• 10.576 nieuwsartikelen

Met onder meer: Patrick Swayze, Demi Moore en Whoopi Goldberg

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 12 oktober 1990

Plot Ghost

"Before Sam was murdered, he told Molly he'd love and protect her forever."

Sam Wheat (Swayze) wordt vermoord bij een overval, maar zijn geest is nog niet klaar om verder te gaan. Hij blijft bij zijn vriendin Molly (Moore). Hij komt erachter dat zijn ongeluk toch niet zo'n toeval was als hij dacht. Hij heeft namelijk een bepaalde code, waarmee een hoop geld te verduisteren valt en zijn collega wil deze code van hem stelen. Nu Sam dood is heeft hij het op Molly voorzien. Met behulp van een helderziende probeert hij Molly te waarschuwen, maar deze is niet zo makkelijk te overtuigen.

Social Media

Alle Media

avatar van Davido

Davido

Is toch één van de klassiekers op film gebied. Prachtig verhaal. Fantastische sfeer. Top acteurs en prachtige muziek. Eigenlijk een 5*

scorsese

Uitstekende film waarin een vermoorde man na zijn dood toch nog in contact weet te komen met zijn vriendin. Een mooi en ook origineel verhaal. De film weet moeiteloos een aantal genres te combineren (romantiek, thriller, komedie, drama en fantasie). Demi Moore en Patrick Swayze hebben een goeie chemie samen en die laatstegenoemde heeft hier ook een vermakelijke wisselwerking met Whoopi Goldbert.

avatar van Brabants

Brabants

• 2006 stemmen

Ghost blijft me vooral bij als een hele intense en vooral warme film. Het verhaal hoe onwerkelijk ook werkt toch behoorlijk op je gevoel. De cast levert schitterend acteerwerk. Deze film kun je best vaker zien want het verveelt niet snel.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

***Overbodige en mogelijks ontaarde berichten verwijderd.***

avatar van Boneka

Boneka

14 februari 2022. Prima om deze film weer eens te bekijken! Ik vind het nog steeds na 32 jaar een heerlijke tear jerker! Prima verhaal goed gespeeld en prachtige special effects hoewel het natuurlijk nu een stuk beter kan. De liefde spatte ervan af hoewel hij eigenlijk niet meer aanwezig was. Zo zie je maar weer. Love never dies! Naast de romantiek en drama ook heerlijke humor door met name Whoopi Goldberg. Wat heb ik weer gelachen met haar. Schitterend mens!

Fijne film die bijna punten waard is!

Film 4,5

Beeld 4,0

Geluid 3,5

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een charmante nostalgische film die bij de meeste mensen vooral blijft hangen door de pottenbakkerscène en de bijhorende single Unchained Melody van The Righteous Brothers dat door de film een 2e leven kende in de hitlijsten. Je kan wel zeggen dat het commercieel een succes was. De meest succesvolle film van 1990 en toen de 3e succesvolste film aller tijden. Nog 5 Oscarominaties, waarvan 2 x winst, er boven op en tal van andere prijzen.

We zijn ondertussen meer dan 30 jaar verder. Het romantische verhaal blijft nog wel overeind met de nodige spanning er bij. Het doet wat denken aan The Invisible Man. De effecten zijn wat knullig ondertussen en de grimassen van Patrick Swayze zijn niet echt om aan te zien. Blij dat ik de film nog een keer gezien had, maar echt een topfilm is het niet. Daarvoor is het acteerwerk te matig en visueel weinig bijzonder.

avatar van Alathir

Alathir

• 2067 berichten

Prima film met Patrick Swayze die ik volgens mij nog nooit eerder zag spelen en Demi Moore (waar ik ook niet al te veel van gezien heb). Het verhaal is vrij origineel. Horror is het natuurlijk totaal niet. Film gaat eerder over een soort van loslaten en de rouw bij een onverwacht overlijden. Drama is aanwezig maar ook niet overdreven. De special effects voelen niet al te verouderd aan. Goede film, was me tot voor kort totaal onbekend eigenlijk.

avatar van Black Math

Black Math

Blijkbaar geldt de pottenbakkersscène in deze film in andere landen als net zo'n iconische "stoomachtige" scène als de hand-op-een-beslagen-autoruitscène in Titanic. Deze film heb ik zo'n twintig jaar geleden voor het laatst gezien, de grote lijn van de film herinnerde ik me nog, maar die scène dan weer niet.

De rest van de film is een nogal ingehaald door de tijd. Met name de special effects op het einde zagen er verschrikkelijk uit; het einde was sowieso ontzettend melig. Ik herinnerde me Goldberg, maar niet hoe ze haar rol invulde. Dat blijkt op een sterke en leuke manier te zijn. De rest van de acteurs, meh.

1*.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Knappe film waarin fantasy, komedie, romantiek en thriller mooi door elkaar lopen. Dit was ook een verdiend groot succes. Moore en Swayze vind ik niet bepaald de sterkste acteurs, maar met een regisseur die van aanpakken weet overstijgen ze hier hun kunnen. Wat te zeggen van de pottenbakkersscène, waarin de romantiek in ritme is met de muziek van The Righteous Brothers? Ik kreeg er een krop in de keel van. Ghost is niet eens zo mierenzoet of melig als je zou verwachten; de balans met het thrillerverhaal zorgt ervoor dat er ook enkele spannende scènes tussen zitten. Voor de humor zorgt Whoopi wel. Ze draagt haar steentje bij als medium. Enige minpunt voor mij zijn de gedateerde FX maar los daarvan blijft dit een mooie classic!