The Man from U.N.C.L.E. (2015)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Guy Ritchie
met Henry Cavill, Armie Hammer en Alicia Vikander

De jaren 60. CIA-agent Napoleon Solo (Henry Cavill) en KGB-agent Illya Kuryakin (Armie Hammer) nemen deel aan een gezamenlijke missie tegen een mysterieuze criminele organisatie die werkt aan het opbouwen van kernwapens. Hun enige aanwijzing is de dochter van een verdwenen Duitse wetenschapper, die de sleutel is tot het infiltreren van de criminele organisatie. Wat volgt is een race tegen de klok om hem te vinden, zodat een wereldwijde catastrofe voorkomen kan worden.

avatar van N811
Klinkt goed.

avatar van Cinemaniak
Klinkt zeker goed. Ik denk dat het nog wel even wachten is op verdere details, maar Ritchie's films zijn toch altijd iets om naar uit te kijken

avatar van Breur
Look out for it to hit theaters on August 14. Bron

Dick2008
Gaan ze nou van al die oude series, filmversies maken?. Ik weet niet of dat zo goed is. Ja, als je die dingen vroeger niet hebt gezien, dan zal het wel interessant zijn. Mij niet gezien.

avatar van thunderball
De serie had wel wat, hoewel het altijd een tweederangs James Bond bleef. Laten we hopen dat ze er niet weer een komische actiefilm gaan maken, zoals ze tegenwoordig wel meer doen met remakes en a.u.b. het originele maintheme er in!

Dick2008
Als derde genre staat bij IMDb, comedy. (Hoewel die serie was ook wel wat lichtkomisch)

avatar van thunderball
Dan vrees ik het ergste.
Serie was niet echt komisch bedoeld destijds, maar kan nu wel als zodanig over komen.

Trailer ziet er goed uit maar het pakt me nog niet zo. Dat overdreven onderkoelde en ook een nadrukkelijke Bond-kloon.

Nou ja, Bond kloon. Het is natuurlijk geen nieuw verhaal maar meer een remake. Uit dezelfde tijd als Bond ongeveer dit.

Ja dat klopt, dat weet ik. Maar alsnog wel "geïnspireerd" door Bond?

avatar van Captain Pervert
Ha, lijkt me leuk! Trailer is mooi, geweldige jaren 60 sfeer. Ook leuk om eens meer van Henry Cavill te zien dan alleen dat moeilijk kijken in zijn Superman legging.
De oude serie vond ik vroeger altijd erg vermakelijk, alleen de trailer al is een mooi hommage aan dit kleurrijke tijdperk. Het lijkt er zelfs op dat ze bij de carchase scène aan het begin expres zo'n slechte oldschool projectie in de achterruit gebruiken om helemaal die Dr.No sfeer op te roepen
Best of all zit ook nog eens Guy Ritchie achter de knoppen, toch wel één van mijn favoriete regisseurs. Ik houd wel van zijn visuele vondsten.

avatar van Seam
Napoleon Solo, hoe kom je er op.

avatar van thunderball
Eh.. Ian Fleming kwam er op.
Dus feitelijk ook nog de hoofdpersoon voor de concurrentie bedacht.

avatar van HALVE TAMME.
Hier lijkt mij niks mis mee, mijn interesse is gewekt .

avatar van tattoobob
Laten we hopen dat Hugh Grant zijn personage snel neer geknalt word....dan komt het vast goed met deze film

avatar van Uier
Hopelijk meer in de trant van Richie's oudere werk, maar de trailer doet meer als Sherlock vermoeden.

avatar van 606
Hele stoere poster zeg, aparte sfeer straalt het uit. mijn interesse is gewekt.

avatar van Uier
Ik zie het niet. Tamelijk cliché postertje.

avatar van thunderball
Eh.... al 2 stemmen? Kan dat?

Dick2008
Ja, hoe kan dat? Nog niet eens gereleased staat er bij IMDb.

Ik heb de stemmen verwijderd.

avatar van Cinemaniak

Ik denk misschien zelfs spoilertags toevoegen. ±Vijf minuten! Dus die ga ik echt niet kijken, want dan heb ik de halve film al gezien (voor mijn gevoel dan)

avatar van DDT
DDT
De trailer ziet er alvast goed uit

avatar van voskat
Uitstekend gekozen acteurs, veel humor, en een flinke vracht 70's klasse en stijl.
De mini-oorlog tussen de spionagethrillers van deze zomer valt in het voordeel uit van U.N.C.L.E. (hoewel er met Rogue Nation ook niet gek veel mis was). U.N.C.L.E. zit een stuk Britser in elkaar. De ouderwetse technologie en opzet speelt in haar voordeel.

Over de twee dames: Alicia Vikander ziet er soms wel een beetje ongemakkelijk uit in al die haute couture, maar overtuigt ternauwernood als Audrey Hepburn-kloontje. Maar haar blonde tegenpool (de 1 meter 90 lange Elizabeth Debicki) blijft je wat langer bij. Hopelijk zien we ze allebei terug in het onvermijdelijke vervolg.

De show wordt gestolen door de twee heren, die het eeuwenoude Spy vs Spy verhaal flink uitmelken. Met gevoel.
Hugh Grant ook op dreef trouwens.

Ik ga 'm komende week nog eens kijken, denk ik.

avatar van schumacher
Leuke film, kijkt lekker weg, een beetje humor in ook, goed gefilmd, goede acteurs.
De enige reden wrm ik een 4 geef is dat het begin vd film steengoed was maar naarmate het einde op vond ik het wat te lang duren en dus langdradig te worden neemt niet weg het wel bleef vooruitgaan maar ze mochten het 15min korter gemaakt hebben , voor mij duurde het in deze net wat te lang.
Voor de rest niks op aan te merken, een zeer leuke film.
Een beetje een combinatie van mission impossible en james bond haha.

avatar van Dogie_Hogan
schumacher schreef:
Een beetje een combinatie van mission impossible en james bond haha.
Ja, zo beleefden we vroeger de serie op TV ook.

PS
Er is ook een spin-off: "The Girl from U.N.C.L.E.", trailer: Girl From U.N.C.L.E trailer - YouTube

Net wezen kijken en ik vind hem erg tegenvallen.
De humor tussen de twee spionnen werkt zelden, ook het einde was een tegenvaller.
Jammer want ik ben wel een fan van de meeste Guy Titchie films