La Mort en Direct (1980)

Frankrijk / West-Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door Bertrand Tavernier
met Romy Schneider, Harvey Keitel en Harry Dean Stanton

In de nabije toekomst zijn alle ziektes te genezen, zodat de fatale kwaal van een jonge vrouw (Romy Schneider) -de schrijfster van bestsellers die met behulp van de computer haar boeken schrijft- een sensationeel onderwerp kan zijn voor een live tv-reportage. De vrouw wil in rust en eenzaamheid sterven, maar de reporter (Harvey Keitel) met een in zijn oog ingebouwde camera volgt haar zonder dat ze het merkt...

Goede film:
Wat zijn er nog weinig films van Tavernier hier !! zal er nog een aantal mooie toevoegen

FisherKing
Deze engels gesproken film (waarom die Franse titel er is, is me een raadsel, in de bios draaide ie onder de titel: Death Watch) is nu uit op DVD.

In Nederland?

Amazon.fr - La Mort en direct - DVD & Blu-ray

Nope, in Frankrijk, maar wel met de originele engelse taal.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Sterk drama waarbij je het moeilijk droog houd, met een fenomenale Schneider in haar laatste rol. Zeer goed.

FisherKing schreef:
Amazon.fr - La Mort en direct - DVD & Blu-ray

Nope, in Frankrijk, maar wel met de originele engelse taal.

Iemand die weet of deze wide screen en engels is?
La Mort en direct: Amazon.fr - DVD & Blu-ray

kappeuter (moderator)
Yep (onderaan de pagina staan de specificaties)

Da's toch niet dezelfde?

Ah ik zie het. deze dvd

kappeuter (moderator)
Op Alapage lees ik dat de dvd ook de originele Engelse versie bevat:

Caractéristiques techniques du DVD La mort en direct:
Langue : Anglais, Français

Gevonden:

Formats vidéo : 16/9
Anglais : mono

Uitgegooid, want saai. Misschien probeer ik het later nog eens.

Goeie film met een apart verhaal. De sciene fiction elementen en de armoedige boeredorpjes geven een apart sfeertje. Heb deze film gekeken voor Harvey Keitel en viel me niks tegen.