The Talk of the Town (1942)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door George Stevens
met Cary Grant, Jean Arthur en Ronald Colman

Leopold Dilg (Cary Grant) die vanwege moord en brandstichting ter dood veroordeeld is, ontsnapt op spectaculaire wijze uit de gevangenis. Tijdens de ontsnapping raakt hij gewond en duikt onder bij Nora Shelley (Jean Arthur), waar hij zich voordoet als tuinman. Zijn enige kans om zijn naam te zuiveren van de moord die hij niet gepleegd heeft, is Michael Lightcap (Ronald Colman), een man met veel invloed binnen het gerechtshof. Maar Dilg's hoop wordt de bodem ingeslagen als blijkt dat Lightcap niet wil helpen.

avatar van Floris22
Goeie film, verrassende film en een film die niet alleen wordt gedragen door Cary Grant maar ook zeker door de 2 andere hoofdrollen en andere bijrollen. 4.5*

avatar van Mochizuki Rokuro
Een rommelig begin, maar voroal een onwaarschijnlijke premisse. Ik kwam geen moment in de film. Grant als slachtoffer, de uitbraak, Jean Arthur redt de boel, een malle professor etc etc.

Ik zou zeggen overslaan, maar hier verrassend hoog gewaardeerd.

avatar van BenicioDelToro
Leuke film dit, met drie ontzettend sterke hoofdrolspelers. 4*

Ik vond het een leuke film, heerlijk ontspannend.
Jean Arthur speelde heel goed.

avatar van Mads Smikkelsen
Leuke film, blik op oneindig en verstand op nul Cary Grant is weer heerlijk om naar te kijken, het verhaal is behoorlijk dun maar dat is hier niet zo heel erg.

avatar van Flavio
Matig. Jean Arthur redt de film nog enigszins met een aardige rol, de twee mannelijke hoofdrolspelers zijn te karikaturaal. Ook is alle mogelijke spanning volledig weggehaald omdat de plot in een snelle montage in het begin en een bijzin op het eind wordt uitgelegd. Wat overblijft zijn gezwollen tegeltjeswijsheden over rechtspraak en een paar kluchtige grappen.