• 8.347.392 stemmen

The Young Americans (1993)

Misdaad / Drama | 103 minuten

Genre: Misdaad / Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Danny Cannon

Met onder meer: Harvey Keitel, Iain Glen en John Wood

Releasedatum: 18 november 1993

Plot The Young Americans

"No Honor. No Respect. No Remorse."

Een gedecoreerde politieman van de drugsbrigade in Los Angeles wordt uitgeleend aan de Britse brigade, omdat er een drugoorlog uitgebroken lijkt te zijn. Grote handelaars worden van dichtbij doodgeschoten, maar hun concurrenten overkomt hetzelfde, dus moeten de daders buiten de drugwereld gezocht worden: een stel jongeren zonder crimineel verleden wil de wereld bevrijden van de handelaars.

image

Rachael Stevens

Louis Carnegie

avatar van neo

neo (crew films)

aardig debuut van regisseur danny cannon.

avatar van Yak

Yak

ik vond 'm maar mwa-mwa.

plus: björk kan ik niet gauw op slechte muziek betrappen, maar "play dead" vind ik echt vreselijk. laat ik de schuld dan maar aan dave arnold geven.

avatar van gotti

gotti

Beetje standaard, maar redelijk vermakelijk zo laat op de avond. Leuk om Mortensen eens in een eerdere (niet LOTR dus) te zien. 2,5*

avatar van Gettie

Gettie

• 1997 stemmen

Saaie film, gebeurde weinig spectaculairs

avatar van 606

neo schreef:

aardig debuut van regisseur danny cannon.

vond ik ook goede mixs tussen actie en drama

sommige stukjes leefde je mee.

wel goed geacteerd.

4 sterren

avatar van ILDIB

ILDIB

niet mijn soep deze film.. Veel te somber en zwaar op de hand. En te donker. 2 en een half..

Yak schreef:

ik vond 'm maar mwa-mwa.

Yak toch.

avatar van MrHorror

MrHorror

ik weet nog dat ik de film voor het eerst zag. op mij maakte het in ieder geval veel indruk. en het nummer van björk vind ik persoonlijk echt ge-wel-dig! haar videoclip is trouwens ook zeer de moeite waard!

avatar van je80roen

je80roen

Het is niet de meest spannende film die ik gezien heb. Maar door de aparte sfeer en muziek (Bjork) heeft ie toch wel iets dat onder je huid kruipt. Het is best een tijd geleden dat ik hem gezien heb, dus ga hem vanavond maar eens aan een herziening onderwerpen.

Tarkus

Dit is niet Harvey Keitels beste film.

Vond hem nogal saai en donker.

Er zat meer in het verhaal dan wat men er hier van heeft gemaakt.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Was wel een redelijke misdaadfilm maar niet echt zoals ik hem verwacht had. De openingscene is wel weer cool, maar daarna word het een typische Britse Detective/Sherlock Holmes gehalte. Er had ook wel wat meer actie in gemogen vond ik. Harvey Keitel vond ik dan weer wel goed acteren en Viggo Mortenssen ook nog in zijn jonge jaren en de settings van de grauwe achterbuurten in Londen zijn ook goed neergezet. De soundtracks waren wel weer goed te doen. Verder wel prima wegkijkertje maar niet echt de beste met Keitel. Van de regiseur van Judge Dredd btw.

avatar van yorgos.dalman

yorgos.dalman

By-the-numbers misdaadfilm met een Britse 'touch' wat wil zeggen dat er weinig feitelijke actie is en meer aandacht voor karakters en dialoog.

Aardig, meer dan aardig, maar blijft wel tam en komt nooit echt van de grond.

Amerikaanse karakterkoppen Harvey Keitel en Viggo Mortensen leuken de boel wat op.

avatar van Leo1954

Leo1954

• 2071 berichten

Harvey Keitel vind ik een dijk van een acteur. Maar hij was niet in staat deze warrige politiethriller te redden. De eerste de beste tv politie thriller is beter. Het ontbrak aan een lijn, was ook niet spannend. Het raakte me dus niet. Feitelijk is een lichte onvoldoende nog te veel, maar ik houd van het genre en heb hem met weinig moeite uitgekeken. Maar dat dit een zwakke film was staat buiten kijf.