wat de look en vibe van de film zeker ten goede komt en een soort van eigenheid geeft. Toch is U.N.C.L.E zeker geen volwaardig geslaagde film.

De film begint wel lekker. Een leuke actiescène in de straten van Berlijn op z'n gekende Ritchie-stijl met camerabewegingen die echt heerlijk zijn en die scènes naar enkele niveau's hoger tilt, iets waar hij ook al mee kon uitblinken in de Sherlock Holmes films. We zien ook meteen alle troeven en potentieel van deze serie in deze scène. Spanning, entertainend, een uitstekend gekozen cast en een fantastische setting... Alleen valt de film al snel stil en is het enkel de stijl van de film die overeind blijft. Op de cast is amper iets aan te merken. Cavill is heerlijk en doet me denken aan een mix tussen Roger Moore en Sean Connery. Hammer is wel top als russisch agent en vooral in oneliners is dat accent wel doeltreffend, alleen in gewone dialogen is het soms wel irritant en vraag ik me af of het wel zo moest zijn. Een top agent als deze zou moeiteloos engels zonder accent moeten kunnen spreken maar dat is dus niet het geval in deze film. De vrouwelijke bijrollen zijn goed ingevuld maar nergens memorabel. Wat ook leuk was, zeker in het begin van de film, zijn de constante cameo's van Hugh Grant. Wie goed oplet ziet de man al ettelijke keren ongemerkt door het scherm passeren voor hij effectief zijn intrede doet, de ene keer duidelijk, de andere keren zie je amper een schim, maar als je het ziet is het wel leuk. Na die openingscène en de duidelijkheid over het karakter van de personages is het vooral vertelling. Op een kleine actiescène in een fabriek na (die overigens top is door het net ontbreken van actie maar een heerlijk muzikaal intermezzo met Cavill) is het wachten tot de finale om de film weer op gang te brengen. Daartussen is de balans van de hele film helemaal zoek. Het lijkt wel of Ritchie heeft alle Bondfilms bekeken en er van elke soort wat uitgenomen: Soms de sarcastische oneliners van Moore, dan de platte oneliners van Brosnan, de stijl van Connery, de spanning van een Casino Royale en het introverte drama van een hoofdpersonage zoals in Skyfall. Het is nogal een zootje ongeregeld en daardoor zakt de film ook wat te veel in. Afzonderlijk doet elk genre het wel degelijk maar de combinatie is totaal niet in balans. De finale is dan wel weer een hoogtepunt waar vooral weer het visuele de aandacht trekt. Hoe Ritchie de actie van persoon tot persoon laat gaan is waanzinnig strak alleen komt die actie al bij al nogal snel tot een einde, je verwacht dan nog een 2e finale maar die bied enkel dialoog en een ontploffing. Het is dan ook wachten tot de laatste minuut om de titel van deze film ook te horen.

Achteraf voelt deze film meer aan als een pilot van een serie, maar waar Pilots na de reclame gevolgd worden door een nieuwe aflevering en je dus niet op je honger moet blijven zitten is dat hier wel het geval. Dat de Box Office dan nog tegenvalt en ervoor zal zorgen dat er niet eens een vervolg lijkt te komen is dan nog een tegenvaller bij want op zich had heel het concept enorm veel potentieel.

The Man From U.N.C.L.E is een vermakelijke film met heerlijke actie aan het begin en aan het eind met daartussen een allegaartje van genres dat totaal niet in balans heeft. Maar de film heeft stijl en het grappige is dat de film de eigen fouten volledig in stijl aanpakt wat te prijzen valt en best vermakelijk is, maar met dit potentieel had er veel meer uitgehaald kunnen worden

Ik vond deze film zeer vermakelijk, terwijl ik helemaal niet van actie hou! Het zal wel komen door de nodige dosis humor die deze film levert, met een flinke dosis aan leuke actie!

Gewoon een lekkere, leuke film om te zien!

avatar van VincentL
The Man from U.N.C.L.E.

Rusland ontmoet de Verenigde Staten. Kan niet actueler lijkt me, gezien de huidige situatie in het Midden-Oosten, waar Vietnam-achtige taferelen zich in Syrië lijken te herhalen. The Man from U.N.C.L.E. laat duidelijk zien dat de Koude Oorlog eigenlijk nog niet voorbij is. Oost tegen West is nog aan de orde van de dag. Guy Richtie brengt dit op een humoristische manier, maar slaat ook wel degelijk een serieuze toon aan.

