ad

Geregisseerd door: Emile Ardolino

Met onder meer: Whoopi Goldberg, Maggie Smith en Kathy Najimy

Releasedatum: 28 mei 1992

Over Sister Act

"No booze! No sex! No drugs!... No way!"

Delores (Goldberg), een zangeres in een club in Reno, is getuige van een moord van een werknemer door haar vriend die een gangsterleider blijkt te zijn. De politie wil Delores niet kwijt, en daar zetten ze haar voor bescherming in een oud klooster. Ze maakt al snel vrienden bij de zusters. Nadat ze met twee vriendinnen wegsluipt om naar een bar te gaan wordt ze door de hoofdzuster in het koor gezet. De volgende mis wordt iedereen verrast door een swingend groepje zusters. Dankzij haar goede werk komt Delores in de krant. Maar nu weten de gangsters natuurlijk dat ze in het klooster zit, waarop haar oude gangstervriend eens een bezoekje brengen...

imageimageimageimage

Vince LaRocca

Lt. Eddie Souther

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Best grappige guilty pleasure.

avatar van laulau

laulau

goed maar deel 2 vond ik beter

avatar van AHWA

AHWA

Deze film heeft een sterke herzieningswaarde voor mij vanwegen de zangscenes, die zijn gewoon heel aanstekelijk. Vooral de uitschieters van Kathy Najimy werken constant op mijn lachspieren.

Verder stelt het allemaal niet zo heel veel voor en kom ik niet hoger dan een 3.0 uit, maar potverdrie wat zijn die nummers aanstekelijk.

avatar van Xx_se7en_xX

Xx_se7en_xX

Leuke muziek en leuke rol van Whoopi. Wel onzettend voorspelbaar en dat stuk dat ze voor het eerst voor de school zingen vind ik ook een beetje raar; eerst zijn ze ingezakt dan zegt Delores wat en zijn ze gelijk weer in staat om te zingen en te swingen.

avatar van Lexcoaster

Lexcoaster

Ondergewaardeerde komedie, met één van Whoopi's leukste rollen.

avatar van charmed one

charmed one

een leuke film met whoopi goldberg. ik heb hem al heel vaak gezien maar hij blijft heel erg leuk. ik vind de liedjes zo grappig.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Geinige film waar vooral Whoopi de show steelt maar de dikke non met die geweldige stem doet het ook goed. Qua muziek, humor, actie en ook het acteerwerk vind ik dit een geslaagde komedie dus krijgt het een 3.0.

avatar van the new guy

the new guy

Wat een laag gemiddelde! Dit is toch wel een klassieker, geen topper, maar heeft toch een plaatsje in het collectief geheugen...

avatar van Tharoy

Tharoy

Aardige film, maar de musical is wel beter denk ik.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Het verhaal van deze film is wel een beetje cheesy. Bij vlagen zelfs erg flauw. Maar toch heeft de film ook zijn charmes. De nonnen zijn aandoenelijk en Whoopi als olifant in een porseleinkast is erg sterk. Het verloop van de finale van alle zangkoren verloopt behoorlijk voorspelbaar maar toch blijft deze film wel vermakelijk.

avatar van 606

Lange tijd geleden dat ik deze zag, maar ik heb vandaag weer eens ouderwets super genoten van een komedie met leuke muziek.

0,5 erbij

4 sterren

avatar van Marlon Aarssée

Marlon Aarssée

Wat heeft die Whoopi toch humor, echt een hele leuke film met leuke muziek.

zo vaak gezien deze film en krijg weer zin om hem te kijken.

als je deze film hebt gekeken voel je je gelijk kip lekker. dit is echt een Feel Good Movie Heerlijk

avatar van Boenga

Boenga

• 1995 berichten

Heel Amerikaans, maar best wel okee. Minder grappig, maar toch: voor de Home Alone-fans...?

avatar van booyo

booyo

Vroeger een stukkie leuker, maar nog steeds vrij vermakelijk stiekem.

avatar van booyo

booyo

Boenga schreef:

voor de Home Alone-fans...?

Kan aan mij liggen, maar deze link zie ik niet helemaal.

avatar van Boenga

Boenga

• 1995 berichten

Ik bedoel het soort humor: best wel okee, maar zo Amerikaans - een tegenpool voor Monty Python-humor...

avatar van K. V.

K. V.

Deze nog eens geprobeerd en hij is opnieuw heel goed meegevallen. Deze vroeger nog gezien en hij blijft erg geslaagd. De cast is erg goed gekozen, vooral de verschillende nonnen pasten perfect in het plaatje. Ook de soundtrack is toch het vermelden waard.

