Interview (2007)

Verenigde Staten / Canada / Nederland

geregisseerd door Steve Buscemi
met Steve Buscemi, Sienna Miller en Tara Elders

Interview volgt het leven van een top politiek journalist Pierre Peders (Steve Buscemi), wiens carrière bergafwaarts gaat. Na een aanvaring met zijn hoofdredacteur moet hij tegen zijn wil een interview doen met de meest populaire soap actrice van het land (Sienna Miller).

avatar van danuz
Vooral de nonchalance van de gesprekken op het begin en de constante fluctuatie in gemoedstoestanden vond ik redelijk boeiend om volgen. Zo'n afloop vind ik dan weer weinig toevoegen en doet zelfs wat aan het quasi terloopsheid van de film. Wordt verder toch wel gedragen door Buscemi. Zag onlangs een stukje van het origineel op tv, en kon daar beduidend minder mee.

avatar van The One Ring
Aardige film, maar vrij onopvallend. Ik heb het origineel nooit gezien, ook niet meteen behoefte meer aan na deze film. Ik hou wel val films die gaan over een psychologische strijd tussen twee personages en daarom vond ik dit ook wel weer vermakelijk, maar de film behaalt nergens een echt hoog niveau. Misschien ook wel omdat er iets te veel gemoedswisselingen inzaten en dat ze vaak ook plotseling kwamen. Wel fijn geacteerd door Buscemi, al was het Miller die mij meer verraste.

avatar van josseheijmen
Een lust voor het oog. Zeer professioneel gefilmd.

Het kijken meer dan waard.

Wel een beetje een vreemde film. Kruising Woody Allen en Woody Woodpecker. (Hiermee bedoel ik de schizofrene aspecten van Sienna Miller's personage, dat van de ene kant van het emotionele spectrum naar de andere gaat in een splitsecond.)

Dit vond ik Katja veel beter en geloofwaardiger doen in het origineel. Ook het besluit van de film vind ik in het origineel een stuk krachtiger dan in deze remake. Jammer, gemiste kans.

Ik verwachtte zo veel van Steve Buscemi. Maar 1 acteur is natuurlijk niet in zijn eentje verantwoordelijk voor de kwaliteit van een film.

Mijn conclusie: Deze 'Interview' is vele malen gelikter dan het origineel; het origineel is vele malen indringender en beklemmender.
Kudo's voor Van Gogh.

@ The One Ring en danuz: Toch een keertje doen jongens. Maar neem wel een paar jaartjes tussen remake en origineel omdat beide veel overlappingen kennen.
M.a.w. zorg ervoor dat de remake je niet meer zo helder voor de geest staat.

Ik heb jaren geleden het origineel gezien en laatst deze. Ik had in het begin helemaal niet door dat het een remake was (het is supermakkelijk te zien hoor, maar het origineel was gewoon bij me weggezakt, ik was maar 15 ofzo).

Ik vind beide films vreemd en ongeloofwaardig, maar toch heel erg boeiend. Ik kan op het moment niet beoordelen welke ik beter vind.

AddictedToMovies
Goede film, maar voegt weinig toe aan het origineel. Misschien is het acteerwerk van Buscemi iets beter en één ding was een stuk geloofwaardiger: Dat het dagboek een opdracht was voor drama,

robertus65
Heel aardig allemaal, maar het blijft toch een beetje het herkauwen van vlees. Dus als ik moet kiezen tussen Katja en Sienna kies ik voor Katja.

avatar van RickZ
Vreemd drama over een actrice met politiek journalist met haat-liefde verhouding. Weinig inhoud.

avatar van Glacius
Lelijke poster... Stond er eerst geen andere?

avatar van missl
Steve Buscemi is erg goed, toch is het orgineel spannender en indringender.

avatar van Jack Sparrow
Deze remake is even goed als het origineel. Steve Buscemi en Sienna Miller acteren erg sterk en overtuigen. Het psychologische spel tussen de journalist en de actrice wordt beklemmend sterk uitgewerkt. Het is een dijk van een script(prima werk Theodor Holman) en het idee van Hans Teeuwen is dan ook wederom erg goed verfilmd. Het regiewerk van Steve Buscemi is ook prima. De aanpassingen in vergelijking met het origineel zijn goed en leiden niet af. Een enorme waardering voor Theo van Gogh dat zijn originele film is verfilmd. Zeker als dit gebeurd door een groot acteur/regisseur als Steve Buscemi. Een grotere waardering kun je bijna niet krijgen!

