The Outpost (2019)

Verenigde Staten / Bulgarije
Oorlog / Drama

geregisseerd door Rod Lurie
met Scott Eastwood, Caleb Landry Jones en Orlando Bloom

De film vertelt het verhaal van de 53 Amerikaanse soldaten die tijdens Operation Enduring Freedom tegen een strijdkracht van ongeveer 400 vijandige opstandelingen in het noordoosten van Afghanistan hebben gestreden. Oorspronkelijk gebouwd om de lokale bevolking te betrekken bij ontwikkelingsprojecten in de gemeenschap, stond Combat Outpost Keating - gelegen aan de voet van drie steile bergen op slechts 14 mijl van de Pakistaanse grens - tegenover een constante dreiging aangevallen te worden door de Taliban, waardoor de Amerikaanse soldaten die daar gestationeerd waren gevaar liepen. Toen uiteindelijk werd besloten om de basis te sluiten, ontdekte de Taliban dit en besloten ze een statement te maken.

• Vanaf 19 maart 2020 in de bioscoop
Vanaf 19 maart 2020 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)