Zeker het (her)bekijken waard.

avatar van rep_robert

rep_robert

Bij de herziening was de film eigenlijk zoals verwacht. Erg aanstekelijk, spontaan en ook een aantal leuke liedjes die je vrolijk doen mee neuriën. Deze doen het extreem zwakke script makkelijk verbloemen.

avatar van Phantasm

Phantasm

Erg leuke komedie met mooie muziek die lekker in de oren klinkt, vroeger ooit eens eerder gezien, film verveelt niet.

avatar van Beertje45

Beertje45

Vandaag aangekocht voor amper 6 euro, maar had de film lang geleden al een paar keer gezien. Ik ben niet verzot op de meeste Whoopi Goldberg films, maar deze film vond ik uiterst charmant met aanstekelijke, leuke liedjes. Zuster Lazarus vond ik TOP. Harvey Keitel vind ik altijd goed in gangsterrollen, maar hier komt hij wel niet al te best uit de verf. Charmante komedie.

avatar van Spetie

Spetie

Een redelijke komedie met een voorspelbaar verhaaltje en vooral veel druk acterende vrouwen, of beter gezegd nonnen.

Whoopi Goldberg zal nooit mijn favoriete actrice worden, maar hier heeft ze haar momenten. Het idee is verder wel aardig, en de film heeft soms zo zijn charmante momenten. Iemand als Keitel speelt zijn rol trouwens erg goed, maar komt nogal weinig in het stuk voor.

Op een gegeven moment duurt het soms net wat te lang. Ook zitten er vaak net teveel flauwe momenten in om het heel leuk te maken. De muzikale bijdrage vond ik niet altijd even goed, behalve het eindnummer, die is toch wel erg vrolijk en leuk.

Het had op sommige momenten wat leuker en scherper gekund, maar op zich viel het me nog mee, want ik had stiekem veel erger verwacht.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19144 berichten

Whoopi Goldberg in een comedy das meestal wel lachen. De muzikale nummers vond ik wel erg leuk. Leuke bijrollen zijn er vooral van Kathy Najimy en Mary Wickes. Niet hoogstaand maar amusant vermaak.

avatar van rcuppen79

rcuppen79

Sister Act is een leuke komedie met een uitstekende hoofdrol van Whoopi Goldberg, die hierin al haar energie kwijt kan. Het verhaal stelt niet zoveel voor en ook de humor is nergens echt origineel, maar de muzikale liedjes zijn erg aanstekelijk en zorgen ervoor dat je als kijker na anderhalf uur meeswingt op nummers als “I will follow him” en “My guy”.

avatar van LauraArsenal

LauraArsenal

misschien niet een film van topklasse maar wel vermakelijk

avatar van Tweetie

Tweetie

Leuke film met een wat slap achtergrondverhaal, maar hij blijft vooral erg aanstekelijk. Whoopi is natuurlijk top en hij is toch min of meer uniek in zijn genre.

avatar van arno74

arno74

Aardige komedie, al had ik hogere verwachtingen bij deze bekende titel. Het verhaal is wel eenvoudig en rechttoe-rechtaan. Het is ook een film die inmiddels wat verouderd aanvoelt, komische nonnen zijn tegenwoordig wellicht een gepasseerd station in de filmwereld. Wel leuk om een keer gezien te hebben, vooral vanwege de muzikale intermezzo's. 2,5*

avatar van Dievegge

Dievegge

Dit is wel heel licht entertainment, maar goed gemaakt. Je kunt je niemand anders dan Whoopi voorstellen in die hoofdrol. Sommige grappen zijn flauw, maar andere zijn goed gevonden. De opbouw zit goed, met misdaadkomedie in het eerste en derde bedrijf en het middenstuk in het veilige klooster. Het hoge tempo, de achtervolgingsscènes, het enthousiasme van de nonnen en natuurlijk de swingende jaren-'60-soul zorgen ervoor dat het nergens ineenzakt. Harvey Keitel en Maggie Smith spelen allebei een hard personage met een zacht onderkantje.

Tarkus

Het was een lange tijd geleden dat ik deze film nog eens had gezien, ik vond hem altijd wel leuk en dat doe ik nog steeds.

Puike cast met Whoopie Goldberg op kop.

Maar vooral de muziek is prachtig, alleen daarvoor zou je hem wel willen terug zien.

Heb me er opnieuw met geamuseerd.

avatar van Waackx

Waackx

Ik zie nu pas hoeveel Harvey Keitel op Robert DeNiro lijkt; zijn uiterlijk, zijn manier van praten en acteren.

Dus kon je DeNiro in zijn gloriedagen niet betalen, dan haalde je Keitel binnen.

avatar van Supernatural

Supernatural

Een tijd geleden dat ik deze film gezien,weer even herzien gisteren.heb weer genoten.en heb ook weer erg gelachen.whoopi goldberg speelt het erg leuk.en de rest van de cast speelt het ook erg leuk.en vind de muziek ook erg leuk in de film.en het verhaal is ook erg leuk bedacht.