Sister Act 2: Back in the Habit (1993)

Komedie / Muziek

geregisseerd door Bill Duke
met Whoopi Goldberg, Maggie Smith en Lauryn Hill

Delores (Whoopi Goldberg) heeft een goede carrière in Las Vegas als zangeres, maar de moeder overste roept haar hulp in als een klas ongeïnteresseerde op Saint Francis academy muziekles moeten krijgen. Ze gaat hier op in en moet weer een habijt aantrekken. Als ze hoort dat de school mogelijk moet sluiten, heeft ze een nieuwe missie omdat het de enige school is in de achterstandswijk.

Heerlijke film, krijg altijd kippenvel van de muziek, geweldige stem van Lauren Hill.
Jammer dat ik m in de winkels nergens kan vinden.
Iemand n tip?

vond het wel een leuke film. niet echt geweldig ofso.

avatar van 606
Roodhaartje schreef:
Leuke film, maar hij kan niet tippen aan het eerste deel
3 sterren

ja minder dan deel 1 maar wel leuk.

3 sterren

avatar van boekenutje
Inderdaad niet zo goed als de eerste, maar ik heb wel de muziek staan van beide films. Zoals dat negertje zingt in Oh Happy Days, ik krijg er altijd kippenvel van, zo prachtig is het.

avatar van Leviwosc
Ik vind deel 1 juist beter dan deel 2

Kan niet tippen aan deel 1, maar wel nog vermakelijk.

avatar van Sportingerke
Deel 1 veel beter dan dit deel; verhaal al na 1 deel uitgemolken, dus voor mij was een tweede deel niet meer nodig.

Toch was het geen echt slechte film en vond ik het een leuk tijdverdrijf. Gulden middenweg=2.5 sterren.

avatar van Dianaa`
Leuke film, alhoewel 1e deel leuker was dan deze. De inhoud van Sister act was voor mij al voldoende in deel 1, maar deze was ook nog wel leuk. Whoopi doet het zoals gewoonlijk erg leuk en komisch.

beter als film 1 [a]

avatar van timburton
En bij deel twee is het het zelfde verhaal is die van één.
je had er weer een geweldige film van kunnen maken. Het idee is super: Een verveeld klasje vol met (kriminele) schoffies veranderen in een geweldig zangkoor.
Ditzelfde idee kom je tegen in Les Choristes, een meesterlijke film.

Het verschil?
*SA is een hollywoodfilm, LC is een ArtHouse film
*SA is enorm overdreven, LC is geweldig realistisch
*SA heeft zeer stomme humor, LC is schuddebuiken

1,5 , toch wel... Want het verhaal is zeer goed. En Woopi is natuurlijk een geweldige komiek!

avatar van G.1Rl
Zo leuk en grappig de eerste is zo vervelend is deze tweede. Het verhaal is ontzettend voorspelbaar. Het gaat in het verhaal goed, niet goed, goed, etc. Het is zelfs zo voorspelbaar dat het vervelend wordt.

Nee, dit vervolg hadden ze nooit moeten maken 2*.

Leuke film, wel iets minder dan de 1e waar ik naar kan blijven kijken, maar deze is ook leuk om een keer naar te kijken.

avatar van tommykonijn
Minder dan Deel 1 zoals ik al bij de eerste Film zei, Whoopie Goldberg is een Goede actirice maar niet naar mijn mening en smaak de beste wel was het soms Vermakelijk om te zien maar over het algemeen toch niet zo heel bijzonder.

avatar van Ajax&Litmanen1
Tsja....deel 1 was al een ramp en toch lukt het ze een nog slechter vervolg te maken. Klap, klap...complimenten!

Wederom met die bloedirritante Whoopi in een niet grappige rol.

Geen geweldige film maaar ook zeker niet slecht

avatar van Muijs
Leuk al die personen die hier minder dan 2 sterren voor geven omdat ze whoopie niet leuk vinden of het genre niet aanstaat.

Geef dan geen sterren a.u.b.
deze verdient minimaal 2,5 sterren. Is gewoon een lekkere film om over je heen te laten gaan.

Voor mij best een film die niet snel verveelt. Zelfs vaker kijken zal ik niet als een straf ervaren. En dat is meer dan je kunt zeggen van andere films die bovenstaande individuen wel 3 sterren zullen geven.

