Sister Act 2: Back in the Habit (1993)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Bill Duke
met Whoopi Goldberg, Maggie Smith en Lauryn Hill

Delores (Whoopi Goldberg) heeft een goede carrière in Las Vegas als zangeres, maar de moeder overste roept haar hulp in als een klas ongeïnteresseerde op Saint Francis academy muziekles moeten krijgen. Ze gaat hier op in en moet weer een habijt aantrekken. Als ze hoort dat de school mogelijk moet sluiten, heeft ze een nieuwe missie omdat het de enige school is in de achterstandswijk.

avatar van alexspyforever
De sterkte van deel 1 was de originaliteit, het karakter van Whoopi dat totaal niet bij de kerk paste en natuurlijk de nonnen zelf. De nonnen die heel vermakelijk waren in deel 1 zijn hier veroordeeld tot een flauwe cameo en vervangen door irritante schoolkinderen. Ik had aanvankelijk de box met beide films, maar heb die verkocht omdat ik deel 2 zo verschrikkelijk vind. Hopelijk kan ik op een dag deel 1 apart verkrijgen.

avatar van Richard_Voorhees
Ik vind de toevoeging van die kinderen juist erg tof. Leuke vervolgfilm die ik eigenlijk nog net iets vermakelijker vind dan het origineel.

Een leuk vervolg.met een iets minder verhaal dan deel 1.maar nog steeds erg leuk.de muziek vind ik wel iets leuker dan deel 1.whoopi goldberg speelt het weer erg leuk.lauren hill speelt hier ook erg goed in.en wat heeft ze een prachtige stem.de rest van de cast speelt het ook prima.heb me weer prima vermaakt.heb de film gisteren weer even gezien.en heb ook weer erg gelachen.

avatar van DragQueen
Op zich een redelijk vervolg op het vermakelijke eerste deel. Whoopi Goldberg zit wederom goed in haar rol. Het verhaaltje en de humor zijn verder net een tikkeltje minder als in de eerste film. Desondanks toch entertainend, al is deze film in alles een stukje minder dan zijn voorganger. 2,5 Ster.