Het plot heeft veel weg van producties die we de afgelopen maanden ook hebben gezien. James Bond, Spy en Kingsman zijn verweven in het oude jasje van de jaren '60. Solo en Kuryakin zijn twee trotse, nationalistische spionnen die door middel van misplaatste arrogantie de ander telkens op zijn plek willen zetten. Dit resulteert in soms grappige momenten, maar net zo vaak mislukt dat. Denk aan de afluisterzendertjes. Onderwijl vordert het plot met gestage snelheid en neemt de complexiteit wat toe. Vermakelijk, maar niet bijzonder. De climax is uiteindelijk een wending die je misschien niet aan ziet komen, maar ook niet een die je de zaal uit blaast.

Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander zijn gedrieën een leuk trio. Ze spelen ongeveer op hetzelfde niveau, en ieder op zijn eigen manier. Cavill als gentleman, Hammer als lompe Rus en Vikander als galante, maar ook onverbiddelijke Duitse. Geen van drieën zet echter iets neer waarvan je jaren naar dato nog onder de indruk zal zijn.
Elizabeth Debicki en Luca Calvani zijn beiden eveneens een vermakelijke schurkenduo. Hun rollen zijn wat karikaturaal en daar schikken zij zich aardig naar. Toch weten ook zij niet in je geheugen gegrift te blijven.

Visueel ziet het er allemaal lekker uit. De vrij goed nagemaakte retrostijl voelt authentiek en natuurgetrouw. Fijn ook om de terugkomende stijl van deze jaren '60 te herkennen op de straten van vandaag de dag, qua kleding en brillen dan. De auto's zijn toch echt te vervuilend bevonden .

The Man from U.N.C.L.E. is een vermakelijk spionnenfimpje geworden, waarbij ik 'dertien' en 'dozijn' nog niet in mijn mond wil leggen, maar het wel naar nijgt. Laat dat zeker geen belemmering zijn om hem te aanschouwen, want je verdoet je tijd er echt niet mee.

avatar van arno74
Leuke en vermakelijke thriller dat aan James Bond doet denken, maar met een wat minder serieuze en meer humoristische aanpak. Het verhaal is erg vergezocht en cliché (Russen, atoombommen... het speelt zich niet voor niets in de jaren 60 af), maar het acteerwerk en de frisse en originele stijl compenseren dat wel. Cavill en Hammer spelen goed, en dat geldt ook voor Alicia Vikander, die (bijna) evenveel in beeld komt als de twee heren. Met z'n drieën zijn ze de hoofdrolspelers in de film en ze zijn duidelijk goed op elkaar ingespeeld, al zijn het wel Cavill en Hammer die de film dragen. Lekker vermakelijke thriller. 3,5*

avatar van -jack_sparrow-
film reviews in 100 woorden: The Man from U.N.C.L.E. (in 100 woorden) - filmreviewsin100woorden.blogspot.be
ps. ik ben geen professionele schrijver of criticus, ik ben maar een movie geek met een toetsenbord.

Spionagefilms tegenwoordig hebben terug een bepaalde klasse en luchtigheid zoals de bondfilms van vroeger. Wat is The Man From U.N.C.L.E. een fantastisch kleurrijke verfilming van een actieserie uit de jaren ’60. Deze film is geschreven met een doorsnee spionageverhaal en word vaak overschaduwd door de vermakelijke chemie tussen de 2 hoofdpersonages, Cavill en Hammer spelen echt heerlijk en stijlvol op elkaar af. Echt hilarisch is deze spionageprent misschien niet maar er zitten enorm veel subtiele komische momenten in de film. De exotische locaties, de kleurrijke tijdsperiode, de stijlvolle soundtrack en de charismatische personages passen allemaal perfect in dit charmante actiefilmpje.

avatar van tommykonijn
Ik had hier wel zin in. De trailer deed een James Bond-achtige film vermoeden. Met een hoop bekende namen en Guy Ritchie aan het roer had ik er wel vertrouwen in.