Deze is gevoelsmatig wel een ietsiepietsie minder dan zijn voorganger, maar toch niet zo slecht dat dit een halve ster minder zou moeten zijn. Hij blijft vermakelijk en onderhoudend.

een geweldig vervolg. de liedjes hierin zijn ook weer heel erg leuk. en lauryn hill speelt het ook wel heel erg goed vind ik.

avatar van danuz
Tijdens geleden zag ik die eerste. En zelfs toen (ik moest een jaar of acht zijn geweest) kon ik er weinig mee. Moet je nagaan hoe het me nu is vergaan. Vooral het verschrikkelijke acteerwerk van Lauren Hill en consorten stond me tegen (dat ze stoer zijn/het moeilijk hebben weten we na een paar minuten wel, probeer ook eens te relaxen). Daarbij is het 'van niets naar iets' moraaltje zo uitgekauwd dat er niks meer van over blijft.

avatar van movie acteurs
Het vervolg op de eerste best leuke Sister Act. Helaas is deze nogal onleuk en minder grappig. Dit was een niet geslaagde en daardoor overbodige vervolg en krijgt dus niet meer dan een kleine 2,0.

avatar van Aazhyd
Ik viel er bijna bij in slaap. Wat een saaie film, met een script dat iedere kleuter kan bedenken, zo voorspelbaar.

avatar van Fran
Eerlijk gezegd vond ik dit deel wat leuker dan het eerste deel. In het eerste deel ging het voornamelijk om Sister Mary Clarence en vond ik dit karakter ook wat overdreven neergezet. Maar in deel 2 vond ik dat wat minder en vond ik het wat meer om de muziek en het koor draaien. Daarnaast vond ik Lauren Hill hier ook een sterke acteerprestatie neerzetten dus al met al vind ik het voor een deel 2 helemaal niet slecht. Best goed zelfs.

avatar van Marlon Aarssée
Whoopi kan weinig fout doen bij mij, wat een leuke film weer en heerlijke muziek ook lauren hill is te gek wat een stem zeg niet normaal.

TIP: KIJKENNNNNNNNNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van K. V.
Eens het tweede deel bekeken en 'k vond hem zeker niet slecht. Een ander decor en verhaal maken het een leuk tweede deel. Ook tof dat veel actrices van het origineel terug meedoen.
Het verhaal is niet echt origineel, maar verveelde niet. Ook het typische einde moet je er wel bijnemen.
Een leuk filmpje.

Nou dat klinkt wel een beetje denigrerend, Dat 'negertje'

boekenutje schreef:

avatar van Michelle_Nijntje
Ik heb deze film toevallig gekeken, omdat hij op tv was en mijn moeder hem wilde kijken. Is me niet tegengevallen. Deel 1 heb ik niet gezien dus ik kan hem daar niet mee vergelekijken, maar ik vond het wel een aanstekelijke film. Beetje voorspelbaar einde, maar wel leuk.

avatar van BlueJudaskiss
Niet grappig, niet vernieuwend en moralistisch. Maar ergens toch een lekkere film.

avatar van Phantasm
Viel me een beetje tegen, maar toch nog wel vermakelijk, deze kan lang niet tippen aan het 1-ste deel dat toch stukken beter was.

avatar van Beertje45
Eerder lauw en langdradig vervolg. De liedjes waren niet slecht, maar de film is wel erg voorspelbaar. Dacht ergens Jennifer Love Hewitt herkend te hebben in een piepklein rolletje. Eerste film was leuker en origineler.

avatar van Hannibal
Een punt omhoog gegaan, mede door de geweldige stem van Lauryn Hill, en het feit dat deze film stiekem best geinig is om naar te kijken. Noem het maar mijn guilty pleasure.

avatar van Spetie
Qua scenario al een stuk minder origineel, maar ook de uitvoering is gewoon veel minder leuk. Niet dat ik het eerste deel nu zo geweldig vond, maar het had ergens nog wel een bepaalde frisheid en er zaten nog best wat geslaagde grappen tussen.

Dit tweede deel is gewoonweg een stuk minder leuk, waarbij de muziek ook wat tegenvalt en het voor 90% een herhaling van zetten lijkt. Wel is het aardig om een aantal bekende mensen nog in een piepjong rolletje te zien, waarbij ik dan vooral denk aan Lauryn Hill en Jennifer Love Hewitt.

Maar niet echt een geslaagd vervolg dus.

avatar van alexspyforever
De sterkte van deel 1 was de originaliteit, het karakter van Whoopi dat totaal niet bij de kerk paste en natuurlijk de nonnen zelf. De nonnen die heel vermakelijk waren in deel 1 zijn hier veroordeeld tot een flauwe cameo en vervangen door irritante schoolkinderen. Ik had aanvankelijk de box met beide films, maar heb die verkocht omdat ik deel 2 zo verschrikkelijk vind. Hopelijk kan ik op een dag deel 1 apart verkrijgen.

avatar van Richard_Voorhees
Ik vind de toevoeging van die kinderen juist erg tof. Leuke vervolgfilm die ik eigenlijk nog net iets vermakelijker vind dan het origineel.