Filth and Wisdom (2008)

Verenigd Koninkrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Madonna
met Eugene Hutz, Richard E. Grant en Vicky McClure

Andriy Krystiyan is vanuit de Oekraïne naar Groot-Brittannië gekomen. Hij zegt zelf dat hij een filosoof is en een autoriteit op het gebied van alle levensaspecten. Tegelijkertijd probeert hij, met zijn band Gogol Bordello, een internationale ster te worden.

avatar van stephan73
Debuut van Madonna!

avatar van cafe1900
Vorige week 'n optreden gezien van deze band (in Duitsland). De muziek is helemaal te gek dus hopelijk is de film dat ook. Ik geef nog geen punten want ik ga eerst de film bekijken.

avatar van Popcorn1
Een typische Madonna-film, veel gevloek en sex.
Vond het best wel aardig, maar snapte alleen niet wat de verhaallijn van Juliette niet met de rest van de film te maken had.

avatar van gizmoart
pff het is dat ik aan t strijken was anders had ik hem niet afgekeken. Wtf borat wannebe hahaha en britney spears look a like. Ik denk niet dat deze film gelsaagd is haha

avatar van Keane1983
Tja, de film net gezien.....

Omdat het een film van madona is verwacht je sex, vulgaire taal en alles wat maar vies is de revue paseerd....nou nee....

De film is eigenlijk niet veel zeggend...het verhaal had inplaats van 80 min. ook al in 10 min. verteld kunnen worden...de rest is uitsluitend bij geleverd materiaal.
De muziek in de film is erg iritant (maar dat is meer een persoonlijke smaak van muziek) en het acteer werk was al zeker niet al te best.
Het is zoals gizmoart al beschrijft, een leuke film voor als je aan het strijken bent...als je eventjes weg loopt (of een half uur op de wc zit) je mist helemaal niks....

Je kunt het vergelijken met het eeuwen oude verhaal..er was eens een boer en die had een kip...samen gaan ze naar de markt...EINDE!!!

Wat wel grappig is, zijn een paar links naar madona toe. Zo wordt er 1 liedje van haar gespeelt en het goede doel waar zij voor streeft staat een beetje centraal in de film.

Verder is deze film niet meer waard dan een 2.0* Leuk om te mogen ervaren maar niet goed bevallen...sorry madona, geen debuut voor jou....

avatar van RickZ
Waardeloos komediedrama over groepje vreemde mensen en een inhoudsloos verhaal. OVERSLAAN!

avatar van danuz
Vond dit eigenlijk wel een plezant debuut van Madonna. Wat chaotisch en soms gewoonweg flauw, maar toch wel sfeervol en met een bepaalde 'vrijheid' gebracht. Gaan zien vanwege Vicky McClure (een Shane Meadows regular) en ook hier zet ze weer een fijne rol neer. Film kabbelt fijn door, lijkt veel te willen zeggen, maar zegt uiteindelijk vrij weinig, en dat maakt hem nu juist leuk. Zo'n betoog van Hutz tussendoor maar even door de vingers zien.