En dat vertrouwen bleek gelukkig niet voor niets. The Man from U.N.C.L.E. is eigenlijk precies wat je van tevoren kan verwachten. Foute oneliners, machogedrag, vrouwen en flink wat actie. Wat dat betreft kan deze inderdaad zo door voor een Bond-film. Twee agenten, een Rus en een Amerikaan, die ten tijde van de Koude Oorlog samen moeten werken is een leuk gegeven en het is gelukkig prima uitgewerkt. Wat ik goed vond, was dat er de hele film een soort van spanning bleef bestaan tussen de twee heren met af en toe een moment van vriendschap; tot aan het einde toe. Het is gelukkig niet zo dat de standaard formule wordt gevolgd: de helft van de film vijanden en door één specifieke gebeurtenis opeens beste vriendjes.

De film is uitermate vermakelijk. Er zitten een aantal erg gave actiescènes in, waarbij te denken valt aan zowel de spectaculaire opening als de nog spectaculairdere finale. Het ziet er allemaal gelikt uit: strak en hedendaags, maar toch straalt het ook authenticiteit uit. Het kost geen moeite om te geloven dat alles zich in de jaren zestig afspeelt. Daar speelt de opvallend mooie aankleding, waaronder de kostuums en de auto's, ook een belangrijke rol bij. Met het acteerwerk zit het ook meer dan goed. Henry Cavill en Armie Hammer zijn een leuk duo en weten de film moeiteloos te dragen. Alicia Vikander is een ontzettend mooie vrouw, maar daarnaast ook een zeer degelijke actrice. Zij vormde een leuke, ietwat mysterieuze toevoeging. Hugh Grant is ook overtuigend in de rol van Waverly. Het was inderdaad een leuk idee, zoals hierboven ook al iemand opmerkte, om meermaals onopvallende cameo's van hem in de eerste helft van de film te stoppen. Wat ik een beetje jammer vond aan de film was het script. Dat was bij vlagen een beetje geforceerd. Het leek meermaals alsof men te graag een gevatte oneliner eruit wilde persen, waardoor ik even uit de film gehaald werd.

Verder is The Man from U.N.C.L.E. ook geen briljante film, maar toch zeker bovengemiddeld. Alles wordt goed in beeld gebracht en er is zorg besteed aan uiterlijk en inhoud. Het plot steekt leuk in elkaar en het tempo ligt lekker hoog. Kortom: ik heb me absoluut niet verveeld. Popcornvermaak op hoog niveau.

avatar van Frank Slade
heerlijke film. Top hoe ze je laten denken dat het echt een film is gemaakt in jaren 60. Lekkere humor, leuke jaren 60 actie en bijpassende muziek. Lijkt idd beetje op de oude James Bond films, maar in mijn ogen meer op de series De Wrekers en The Presuedors. Goed acteerwerk en een van eerste keren dat ik me niet kapot heb geergerd aan Hugh Grant.
Van mij mogen er meer van dit soort films komen, een van leukere film van afgelopen maanden.
Kom maar op met deel 2.

Deze trefzekere, retro gestileerde geheim agenten actiemisdaadkomedie (vanzelfsprekend in een modern jasje) was pure nostalgie en ademde dezelfde sfeer uit als de televisieserie eind zestiger jaren. De dialogen waren speels en leuk en de soundtrack klonk heerlijk. Het trio hoofdrolspelers opereerde speels en met flair. Er komt vast en zeker een vervolg.

avatar van hutsekluts
Guy Ritchie op z'n best! Leuke personages in een prima script in een geweldige jaren-60 setting. Top gedaan. De humor is dermate goed gedoseerd dat de spanning niet verloren gaat en de kijker beseft hier toch met een serieuze zaak van doen te hebben. Zoals Gauke hieronder al aangeeft: een vervolg kan niet uitblijven door de mededeling van 'leader of the gang' Hugh Grant in de slotscene waarmee hij de drie spionnen benoemt tot het team van U.N.C.L.E. dat onmiddellijk voor een volgende missie op pad moet .

avatar van james_cameron
Stijlvol geregisseerde, speelse spionagefilm, die na een wat flauw eerste uur gelukkig steeds beter wordt. Het is even wennen aan de overdreven onderkoelde humor en de abstracte personages, maar de film zit uiteindelijk best vermakelijk in elkaar. De regie van Guy Ritchie is soms iets te bedacht en het geheel blijft iets gekunstelds houden, wat vooral blijkt uit de complexe montage en de curieuze aanpak van sommige aktiescenes, wat dan op zich wel weer grappig en inventief is. Voornaamste pluspunt is de oogverblindende production design: alles ziet er werkelijk geweldig retro uit.

avatar van Uier
Zeker niet eens van Richie's beste films. De herkenbare editting passeert vaak de revue, maar weet niet echt te imponeren. Qua sfeer vond ik het vlees noch vis, wat niet altijd fijn uitpakt. Verder is de film wel onderhoudend en vermakelijk, maar daar blijft het ook wel bij. Laat Ritchie hierna maar weer een hardere film maken, want die speelse films ala Sherlock en Uncle films zijn niet speciaal, zoals LS, Snatch en Revolver dat waren.

