The Replacements (2000)

geregisseerd door Howard Deutch
met Keanu Reeves, Gene Hackman en Brooke Langton

Als de professionele football-spelers in Amerika staken, wordt Shane Falco opgeroepen om voor het team van coach Jimmy McGinty de ster-quarterback te vervangen. Samen met een bijelkaar-geraapt zooitje moet hij het team naar de play-offs leiden.

Goede film, kheb er goed mee kunnen lachen: de chinees en de neger, de kotsscene,de "bodyguards" van Falco, het gevecht in het café en het dansen van de football spelers. Dit waren allemaal stuk voor stuk erg grappige scènes.
Ook het moraal wat er in zat beviel me wel.
De huidige professionele club-spelers (ook voetbal,...) vechten niet meer om te winnen, als ze het geld maar maandelijks op hun rekening zien staan is alles oké.
Ik erger me hier zelf ook aan bij mijn favoriete voetbalclub.

3.5 sterren

ik vond dit een best wel goede film vooral die sumo en die negers waren vet, vond er alleen het oude football verhaal inzitten

ik heb wel een vraagje wie weet hoe dat liedje/deuntje heet wat in bijna elke sport film voorkomt als het bijv. weer goed komt

avatar van Materny
Was wel uit te houden.
Het idee is natuurlijk verre van origineel maar Hackman en Reeves houden de boel goed draaiende.
De rest van de cast vertoont ook goed werk en er zitten enkele geslaagde grappen tussen dus je kan wel degelijk spreken over een goede comedy.

Leuke film, maar wel erg voorspelbaar
Hackman is wederom top.

avatar van TheRisingSun
Heerlijke combinatie tussen sport en komedie! Snap al die regels niet bij American Football en heb ook nog nooit een hele wedstrijd ervan gezien, maar in zo'n film wordt het altijd lekker spectaculair neer gezet waardoor het erg vermakelijk is om naar te kijken.

Heb ook echt gelachen bij deze film. De Japanner en de Wehlsman waren echt lachen, maar ook de chearleaders waren soms om te brullen, zo hilarisch leuk!

Het acteerwerk vind ik in zo'n film van minder belang. Als het allemaal maar met veel plezier wordt gespeeld, hecht ik geen waarde aan het acteerwerk. Dat ie msisschien ook wat voorspelbaar is, ja dat weet je wel bij dit soort films. Daar heb ik geen probleem mee.

En een dozijn mooie vrouwen vind ik ook zeker niet verkeerd, hoor! Vooral Annabelle! Prachtig vrouwke!

3,5 ster

jayytjee
TheRisingSun schreef:

3,5 ster

Ben het weer eens helemaal met je eens !
Gewoon vermakelijk en ik heb erg gelachen !

Ook 3,5

avatar van Blue.Sky
Ja ik ook
er valt niets meer bij te zeggen,..

Leuke film, goed acteerwerk, en redelijk goede humor.
***

avatar van Blue.Sky
Blue.Sky schreef:
Ja ik ook
er valt niets meer bij te zeggen,..

yaii; Vrijdag 17 Augustus weer op tv! ♥ !

op moviemeter staat 't, MrMovie op msn zegt het.. maar RTL7 zelf niet!, what's going on :O

avatar van Iron Maiden
wat een ondergewaardeerde film!
dit is dé perfecte combinatie van sport en humor.

Echt een topfilm! Ik wil hem nog steeds een keer kopen, maar kan hem nergens vinden. Ook de soundtrack is super! Het nummer dat je vaak hoort is trouwens Garry Glitter - Rock and Roll Part 2.

avatar van jan
jan
Gewoon een leuke film met wat spanning (hoewel het einde natuurlijk voorspelbaar is) waar je goed om kan lachen en met een klein beetje romatiek.

avatar van AGE-411
di 23 maart om 22.40 op 2BE

avatar van newG
en woensdag 4 mei op 2BE, welke aap moet daar nu de programatie regelen... Maar toch maar weer gekeken, blijft een erg grappige film waar zoals meestal een totaal overbodig liefdesverhaal in verweven zit.

