The More the Merrier (1943)

geregisseerd door George Stevens
met Jean Arthur, Charles Coburn en Joel McCrea

De Tweede Wereldoorlog is in volle hevigheid aan de gang. Maar het front ligt niet in Europa of in de Stille Oceaan, maar in Washington DC. En de strijd gaat om het vinden van woonruimte in de overvolle hoofdstad. De regeringsambtenaar Constance (Jean Arthur) verhuurt de helft van haar appartement aan de industrieel Benjamin Dingle (Charles Coburn), die op zijn beurt de helft van zijn helft verhuurt aan de vliegtuigmonteur Joe Carter (Joel McCrea).

Aardige film, waarvan vooral het eerste deel erg grappig is. Jammer genoeg verliest de film met de intrede van de romantiek van lieverlee stoom. Niettemin goed voor anderhalf uur aangenaam vermaak. Een kolderieke Charles Coburn is in topvorm.

Wat een film. Arthur en Coburn in topvorm.