menu

Film / Cast en crew / Gene Hackman

zoeken in:
Warren Stantin
Veel mensen vinden Robert de Niro, Al Pacino en Jack Nicholson (om er maar een paar te noemen) topacteurs. Terecht natuurlijk, want dat zijn ze ook. Persoonlijk ben ik van mening dat in vergelijking met de bovengenoemde acteurs Gene Hackman een beetje wordt onderschat. Mee eens ? Persoonlijk vind ik Hackman van hetzelfde niveau gezien zijn spel in films als The Conversation, The French Connection. Mississippi Burning, Unforgiven, Absolute Power en Crimson Tide.

Hij behoort inderdaad tot hetzelfde niveau als bovengenoemde acteurs. Vergeet onder zijn beste films en rollen ook The Royal Tenenbaums en French Connection II niet.

Gene Hackman is zeker een fantastisch acteur. En ik ben het met je eens dat hij onderschat wordt. Hij heeft natuurlijk genoeg erkenning gekregen voor zijn werk, maar in rijtjes met topacteurs de twintigste eeuw wordt hij zelden genoemd, terwijl hij daar wat mij betreft zeker in thuis hoort.

Skycrawler
Jammer dat de beste man met pensioen is maar ik weet zeker dat regisseurs zoals Clint Eastwood hem daar uit kunnen halen.

Niet waarschijnlijk. Hij schijnt een vrij serieuze hartkwaal te hebben, waardoor hij niet meer in de stress mag schieten. Dat was zijn belangrijkste reden om uit de soms nogal stressvolle filmwereld te stappen.

Dick2008
6 films van gezien. Zou niet weten of hij onderschat is. Zijn laatste film voordat hij met pensioen ging Welcome to Mooseport (2004) die is wel leuk. Verder geen naam wat mijn interesse ooit heeft gewekt.

BenicioDelToro schreef:
Gene Hackman is zeker een fantastisch acteur

Gast
geplaatst: vandaag om 04:49 uur

geplaatst: vandaag om 04:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.