avatar van blurp194
Ben altijd - iig sinds Loos - een fan van Theo geweest, maar ik vind de remake in dit geval duidelijk beter en volwassener dan het origineel. Sterker, deze remake is echt een heel erg goede film. Ik vind de personages veel meer dan in het origineel ook echt een karakter krijgen, en de intrige is ook beter uitgewerkt. Da's geen dis naar Theo - het is altijd achteraf makkelijk om de zwakkere punten dicht te lopen - maar, de motieven van Pierre/Peter en Katja/Katya zijn in deze film indringender en beter herkenbaar. En daardoor hun personages ook.

Begon erg sterk, maar vanaf Buscemi het appartement van Miller binnen kwam verloor de film zijn kracht en werd het ongeloofwaardiger. Jammer.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Een mooi eerbetoon aan Van gogh met een paar erg leuke verwijzingen naar het origineel.

Normaal heb ik het niet zo op remakes, vaak gewoon omdat ze zonder enig respect voor het origineel zijn gemaakt en puur geld trekkers moeten voorstellen.
Bij Buscemi is dit duidelijk niet het geval, hij maakt echt wel duidelijk dat dit officieel zijn film niet is en blijft op een paar kleine aanpassingen na trouw aan het origineel.

De eind scene dat hij opeens tegen schuurman aanloopt was echt een verrassing en grappig dat hij haar hier voor heeft gevraagd, lucky katja!

het origineel gaf ik een 4,5 omdat ik nooit zoiets eerder had gezien, deze film is als je het origineel nog niet kent natuurlijk even verrassend maar omdat eigenlijk de verrassing er al af was ga ik voor een 3,5.

avatar van Elineloves
Mooie vrouw is die Sienna toch, jeetje. Echt een plezier om naar haar te kijken. Gelukkig ook maar, want Steve is nou niet bepaald eye-candy.

Ik heb het origineel jaren geleden gezien, maar herinnerde me er niet veel van. Een vriendin van me kwam aanzetten met een stapel DVD's die ze niet meer hoefde en daar zat deze 'Interview' bij.

Ik vond het allemaal maar een slappe hap. Het was niet intrigerend genoeg om te blijven boeien. Het begin was nog wel oké, tot aan het moment dat ze 't appartement binnenkwamen. Wel leuke verwijzingen hier en daar, zoals bijvoorbeeld de taxi scène, die vrachtauto waar met koeienletters VAN GOGH op staat enzo.

Toch uitgekeken, niet altijd even geconcentreerd, maar enkele scènes waren wel de moeite waard. 2.0*

avatar van Picker
Ik moest af en toe een beetje lachen, maar zat me op een gegeven moment met name te ergeren aan het wat onwaarschijnlijke verloop van het interview met de nodige ( overbodige ) stemmings wisselingen. Het einde is het leukste naar mijn mening. Was trouwens wel verrast van de aftiteling, ik ging immers blanco in de film.

avatar van FilmFan2
Was door het origineel als zo verrast, dat ik niet echt had verwacht dat ik deze nog beter zou vinden, maar toch viel hij me in positieve zin mee. De originele film vond ik iets rauwer, iets echter, wat naar mijn mening het beste bij het verhaal past, maar deze Remake is zeker goed gelukt. Ook leuk die verwijzingen naar de Nederlandse , zoals Van Gogh op de vrachtwagen en de foto's van Katja en Theo die op het kastje van Katya stonden. Grappig ook dat Katja uit de taxi kwam "vallen". In ieder geval is het een goede film!

avatar van K. V.
'k wist niet wat te verwachten, maar 'k vond het geen misse film. 'k vond het wel een boeiend verhaal. Eigenlijk niet zo'n speciaal verhaal, maar toch niet slecht.
De cast deed het zeker niet slecht en ondanks dat de film eigenlijk maar op twee locaties afspeelt, stoorde dit niet.
Verder een redelijk korte film, maar eigenlijk moest het niet meer zijn.
Zeker geen slechte film, klein maar fijn.

avatar van Capablanca
Wel aardig, lijdt enigszins onder zijn (on)geloofwaardigheid.