Radio (2003)

Drama / Biografie

geregisseerd door Michael Tollin
met Cuba Gooding Jr., Ed Harris en Sarah Drew

James Robert 'Radio' Kennedy (Gooding) is een geestelijk gehandicapte jongen in een klein dorpje waar de hoofdcoach (Harris) van het footballteam nog belangrijker is dan de burgemeester. De coach neemt Radio onder zijn hoede en er ontstaat een diepe vriendschap tussen de twee. Samen moeten ze het opnemen tegen de vooroordelen die leven in het kleine stadje en in het team. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Te over-sentimenteel,maar dat kunnen ze goed die amerikanen..
Ed harris vond ik wel erg goed weer, die man is in de weg gelegd voor het acteren maar voor de rest raakte de film me nergens sorry..

Wel tof dat zoiets echt gebeurd is trouwens

gempie schreef:
Te over-sentimenteel,maar dat kunnen ze goed die amerikanen..
Ed harris vond ik wel erg goed weer, die man is in de wieg gelegd voor het acteren maar voor de rest raakte de film me nergens sorry..

Wel tof dat zoiets echt gebeurd is trouwens

avatar van schram101
Mooie film met een buitenaards goed acterende Gooding Jr. Ken hem enkel van een paar goedkope comedys maar hij levert hier een prachtige prestatie. Top!

Het zielige verhaal over deze authistische jongen is goed uitgewerkt en laat wel een impact achter! Bravo voor de regisseur!

avatar van !!!!*Lucky
Tijdje terug gezien, geweldige film. Cuba Gooding Jr acteerd werkelijk geweldig, heb er erg van genoten. Mooi orgineel verhaal, kort om, echt mijn smaak dit. 4.5*

avatar van lieswarmie
erg fijne film, heel realistisch. Onwijs mooi spel van Cuba!! een 4

avatar van JDSsmetje
Cuba Gooding is bij momenten super en bij momenten zeer matig. In radio is hij veruit super. 'Radio' zegt niet veel maar met emoties is het een zeer interessant personage die Gooding zeer goed neerzet. Ed Harris speelt ook zeer goed.

Een gehandicapte jongen door de straten zien lopen is al aangrijpend, als hij dan nog eens 'gepest' wordt door het footballteam is het echt pijnlijk om te zien ! Coach Jones (Ed Harris) en zijn voetbalteam interesseert me iets minder maar als hij met 'Radio' omweg gaat wordt het verhaal zeer interessant. Dan begint Radio dus te praten en hij wordt meer dan toelaatbaar in de leefomgeving. Heel ander opzicht dan in het begin toch, maar blijft uiterst boeien. Net voor dat dat spelletje een beetje dreigt te vervelen komt er schot in het verhaal. Radio wordt iets minder aanvaard zonder volwassen begeleiding en zijn moeder overlijdt aan een hartaanval, pijnlijke hervalling en vernieuwing van situaties.
Het einde vind ik iets minder origineel en melodramatisch.

Besluit: Mooie film met uitstekend acteerwerk van Gooding Jr. En Harris met een aangrijpend verhaal en plotwendingen. Hoog realismegehalte maar iets minder einde.

avatar van JANSSEN90
Als ik "Forrest Gump" en "rainmen" niets aan vond, is deze film dan wel iets voor mij ?

avatar van Quaest
JANSSEN90 schreef:

Nee, het lijkt beetje op die andere 2 film.

GuyB
Bovengemiddeld drama.

Zoveel drama's kijk ik niet, maar deze was toch wel sterk in het brengen van zijn boodschap. Radio wordt door Cuba Gooding Jr. zeer goed vertolkt en ook Ed Harris doet het behoorlijk als coach.

