Gifted Hands: The Ben Carson Story (2009)

geregisseerd door Thomas Carter
met Cuba Gooding Jr., Kimberly Elise en Aunjanue Ellis

Benjamin S. Carson heeft geen gemakkelijke jeugd:geen vader en op school bakt hij er weinig van. Zijn moeder is vastbesloten hier iets aan te doen en zet haar zoon ertoe aan per week verschillende boeken te lezen en hem te leren rekenen. Benjamin heeft ook nog te kampen met een opvliegend karakter en dit maakt het leren nog moeilijker. Uiteindelijk weet hij zich er toch toe te zetten, komt binnen bij een geneeskundestudie en werkt zich op tot een beroemd, succesvol neuroloog.

avatar van override100
Geweldige Film alles erop en er aan .

genoten van a tot z .

avatar van TyphOn
Inderdaag erg mooi en op zijn tijd nog spannend ook!

avatar van Swastika
Een Cuba Gooding die eindelijk weer eens een zeer goede rol neerzet.De passie voor zijn werk wordt dan ook zeer geloofwaardig gespeelt.Zeker een aanrader.

avatar van RickZ
Boeiend en pakkend drama over leven van beroemde neuroloog. De ups en downs vanaf zijn kindertijd zijn goed gespeeld in beeld gebracht en leveren een boeiende aaneenschakeling van gebeurtenissen. Sterk staaltje drama !

Uitstekende biografie van de genie neuroloog Ben Carson vooral Cuba Gooding Jr speelt eindelijk weer eens in een goede film al is het dan maar een tv-film (die ook zeer goed kunnen zijn).

Lacoste
Echt een hele goede film, kan eigenlijk geen zwakpunt in de film opnoemen, en het blijft ook de hele tijd boeien! Daarom kan ik niet minder dan 5** geven!

Ik ben echt blij verrast! Super!

5***

Wat een superfilm is dit! De hele film zit geweldig in elkaar....De manier waarop de moeder haar twee zonen weet te stimuleren en het vertrouwen dat ze in hun heeft, ondanks de weinige middelen die ze zelf heeft, maakt dat ze allebei goed terecht komen. Een geweldig verhaal over een neurochirurg, die door zn eigen vertrouwen in de toekomst, maar mede door zn opvoeding een geweldige carriëre krijgt.

avatar van pietpuk
Begrijp de ophef niet, dit is gewoon een tv film. Niet slecht maar zeker geen uitblinker.

Niemand maakt ophef en ja tv-films kunnen zeker net zo goed zijn als bioscoop films.

Vond het meer een disney productie, een feel good movie. Alles lukt, hij faalt nooit. beetje slap. 3*

Raffael77
RickZ schreef:

Het enige wat ik een beetje ongeloofwaardig vind is alsof hij het heel makkelijk ff uit de mouw schud.

Acteer werk aardig maar vind persoonlijk de 2 broertjes het leuk doen.
Effecten zijn redelijk tot matig.
Camera werk niet echt bijzonder(TV-Film gehalte)
Verhaal is mooi maar vind het niet super uitgewerkt.

avatar van kelama3
Ja.. wat zal ik zeggen?
Ik heb hem afgekeken omdat ik dacht dat het beste nog moest komen, maar... het kwam niet hahaha!
Ik had meer het idee dat het een woensdag-avond film was..
Maar.... Cuba Gooding speelt eiinndelijk weer een goede rol!
De laatste films van hem waren allemaal B films..dus ik dacht dat dit er ook eentje was, maar nee hoor het was goed gespeeld er vooral van de moeder (K.Elise) was ik best onder de indruk.
Ze speelde Cuba bijna weg, loll.
Alleen het verhaal is een beetje...mwah.. toch maar 2 sterretjes dan? (alleen voor het acteer-werk hoor!)

avatar van tal1b
kelama3 schreef:

Ze speelde Cuba bijna weg, loll.

niet echt, die eo rollen kan door iedere truus gedaan worden.
Cuba speelt idd erg goed, goeie comeback.
verhaal is op feiten gebaseerd, en is opzich een byzonder verhaal.
De tijd dat hij dat hij in de schoolbanken zat op school was ook wel geinig gedaan.
nét geen 3,5

avatar van Donkerwoud
´´Gifted Hands´´

De meest dubieuze titel ooit...?

Toppertje! Cuba speelt weer eens een glansrol. Blijft boeien van begin tot eind!! Het enige minpuntje vond ik het "verouderen" van de moeder, dat erg onrealistisch overkwam; wat grijze haren door de haarbos...that's it.

avatar van Woltertjes
Zeker een goede acteur Cube Gooding Jr alleen hij speelt niet altijd in de goede films. Deze was er wel zon eentje. Erg goed gespeeld door hem en de rest.

Aanrader deze.

Geweldige film met inderdaad een goede Gooding jr. maar zeker ook de rest van de cast.
Inspirerend verhaal!

Cuba Gooding Jr. speelt in talloze films.
Maar hij is tch echt op zijn best in produkties waar meer diepgang in zit. Dat bewijst hij ook weer in deze "Gifted Hands".
Prachtig en ontroerend verhaal.
De film had wat mij betreft wat langer mogen duren zodat er meer tijd was om het vroegere verleden en de tijd van Benjamin;s succesvolle chirurgen bestaan te belichten.

avatar van bloodymagic
Donkerwoud schreef:
´´Gifted Hands´´

De meest dubieuze titel ooit...?

Want? Zo dubieus is het volgens mij niet.

Mooie en bijzondere film.
Ik vond dit toch één van zijn beste rollen tot nu echt.
Echt met volle overtuiging gespeeld.

avatar van erpunited
Prima film. Goed geacteerd. Goed verhaal. Dat je door hard werken en in jezelf geloven heel ver kan komen. Geen super film maar wel leuk om en keer te kijken

Mooie film, vooral door de diepe bewondering die je krijgt voor de uitzonderlijke prestaties van Dr. Carson. Wat kan een mens toch wonderlijke dingen doen.

Echt geraakt heeft deze film mij! Ontroerend goed!

avatar van Bojangles549
Echt een prachtige film over een afro jongetje dat niet kon leren en later ook nog gediscrimineerd word,en dan toch tot 1 van s'werelds beste neurochirurgen uitgroeit.
Ik kan ook geen enkel minpunt van deze film bedenken,en staat daarom met 5 ***** op nr 1 in mijn top 10!

avatar van qwertzu
Mooi verhaal, mooie film.
Een jongen die leert dat alles kan als je maar wilt, en je er voor inzet.
Beetje ware woensdagavond film, maar wel leuk en onderhoudend, vond vooral ook de jonge Ben erg goed spelen, en natuurlijk de oude ook.

avatar van Barbarella
wat een geweldige film!

avatar van Pazmaster
Op zich wel een mooi verhaal maar ook heel erg voorspelbaar en zoetsappig. Niets vernieuwends dus, maar zo rond de kerst zal deze film het wel goed doen. 3 sterren

avatar van missl
Goede rol van Cuba Gooding Jr, hij speelt overtuigend en de film heeft een positieve insteek. Dat alles wel lukt als je je ervoor inzet. En dat zal ook wel en deze positiviteit is een mooi uitgangspunt maar het was voor mij net wat te zoetsappig.

avatar van Resh
Mooie film, vooral omdat ik precies dezelfde pad als Benjamin bewandel/heb bewandeld.