ad
  • 8.104.588 stemmen

The King of Staten Island (2020)

Komedie / Drama | 136 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Judd Apatow

Met onder meer: Pete Davidson, Marisa Tomei en Bill Burr

Releasedatum: 22 juli 2020

Over The King of Staten Island

Scott verloor zijn vader op zevenjarige leeftijd en haalt zich sinds zijn tienerjaren voortdurend problemen op de hals. Nu in de twintig brengt hij zijn tijd door met drugs, hangt hij wat rond met zijn vrienden en papt sporadisch aan met een jeugdvriendin. Wanneer zijn moeder begint te daten met een luidruchtige brandweerman, het beroep dat zijn vader tevens beoefende, zet dit een kettingreactie in gang.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Antonev

Antonev

Aardige comedy met een dun zwart randje. Het beetje drama wat voorbij komt is aardig luchtig.

Na een sterk begin met rake grappen, hilarische conversaties en een goede sfeer zwakt het in het tweede deel toch wat af. Men valt dan terug in de nodige clichés en onnodige scènes. Al met al had het best een half uurtje korter kunnen en mogen duren. Het einde hadden ze ook wat meer mogen afsluiten, in plaats van open te laten.

De casting verdient hier wel een eervolle vermelding. De hoofdpersonen zijn allemaal prima op hun plek en ‘stralen’ als het ware hun personage uit. Ik vond Davidson erg sterk en geknipt voor zijn rol. Alles aan hem straalde uit dat hij een kansloze ‘stoner’ was.

Al met al een prima comedy. Jammer dat het links en rechts wat de bocht uit gaat.

avatar van Terminator05

Terminator05

Al bij al geen slechte film ... geen aanrader voor de vrouwelijke filmliefhebber of de kids ...

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Aardige Apatow die doet waar hij goed in is; iets te lange maar verder prima wegkijkende film maken die ondanks de speelduur niet verveelt. Dat komt mede door de sterke rollen. Vooral Burr en Davidson (waar ik verder volstrekt onbekend mee ben, maar begrijp dat dit een autobiografische rol voor hem is) overtuigen enorm. Ook Powley, die de vriendin van, speelt is een leuke ontdekking voor me.

Verder kabbelt het verhaal lekker voort zonder ergens echt komisch of dramatisch te worden.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Wat een heerlijke van meneer apatow , vooral de dunne maar effectieve lijn tussen drama en humor , mooi in balans alleen is het geen dijenkletser wat veel van zijn films vaak wel zijn .

Helaas heeft hij ook chronisch last van het te film te lang laten duren syndroom ( zie ook micheal bay) wat mij in zijn geval niet altijd stoort maar wat vaak niet nodig is .

Wat hier met name zo goed werkt is de hoofdrol van Pete Davidson , wat niet heel raar is want zijn levens verhaal op wiki is bijna autobiografisch met het verhaal van Scott .

Ook de rol vanBill Burr is sterk , maar eigenlijk de hele cast wel , en de humor is one of a kind . Net als de unieke hoofdpersoon Scott .

Een loser , maar wel een die je mag , maar ook snapt dat bijvoorbeeld zijn zus er gek van word .

Naar het einde word het natuurlijk wat feel good , prima hoor , vooral de kroeg scene ( headlight ) zorge voor een big smile

Eigenlijk stelt een film vanJudd Apatow mij zelden teleur , en ik vind dit een van zijn toppers..

mocht je zoals zo vele ook van zijn stijl houden raad ik de netflix serie Love aan !!

avatar van Tanguy

Tanguy

Een enigszins lange film maar het is eigenlijk ook altijd wel vermakelijk. Pete Davidson speelt ook erg goed en dat resulteert toch wel in een daadwerkelijk goede film waarin ik de soms wat flauwe grappen voor lief neem.