Danny Collins (2015)

Komedie / Drama

geregisseerd door Dan Fogelman
met Al Pacino, Annette Bening en Bobby Cannavale

Danny Collins (Al Pacino) is een oude rockster sinds de jaren 70, die zijn roerige leven niet op kan geven. Wanneer zijn manager (Christopher Plummer) een nooit bezorgde brief ontdekt die 40 jaar geleden aan hem is geschreven door John Lennon, besluit hij van koers te veranderen. Hij begint aan een oprechte reis om zijn familie te herontdekken, de ware liefde te vinden en een nieuw leven te beginnen.

avatar van limelight73
Een film die eigenlijk nix fout doet en daarom ook prima is om weg te kijken. Het is geen hoogvlieger en Pacino doet wat hij moet doen. Ik zal deze film hoogstwaarschijnlijk vergeten, maar het was zeker geen waste of time.

avatar van Frank Slade
eindelijk weer eens een leuke film van Al Pacino, na al die prut van de laatste tijd. Geen hoogvlieger, maar wel leuk en komisch.

avatar van willemse81
Verrassend leuke film! Pacino voelt zich zichtbaar op zijn gemak in zijn rol, Benning zet een symphatiek karakter neer als hotelmanager en ook de bijrollen zijn leuk neergezet, vooral de receptiemedewerkster en de 'valet'.

Mooie film.
Opnieuw een glansrol van Al Pacino .
Dit keer als verveelde multimiljonair en entertainer die zijn leven omgooit nadat hij te horen en te zien krijgt dat er een brief van John Lennon aan hem gericht was. Wat een charisma geeft Pacino aan zijn personage Danny Collins en wat weet hij snel symphatie te winnen van de kijker.
Een beetje humor, een beetje drama ( zonder overdreven sentiment) en vooral een pakkend verhaal.
Leuk!

Kijkt lekker weg. Goed werk van de acteurs, maar geen thema dat indruk maakt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Olijk oeuvre.

Al Pacino vertolkt met zichtbaar plezier de rol van oude rockster, die een karikatuur is geworden van zichzelf. Het enthousiasme spat van het doek en ondanks dat dit verder geen opzienbarend verhaal is en vrijwel elk cliché uit de kast wordt getrokken, weet de film wonderwel te boeien. Dat ligt hem voornamelijk aan de acteurs, die allen uitstekend werk verrichten. De afhoudende Benning en de door de wol geverfde Plummer. Met een olijke Pacino voorop. De onderlinge chemie doet de rest.

Het gegeven - een oude brief van John Lennon himself - zou meer stof kunnen doen opwaaien, maar dit is feelgood voor de massa. En in principe is daar niets mis mee. De liedjes van Lennon komen als een soort van 'greatest hits' te pas en te onpas voorbij en benadrukken nog maar eens het vakmanschap en de creatieve geest van de helaas niet meer in leven zijnde Beatle. Dit in tegenstelling tot de plattere Danny Collins, die uit een geheel ander oeuvre put. Het maakt het allemaal niet minder vermakelijk.

Zeer goed.

Met dank aan Entertainment One voor het recensie-exemplaar.

avatar van Erick1985
Heerlijk van genoten, en erg gelachen ook. Eén van mn favoriete acteurs. Leuke film en kijkt lekker weg

avatar van Harreskijktmee
Prima vermaakt met deze film, geen spektakel maar kijkt heerlijk weg

avatar van Biosguru
Je mag toch hopen dat die brief ooit nog aankomt bij de regisseur van dit gemakzuchtig stuk film. Zit geen 1 scherpe grap in, dialoog is zozo, alles is lauw.

Goede film is dit, weliswaar niet Pacino's beste rol, maar vond het allemaal wel leuk.
Het verhaal draait om een brief van John Lennon aan het hoofdpersonage, het zou op feiten gebaseerd zijn, en daarom interesseerde deze film me wel enorm, aangezien ik een vurig fan van Lennon ben.
De cast doet het goed, allemaal, en het verhaal is dus wel leuk zoals ik reeds zei.
Maar, want me nog het meeste beviel aan deze film, en dat zal U niet verwonderen, is de soundtrack, met vele nummers van John Lennon natuurlijk.
Daarom alleen al is deze film voor de fans een must seen !!

avatar van Brabants
Deze tragikomedie is een geslaagd regiedebuut van Dan Fogelman, wat mede mogelijk is gemaakt door sterk acteerwerk(met name Al Pacino). Natuurlijk zit de film vol van de clichés, wat inherent is aan het oudere-man-blikt-terug-op-zijn-leven-genre, maar dit mag de pret totaal niet drukken. Het is dan ook hier en daar wat sappig, maar ik heb me er i.i.g. prima mee vermaakt.

