Dangerous Game (1993)

Alternatieve titel: Snake Eyes

geregisseerd door Abel Ferrara
met Harvey Keitel, Madonna en James Russo

De film vertelt het verhaal van regisseur Eddie Israel (Harvey Keitel). Hij dreigt de grenzen tussen fictie en realiteit volkomen uit het oog te verliezen bij het maken van z'n film 'Mother of mirrors', over het leven van Claire (Madonna) en Russel (James Russo). Zij gaan zich te buiten aan sex en drugs. Hun conflicten en verhoudingen strekken zich uit naar het schijnbaar normale, dagelijks leven waarin Eddie verder gaat dan de regisseur verondersteld wordt te gaan. Als regisseur en acteurs beseffen dat er geen weg terug is, moeten zij ingrijpende keuzes maken.

Enige (en waarschijnlijk laatste) film waarin Madonna's acteer-prestaties te pruimen zijn...

FisherKing
ja als ze onder de drugs zit

3,6?? jullie zijn gek

Jarre
Bericht voor Fens Mik en Boule:

Heb ik deze film nou met jullie gezien?

ander moeten we deze in het weekend gaan huren. Lijkt me wel vet met Harvey erin.

avatar van ErwinH
Hmm, laatst eens gekeken, wat een draak van een film zeg, de queen of pop is duidelijk niet de queen of acting, ongelovelijk dat Harvey Keitel in deze film wilde spelen. Vanweg zijn rol geef ik nog een ster, maar het verhaal ? bagger.

avatar van yeyo
ErwinH schreef:
ongelovelijk dat Harvey Keitel in deze film wilde spelen.

Keitel en regisseur Ferrara zijn bevriend. Hij is trouwens niet de enige grote acteur die zijn blind vertrouwen legt in de obscure cineast, denk maar aan Christopher Walken, Willem Dafoe en Forrest Whitaker.

Overigens lang geen slechte film. De thematiek van film binnen film en de realiteitsvragen die ermee gepaard gaan, vind ik altijd interessant. Helaas wordt het naar het einde toe te afstandelijk, waardoor de film volledig op zijn cast moet leunen. Keitel is zowat de enige die er iets van bakt, vooral bij het vrouwvolk is het dramatisch gesteld.

Uiteindelijk vind ik alle films van Ferrara tot op een zekere hoogte de moeite, maar verkies eerder zijn meer lineaire werk. Dat kreng van een Magde heeft de film trouwens geboycot, omdat mevrouw naar eigen zeggen niet genoeg in beeld kwam.

avatar van Hollywood-west36
Om nou te zeggen dat Madonna echt goed acteert hierin gaat ver, maar in een aantal scenes lijkt ze wel echt meer in d'r rol te zitten, en je hebt het idee dat ze waarschijnlijk wel meer had kunnen groeien.
Interessante film, zeker ook om het tijdsbeeld, Keitel is prima als altijd.

Dat einde is wel bijna briljant te noemen....

2 sterren dan maar?
Misschien een halve ster meer, maar niet meer.