Wanneer het even goed gaat ligt er altijd ongeluk op de loer.

avatar van Heritek010
JANSSEN90 schreef:

nope

avatar van Heritek010
Wat een heerlijke film om naar te kijken ...

avatar van markie1978
Geweldige film. Erg knap gemaakt, ook leuk dat je na afloop ook nog de echte Radio ziet.

avatar van Johan24
Als deze film een drankje zou zijn, zou het glazuur van je tanden springen; zo zoet. Persoonlijk vond ik het meer een feelgood movie dan een drama waar bovendien sprake was van verschrikkelijke muziek. Het acteerwerk was in orde, maar dan met name dat van Harris. CG Junior kan in deze film lang niet tippen aan Tom Hanks in FG.

avatar van schram101
Tja, als je iedere rol gaat vergelijken met die van Tom Hanks in Forrest Gump is zowat iedere acteerprestatie het aanzien niet waard. Beetje vreemde vergelijking, ook al lijken de rollen ietwat op elkaar..

avatar van Johan24
Eens, al is FG eerder naar voren gekomen in dit topic. Ik probeer aan te geven dat deze film slechts in de schaduw staat van eerder genoemde films met een gehandicapt persoon er in.

avatar van schram101
Ah, dat is dan iets duidelijker. Daar heb je wel gelijk in uiteraard, maar ook dat is niet heel opmerkelijk ofzo.

avatar van Number23
Deze zal ik ook snel vergeten. Harris op de automatische piloot en Cuba komt goed weg met deze zeer moeilijke rol.
Ik had het gevoel dat alle verplichte emoties, tegenslagen, vooroordelen en zelfs de komische momenten er allemaal in moesten binnen bepaalde speeltijd.

avatar van Number23
Misschien had 20 minuten meer de film goed gedaan

avatar van Remmus
Erg goede film met geweldig acteer werk van Cuba Gooding Jr. Al had ik liever gezien dat ze de film een half uurtje langer hadden gemaakt, het is haasten om al die momenten erin te krijgen, met een half uur extra was dat niet het geval geweest.

Vertederend. Het plot is tamelijk geromantiseerd en bij vlagen misschien wel iets te zoet, maar het plot 'werkt' desondanks aardig. Niet in de laatste plaats door een uitstekende Gooding.

Film over een verstandelijk gehandicapte jongen en een coach op een school. Heel Amerikaans en heel saai. Alle clichés, valse emoties, voorspelbaarheid en Hollywood trucs worden weer uitgebreid uit de kast gehaald. En dan ook nog eens gebaseerd op ware gebeurtenissen. Ach ja, Hollywood !!
Voor mij was het vooral een cliché teiltjes film volgens beproefde Hollywood traditie.

Trage film, maar wel mooi verhaal toch

avatar van hel1
Feel good film die het moet hebben van de acteurs. Het verhaal is weinig verrassend. Cuba doet het aardig als geestelijk gehandicapte. Niets nieuws in deze film maar desalniettemin een lekkere wegkijken.

avatar van mirjo 2
Tenenkrommend en over-sentimenteel Hollywood-product over een verstandelijk beperkte jongen. Harris speelt een mooie ingetogen rol, maar CG is irritant over-acterend en bewijst opnieuw een matig acteur te zijn. Ik zag laatst Marvellous, een Britse film met een vergelijkbaar thema; een film die ver uitstijgt boven dit gedrocht.
Twee sterren - puur dankzij de goede rol van Harris.

avatar van Titatiko
mirjo 2 schreef:
Twee sterren - puur dankzij de goede rol van Harris.

Wat een onzin. Cuba speelt echt goed in deze film.

avatar van mirjo 2
Titatiko schreef:

Wat een onzin. Cuba speelt echt goed in deze film.

Jij jouw mening, ik de mijne

avatar van boemboem27
Fantastische film met een meer dan uitstekende spelende Cuba Gooding .
Ook de coach Ed Harris speelt zijn rol voortreffelijk.
Het is natuurlijk allemaal heel sentimenteel waar inderdaad de Amerikanen erg goed in zijn .
Je houdt er van of niet...ik dus wel
Prachtig drama