Sister Act (1992)

geregisseerd door Emile Ardolino
met Whoopi Goldberg, Maggie Smith en Harvey Keitel

Delores (Goldberg), een zangeres in een club in Reno, is getuige van een moord van een werknemer door haar vriend die een gangsterleider blijkt te zijn. De politie wil Delores niet kwijt, en daar zetten ze haar voor bescherming in een oud klooster. Ze maakt al snel vrienden bij de zusters. Nadat ze met twee vriendinnen wegsluipt om naar een bar te gaan wordt ze door de hoofdzuster in het koor gezet. De volgende mis wordt iedereen verrast door een swingend groepje zusters. Dankzij haar goede werk komt Delores in de krant. Maar nu weten de gangsters natuurlijk dat ze in het klooster zit, waarop haar oude gangstervriend eens een bezoekje brengen...

avatar van Mr. Chiel
Waackx schreef:
Ik zie nu pas hoeveel Harvey Keitel op Robert DeNiro lijkt; zijn uiterlijk, zijn manier van praten en acteren.
Dus kon je DeNiro in zijn gloriedagen niet betalen, dan haalde je Keitel binnen.

Nu zat ik de hele film daaraan te denken. Bedankt he

avatar van DragQueen
Leuke komedie, met een vermakelijk verhaaltje en aanstekelijke humor en muziek. Whoopi Goldberg is op haar plaats in deze film, en brengt haar rol met verve. 3 Sterren.

avatar van FlyingGustman81
Lang geleden deze film gezien. Nu weer een keer herkeken. Whoopi is erg leuk in deze film. Helemaal geen slechte film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een film die brengt wat ze uitschijnt. Een luchtige happy familiefilm met de nodige humor en leuke liedjes. Ik kan al niet meer tellen hoeveel shows in lokale verenigingen ik al gezien heb waar ze een nummer van Sister Act brachten. De nummers zijn best in orde en het verhaal is mooi vertelt. Het is geen hoogstaande cinema, maar de film doet wat het moet doen. En het blijft nog hangen ook. Leuke nostalgie.

avatar van Davido
Deze film behoeft geen uitleg. Ware klassieker en een comedy gemaakt van goud. Heerlijk!

Nu hij op Disney staat gelijk met het gezin gekeken (9 en 11 jaar). Bedacht me ook deze nooit een score te hebben gegeven (MovieMeter bestond nog niet). Hier werd hij zeer gewaardeerd door hen die hem nog niet kende