A Crime (2006)

Frankrijk / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door Manuel Pradal
met Harvey Keitel, Emmanuelle Béart en Norman Reedus

Vincent zal niet rusten voordat hij de moordenaar van zijn vrouw gevonden heeft. Zijn buurvrouw Alice is er van overtuigd dat ze hem kan helpen. Ze verzint een dader, zodat Vincent eindelijk deze zwarte bladzijde uit zijn leven achter kan laten. Maar de zaken lopen niet zoals gepland.

avatar van vincentclaesen
Superfilm, enorm goed verhaal en sterk acteerwerk. Mooie seksscènes en een boeiend, en lang plot

Wat een vervelende langdradige film. Totaal geen spanning.
Het laatste stuk gaat nog maar het overgrote deel van de film is om bij in slaap te vallen

Ik vind deze film ook ijzersterk, bijzonder goed verhaal, goed geacteerd. Het pakte mij van begin tot het einde, wat een andere wending kreeg, dan dat ik in 1e instantie had gedacht. Moeite waard om nog eens te bekijken.

Ik vindt deze film ook de moeite waard, boeiend verhaal wel doordat de dader wordt verzonnen.
Vondt dat Keitel een sterke rol neerzettte.

Verhaal komt niet op gang en blijft langdradig, weinig spanning.

Eduard37
Slome film. Verhaal is grappig maar kon me niet echt boeien. Weinig actie en veel gelul in de ruimte.

1 ster voor de moeite....!

avatar van jervel
Vond die enige die een beetje redelijk speelde Harvey Keitel. Verder maar een vaag verhaal. Personages maar weinig uitgediept.

avatar van 93.9
Leek wel of de regisseur niet echt van te voren wist wat voor film te gaan maken.Vandaar deed ie soms denken aan een goede Franse phychologische film en aan de andere kant een standaard actie/thrillertje uit Hollywood.

3 sterren

avatar van Jan met de pet
Niet echt een topper maar ook niet slecht, komt een beetje laat op gang ik geef: 2,5 dus een middenmoter.

avatar van dekrd
De film en Harvey Keitel vielen mij zwaar tegen.

avatar van joko16
kwam erg traag op gang.
het verhaal was ook erg ver gezocht.
Ik had er meer van verwacht.

avatar van 606
Viel beetje tegen had meer spanning verwacht in deze film.
Acteren was niet verkeert.

3 sterren

avatar van david bohm
Mooie shots, matig acteerwerk - ook van Keitel - en een vaag en warrig verhaal nopen mij om deze film een onvoldoende te geven.
Twee en een ½ sterretje.

PS Wat een lippen heeft die Emmanuelle Béart

avatar van hdehoon
Eigenlijk een heel goed plot en sterk geacteerd. Maar het duurde allemaal eindeloos, met veel nutteloze gesprekken en langdradige beelden. Nee, niet mijn favoriete film.

Wel leuk om Norman Reedus na Dark Harbor nog eens terug te zien. Hij doet het goed, ik verbaas me dat we hem zo weinig zien.

avatar van Mrs.Donut
Een aardig verhaal, maar de acteurs vind ik niet om over naar huis te schrijven. 2,5 ster

avatar van Stijn B.
Degelijke thriller met sterk acterende hoofdrolspelers. Intrigerende opbouw van het verhaal met een té platgetreden cruciale plotwending waardoor het verhaal ietwat aan kracht verliest maar de makers weten dit toch goed te maken door de sobere finale zonder de obligate confrontatie en het eerder ingetogen te houden.

avatar van Guzziking
Best goede film, maar de kennismaking tussen Keitel en Béart duurde lang en werd in mijn ogen overbelicht.

Verder prima geacteerd en het aankijken meer dan waard.

Zeker een goede thriller, prima geacteerd en een boeiend en spannend verhaal. De casting vond ik ook perfect. De man met Aboriginal achtergrond en zijn boemerangs vond ik apart en intrigerend, de vrouw vond ik vanaf het begin al onsympathiek en labiel overkomen en dat bleek ze ook te zijn, dus goed neergezet.