3.0

avatar van filmkul
Stijlvolle misdaadfilm met wat droge humor. Het verhaal is niet bijster origineel, maar kent enkele leuke twists. Het verhaal verloopt lekker vlot en wordt fraai in beeld gebracht in mooie jaren '60 stijl met een passende soundtrack. Echt spannend wordt het niet. Ritchie weet wel sommige scenes fraai te monteren en in beeld te brengen, met name de bootachtervolging is redelijk memorabel te noemen. Cavill en Hammer zijn goed gecast voor hun rollen. Geen topper, maar wel aan te raden. 3.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Jammer, vond hier weinig aan. Het idee van (weer) een spionnenparodie vind ik helemaal niet erg, want ze pakken vaak zat goed uit. Begin dit jaar was er nog Kingsman: The Secret Service (2014), wat ik zelfs 1 van de beste films van dit jaar vind. Misschien na Mad Max Fury Road wel DE beste film van 2015.

UNCLE probeert het toch weer iets anders te doen. Wat serieuzer en grauwer. Ondanks dat Cavill goed acteerde en ondanks dat de film er visueel erg goed uit zag met de 60's look heeft het me voor geen meter kunnen interesseren. De humor kwam bij mij niet erg aan en het voelde vooral enorm langdradig aan. Dit is 1 van de weinige Guy Ritchie films die ik niks vond. Bijna al zijn eerdere werk heb ik vrij goed gewaardeerd. Ik heb de serie waar deze film op is gebaseerd overigens nooit gezien, misschien dat je anders dit hoger zou waarderen. Geen idee.

avatar van david bohm
Wat betreft aankleding zeker plus plus maar in het algemeen toch wat minnetjes. Het personage van Napoleon Solo kon mij niet boeien, weinig uitstraling heeft de man, die van een bankemployee of iets dergelijks. De dames daarentegen zijn wel interessant.
De muziek is hier en daar goed gekozen maar de plank wordt op dit vlak ook regelmatig misgeslagen en dan voegt het niets toe behalve een gevoel van rommeligheid. De dialogen zijn weinig spitsvondig, iets wat in vorige films van de heer Ritchie beter is verzorgd.
Al met al toch wel teleurstellend maar zeker geen regelrechte flop.

avatar van Leland Palmer
Leland Palmer (crew)
'U.N.C.L.E.' kent aardige acteurs, een prima tempo en een geheel met wat vermakelijke scenes en bij vlagen een goed ondersteunende score. Jammer dat het totaal oninteressante en vage verhaaltje roet in het eten gooit. Ritchie kan beter. Vikander ziet er mooi uit en Hammer + Cavill wisselen geinige scenes af met kleurloze ongein. Waarschijnlijk is dit een film die ik over niet al te lange tijd weer vergeten ben.

avatar van Sergio Leone
Matig.

Ondanks de fijne retrostijl en enkele vlotte (actie)scènes stelt de film toch wat teleur. Het verhaaltje is totaal ondergeschikt aan de zgn. cool van de personages, maar daar loopt het voor mij mis. Geen enkel personage is boeiend of heeft enige flair.

En daar ligt de schuld toch wat bij de casting. De tandem Armie Hammer - Henry Cavill is de meest zoutloze combinatie die men had kunnen bedenken. Vooral Cavill ontbeert elk greintje charisma en flair. De verdere rolletjes voor o.a. Alicia Vikander en Hugh Grant brengen evenmin schwung.

Guy Ritchie en zijn hippe dingetjes vermaken best - 't is ook al 4 jaar geleden, een film van hem, dat helpt ook wel - maar dat wordt al snel afgezaagd. Bepaalde zaken blijven wat vaag en veel meer dan een twee uur durend samenraapsel van leuke ideetjes en een hele hoop onzin is deze film dan ook niet voor mij.

Sergio Leone schreef:
Matig.