3.5*, want de sportbeelden zijn van een hoog niveau en een aantal keer in een deuk gelegen van het lachen.

avatar van DragQueen
Een goede film. Het genietbare verhaal is wel verre van origineel, maar de uitvoering is onderhoudend. Verder een aardige cast, en leuk acteerwerk van Hackman en Reeves. 3 sterren.

avatar van Metalfist
First I was afraid, I was petrified. Kept thinking I could never live without you by my side

Een paar dagen geleden hoorde ik I Will Survive van Gloria Gaynor terug op de radio en ik werd tijdens het rijden opeens terug geslingerd naar een aantal jaar geleden toen ik voor het eerste kennis maakte met The Replacements. De scène in het gevang is me al die jaren bij gebleven en ik voelde de nood om de film nog eens op te zetten en met het oog op de aankomende Superbowl leek me dit de perfecte gelegenheid. Ik had de film nog ergens opgenomen op VHS liggen (moet hem toch echt eens op DVD gaan kopen) dus het was gedurende heel de film finger's crossed dat de tape het ging uithouden maar dat bleek gelukkig toch het geval te zijn.

Lichtjes gebaseerd op ware feiten met de staking van de NFLPA in 1987 is The Replacements in de eerste plaats een komedie geworden in plaats van een sterk sportsdrama. Is dat erg? Bijlange niet niet want persoonlijk zijn er veel te weinig echt goede sportkomedies. De kracht van de film zit hem dan ook in de verscheidenheid van de personages die hierin worden geïntroduceerd. Het is werkelijk een zootje dat hier bijeen wordt gesmeten maar elk personage heeft wel zijn hilarische momenten en dit zorgt voor een aantal geweldige scènes. Natuurlijk is er hier weer een hoop moraal aanwezig en komt de film af en toe wel erg cliché over maar het kan me niets schelen want ik heb een aantal keer lekker moeten lachen en dat was toch de opzet. De film zit dan ook bomvol met een aantal fantastische scènes (het I Will Survive nummer in de gevangenis was zelfs nog beter dan ik me kon herinneren) en scoort op dit gebied erg hoog. De uiteindelijke American football matchen worden trouwens nog wel mooi in beeld gebracht. Ik ben niet echt onbekend met de sport op zich maar af en toe kan zo'n match ontaarden in een chaotisch potje op elkaar springen maar Deutch brengt het allemaal mooi overzichtelijk in beeld.

Ik ben absoluut geen fan van Keanu Reeves. Hij heeft op zich wel een aantal goede rollen op zijn naam staan maar de laatste jaren lijkt hij precies meer en meer de mannelijke tegenhanger te worden van Kristen Stewart op gebied van emoties en is hij meer en meer een reden geworden om een film links te laten liggen in plaats van hem mee te pakken. Zijn rol als Shane Falco spreekt dit gelukkig compleet tegen want dit is zowaar Reeves zijn beste rol die ik tot nu toe van hem heb gezien. Op zich natuurlijk niet zo'n enorm uitdagende rol maar de manier waarop hij Falco neerzet is erg geslaagd. Vooral de moeite met het leiderschap gaat hem blijkbaar erg goed af. Ook Gene Hackman is hier natuurlijk perfect op zijn plaats. Normaal gezien is Hackman ook geen acteur waar ik perse kapot van ben, hij heeft op zich wel zijn goede rollen gehad maar de legendarische status die hem meestal voorafgaat vind ik er wat over gaan. Soit, hier is hij in ieder geval de perfecte aanvulling op Reeves en hij doet het erg goed. Voor de rest kent de film nog een aantal geweldige randpersonages in de vorm van de rest van het team. Orlando Jones als de onhandige Clifford, Faizon Love en Michael Taliferro als de geweldige Jackson broertjes, Ace Yonamine (Nan desu ka!) als Jumbo, Jon Favreau als de agressieve Bateman ... De lijst gaat maar voort en voort.

Eén van de meeste geslaagde sportkomedies ooit imho. De sport zelf wordt overzichtelijk in beeld gebracht maar de combinatie van een redelijk cliché verhaal met een aantal geweldige personages is perfect en het is dan ook erg genieten voor een kleine twee uur. Reeves en Hackman stelen de show maar ook de rest van de cast is van een hoog niveau. Ik krijg al zin om de film terug opnieuw op te zetten.

Na jaren weer eens gezien. Blijft een geweldig leuke film. Met veel plezier geef ik deze film 4 dikke sterren.

avatar van DVD-T
Leuk.

De manier waarop met de sport wordt omgegaan en de bijhorende komische momenten is erg leuk gedaan. De wedstrijden zijn mooi in beeld gebracht en ook plot is erg leuk gevonden. Helaas gaat het in de drama buiten het veld wat mis, vooral tussen Reeves en Langton, en en is dat verder niet bijster interessant om te volgen. Toch kent de film buiten het veld nog enkele leuke momenten waaronder de " I Will Survive" scene. En de kots scene is er ook een om nooit te vergeten. Blijft vermakelijk.