Eagle's Wing (1979)

Verenigd Koninkrijk
Western

geregisseerd door Anthony Harvey
met Martin Sheen, Sam Waterston en Harvey Keitel

Pike (Martin Sheen), een pelsjager, raakt meerdere keren in conflict met de vogelvrij verklaarde indiaan White Bull (Sam Waterston). Een prachtige witte hengst is de reden, wie zal uiteindelijk de strijd om het paard winnen?

avatar van Kr!kke
Nogal een saaie western. Er mocht best wel wat meer gebeuren in deze film. De acteerprestaties zijn wel oké.

Goede cast maar niet door heen te komen...

avatar van mrklm
Harvey Keitel heeft maar een klein rolletje in deze western zonder focus. Martin Sheen heeft duidelijk plezier in zijn rol, maar omdat John Brileys scenario er van alles bij sleept valt er moeilijk een touw aan te knopen en is het een zware zit. Ook de cinematografie en de regie doen het western-genre tekort, waardoor deze film ronduit teleurstellend is.