Helemaal mijn mening. Een slap James Bond aftreksel met flauwe humor erin en was soms net of naar stukken van Hot Shots zat te kijken. Totaal niet boeiend....
Hier wordt/werd ik niet vrolijk van......

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De series van weleer proberen wel meer de stap naar het witte doek. Meestal zonder succes. Avengers werd een foute film, Miami Vice was gewoon saai, The Saint, The A-Team, Charlie's Angels, ... Niet echt een succes. Maar soms lukt het wel zoals Mission Impossible of The Fugitive. En zo ook deze Man from U.N.C.L.E. De film heeft voldoende actie, subtiele humor die zichzelf niet belachelijk maakt en vooral boeiende scènes en figuren. Ik heb nooit de serie gezien en toch ben ik mee met alles. Guy Ritchie weet perfect de sfeer van weleer weer te geven en het toch een moderne tint te geven. Het resultaat is veel beter dan het overroepen Kingsman: The Secret Service.

Solo was een figuur van Bond-auteur Ian Fleming en misschien is dit wel de stijl die ze mogen ingaan als Craig er de brui aan zou geven. Ik hou enorm van Craigs Bondfilms, maar de stijl in deze film werkt anders ook goed. Vol charme, opnieuw spionagewerk en subtiele humor die leuker is dan de gemiddelde Roger Moore film. Ik blijf trouwens fan van Guy Ritchie, al wordt zijn stijl duidelijk niet door iedereen gesmaakt.

Een vervolg zal er denkelijk niet aankomen. Al weet je nooit. Tussen de twee Sherlock Holmes films van Ritchie zat maar 2 jaar. Man from U.N.C.L.E. was commercieel geen succes en dat is toch een zeer belangrijke factor om een sequel te maken.

TMP
De aardig acterende cast en de aanwezige humor maken deze film het aanzien wel waard. De vorm is echter belangrijker dan de inhoud, want het plot is nogal zwak en mede daardoor is de film ook weinig memorabel.

avatar van Kondoro0614
The Man from U.N.C.L.E.

Ja hoor, hiep hiep hoera The Man from U.N.C.L.E. is mijn 1100 stem! Wat mij betreft een mooi mijlpaal en zeker een stikker om op de cover van deze film te plakken. Ik moet zeggen dat ik helaas The Man from U.N.C.L.E. niet bioscoopwaardig vind maar door zijn oude setting en mooie uitstraling heb ik me echt vermaakt door het zien van de film. Ik vond het al vet dat er toch een WW2 tintje aan gegeven was. Prima film dus. En qua actie ook zeker goed te pruimen, ik vind spionnen films altijd wel leuk en dan met een ww 2 tintje erbij, prima dus.

Henry Cavill en Armie Hammer spelen samen een goed spionnen duo waarin toch de acteerprestaties goed te merken zijn. Alicia Vikander deed het ook prima maar zo kent The Man from U.N.C.L.E. een goed setje acteurs die zeker de film er extra bij vermaken.

Het verhaal van The Man from U.N.C.L.E. vond ik toch prima om te volgen, soms wat aan de voorspelbare kant maar met de leuke grapjes gecombineerd vergeet je dat als snel. Het concept vond ik erg leuk en aantrekkelijk dus daar heb ik me zeker mee vermaakt. Prima film dus en erg fijn dat dit mijn 1100 stem is. Fijne actie , leuke scenes en prima setting, ja ik heb me gister avond er mee vermaakt.

avatar van blurp194
Er zijn nogal wat oude series omgezet in een film de afgelopen paar jaar. Hollywood krampachtig op zoek naar een idee, en meestal loopt dat op een dramatische mislukking uit. Maar deze is dan precies raak.

Richie heeft kennelijk goed naar de serie gekeken, en daar de essentiele elementen uitgehaald en wat verder aangezet. De enorme houterigheid van Solo komt er bijvoorbeeld heerlijk uit, en de wat boersige lompheid van Kuryakin daar tegenover. Opgeleukt met een onherkenbare Vikander, die weer eens een mooie rol neerzet en op een of andere manier nergens lijkt op de karakters die ze in andere films speelt.

En wellicht het knapste - de overtuigende jaren-60 sfeer, in de stijl van de serie. Waarbij het natuurlijk wel helpt dat het een tijdje geleden is dat ik daar een aflevering van zag, maar het klopt precies met mijn herinnering. Leuk nostalgisch.