The Boy in the Striped Pyjamas (2008)

Alternatieve titel: The Boy in the Striped Pajamas

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Oorlog

geregisseerd door Mark Herman
met Asa Butterfield, David Thewlis en Vera Farmiga

Berlijn 1943. De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan. Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft...

Opgeklopt sentimenteel, onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig drama.
Maar speciaal voor het extra realistische tintje spreken alle Duitsers, Joden en anderen allemaal Engels.
Dat is in ieder geval handig voor de onderlinge communicatie.

eempag schreef:
Opgeklopt sentimenteel, onwaarschijnlijk en ongeloofwaardig drama.
Net als het boek van John Boyne is deze film bedoeld is om de verschrikkingen van de Holocaust behapbaar te maken voor kinderen. Volgens mij moet je een beetje terughoudend zijn om daar "volwassen" criteria op los te laten.

avatar van John Milton
Misschien moet ik deze toch maar eens kijken, zodat ik (met wat meer recht van spreken) mee kan discussiëren.

BBarbie schreef:

Volgens mij moet jij niet zeggen wat ik moet.
Want volgens mij mag ik zelf mijn mening geven over films die ik zie, zelfs als die niet bij jou mening aansluit.
En mijn mening is dat dit een opgeklopt, sentimenteel en onwaarschijnlijk drama is.
A propos, Zelf denk ik ook niet dat dit een kinderfilm is, zelfs niet als die gebaseerd is op een kinderboek.

eempag schreef:
Volgens mij moet jij niet zeggen wat ik moet.
Jij moet mijn commentaar niet lezen als kritiek op jou persoonlijk. Bij nader inzien had ik beter kunnen schrijven: "Volgens mij MOET MEN een beetje terughoudend zijn om daar "volwassen" criteria op los te laten."
Het is uiteraard jouw goed recht om te denken dat dit geen kinderfilm is. Laten wij het er maar op houden dat wij daarin van mening verschillen.

BBarbie schreef:
Het is uiteraard jouw goed recht om te denken dat dit geen kinderfilm is. Laten wij er maar op houden dat wij daarin van mening verschillen.

Exact, we verschillen van mening.
Da's niet erg voor een forum voor filmliefhebbers