Ik vind het persoonlijk moeilijk om naar Beart te blijven kijken, ze heeft zo'n vreemd hoofd, niet prettig om naar te kijken en daarom storend voor mij.
Het andere storende vond ik toen de man de boemerang gooide en de vrouw bij terugkomst verbaasd riep: "What was that!", terwijl volgens mij elkee idioot weet dat dat ding terugkomt.

De man vond ik erg veel incasseren (hij was bijna dood door haar toedoen) en zijn reactie daarop, haar ontvoeren en verkrachten, vond ik wel vreemd in zijn eerder neergezette karakter passen, maar dat maakte het verhaal enger en meer freaky, dus prima
Je zou maar zulke mensen in je leven krijgen, brrrr.

avatar van johnboer
Geweldige acteur, die Keitel. Lekker filmpje. Tijd vloog voorbij,dus......goede amusementswaarde.
Moeite waard om even lekker voor te gaan zitten. Prima.
Een 3,5

Een vreemde, intrigerende, film noir-achtige, psychologische thriller met pretentie. Helaas is het script, naast verwarrend (je mist o.a. het hoe en waarom) en ongeloofwaardig, behoorlijk langdradig, onbeduidend en zonder duidelijk doel. Ondanks dat de karakterontwikkeling van de personages niet goed uit de voeten komt en de dialogen gezwollen en daardoor absurd klinken, komt de cast sterk over. Harvey Keiltel (in 2006 zevenzestig jaar) speelt zijn seksscène als vanouds.

avatar van Dying Rose
Een thriller zou ik dit niet noemen, maar in het genre drama past deze film ook niet echt. Soit, erg spannend wordt de film nooit.

Ik hield wel van het idee dat Béart willekeurig een taxichauffeur (slachtoffer) koos om hem als moordenaar van de vrouw van Vincent te bestempelen (volg je nog?).
Het is dan ook een beetje jammer dat de uitwerking wat bedroevend was. Het verhaal sleept maar voort, zonder enige spanning of verrassende elementen. Enig ding dat me heeft “verbaasd” (tussen dikke aanhalingstekens), was dat Vincent nooit achter de plannen van Béart achterkwam, maar dat interesseerde me ook niet; als Alice en Vincent nu samen bleven of uit elkaar gingen, I didn’t care.

Nog een zwak uitgewerkte scène was die waarin Béart een (andere) ring vond in de auto van Roger waaruit bleek dat hij toch de werkelijke dader was. Daar kon veel meer uitgehaald worden.
En natuurlijk is dit erg toevallig; als hij het wel degelijk was, moest Alice net op hém vallen uit die duizenden andere taxi’s?
Geeft je wat stof tot nadenken, want het is niet helemaal zeker dat het Roger was die de moord pleegde.

Die ene uitdrukkingsloze emotie (gedurende de ganse film!) en het tuitmondje van Béart hielpen ook niet echt.
Keitel zien we zoals gewoonlijk; een beestachtige man waar toch menig vrouwvolk voor valt. Voor zijn acteerprestatie in deze film zal het toch niet zijn… Hoop ik. Of ze hebben dan wel erg genoten van zijn seksscènes.

Zoals gezegd, was de film nergens spannend en vele elementen waren voorspelbaar. Wie wist nu niet dat Keitel het de eerste keer zou overleven? Ik ben niet van gisteren.

Ook konden de personages meer uitgediept worden, vooral die van Vincent, want hij bleef maar op de achtergrond, terwijl het verhaal toch rond hem begon te draaien. Maar vanaf het moment dat die lippen van Béart in beeld komen, verdwijnt hij meteen van het toneel. Tevens had zijn rol geen groot aandeel.

Eens leuk om zien, maar meer ook niet. Heeft me een dik anderhalf uur kunnen vermaken.
Mooie poster btw… Simpel, maar lovely.

avatar van Moviestar1979
Niet echt een passend genre voor deze film.

Hoewel er een misdaad wordt gepleegd, lijkt dit meer op een romantische dramafilm. Als thriller is hij absoluut ongeschikt. Echt spannend wordt het namelijk nergens. Ondanks alles kijkt hij redelijk weg. Harvey Keitel speelt zijn rol overtuigend.

2,5 *