avatar van SnakeDoc
Pacino, ... geweldige rol speelt ie. Feel-Good film van het jaar!

avatar van martenaria
Ben al Pacino-fan sinds the Godfather. En net als bij De Niro heeft ook Pacino genoeg mindere films gemaakt. Gelukkig is deze weer oke, net als de nieuwe van De Niro (the Intern). Het is inderdaad wat zoetsappig, maar ik ben ook geen 18 meer dus who carres.

avatar van HarmJanStegenga
Ja, dit was eigenlijk best wel geweldig. Had niet zo'n sterke film verwacht. Pacino doet 't uitstekend en Cannavale is ook een beetje een favoriete acteur van me. 'Danny Collins' weet de genres drama en komedie op een juiste manier te blenden. Een bijzonder leuk verhaal, vlot vertelt, veel komische momenten, waar het naar het einde toe steeds serieuzer wordt. Het einde zelf is werkelijk schitterend.

Goeie film waarin een beroemde, oude zanger erachter komt dat John Lennon hem ooit een brief heeft geschreven. Een fijne feelgood-movie met een prima verhaal. Leuk en grappig en soms ook ontroerend (en alhoewel het leukemie-gedeelte beter achterwege had kunnen blijven, zorgt het wel voor een mooi einde). De personages zijn wat clichematig, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door de uitstekende cast.

avatar van Rickyman
Een prima komedie/drama, waarbij het verhaaltje wat cliché en soms te sentimenteel is.
Maar zo'n rol als deze zit voor Pacino weer als gegoten en dan is het gewoon genieten.

Een goed geacteerde en behoorlijk grappige feel-good movie die helaas wel een paar planken misslaat hier en daar.

Al Pacino, nog behoorlijk vitaal op zijn 75ste, steelt de show als een oude muzikant die in het verleden gekozen heeft voor het grote geld in plaats van de artistieke top, en daar nu van terug lijkt te komen na het vinden van een brief van John Lennon aan hem.

Wat volgt is een vlotte film met sympathieke en herkenbare personages, goed acteerwerk en vlotte dialogen, die helaas wel her en der een paar clichés meepakt en het sentiment tamelijk dik aanzet. Ik vind het daarbij wel verfrissend dat niet alles goed komt - zo blijft zijn artistieke comeback achterwege en loopt ook zijn romance op niets uit maar andere zaken zoals het feit dat zijn zoon ook nog eens kanker blijkt te hebben zijn dan weer een beetje teveel van het goede.

Ik vond de film uiteindelijk zeker vermakelijk maar wel een beetje overvol, en een beetje meer focus op bijv. zijn muzikale ontwikkeling had ik wel fijn gevonden. Al met al een ruime voldoende maar toch ook het idee dat er meer in had gezeten

avatar van kurWA
Lekker filmpje!

avatar van Decec
Een goed komedie/drama/muziek film...
Goed verhaal...
Een waargebeurd verhaal...
Goed acteerwerk...
Bekende acteurs Al Pacino en Christopher Plummer ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Leuke, vermakelijke en soms zelfs een wat aandoenlijke Komedie / Drama film over de jaren 70 rockster (die wel houdt van drank, drugs en vrouwen) Danny Collins. Hoewel het verhaal fictief is, is dit wel in werkelijkheid gebeurt met de onbekende folk-muzikant Steve Tilston (komt na het einde van de film nog even aan woord en in beeld), waar John Lennon in 1971 een brief aan had geschreven (inclusief zijn telefoonnummer) en hij die pas 35 jaar later heeft ontvangen. Had hij die brief in 1971 ontvangen, dan was zijn leven misschien anders verlopen.

Hoewel dit verhaal misschien behoorlijk clichématig en flauw is, zat het wel op een leuke en luchtige manier in elkaar en wist het zeker ook te vermaken van de eerste tot de laatste minuut (duurt circa 100 minuten) en het einde was best goed, hoewel het voor mij wel nog een paar minuten langer had mogen duren (m.b.t. het goede nieuws welke de dokter zou gaan vertellen). Ook valt er geregeld wat te (glim)lachen (ik moest dit vooral doen toen de huidige jonge vriendin Sophie, gespeeld door de mooie Katarina Cas, van Danny Collins haar schaamstreek, ze had op dat moment net haar schaamstreek voorzien van flink wat scheerschuim, aan het scheren was onder de douche en toen uit de douche kwam, waarbij ze in volle glorie te bewonderen was ) en is het verhaal hier en daar wat aandoenlijk en dan vooral m.b.t. Hope Donnelly (ik heb het normaal niet zo op kinderen in films, maar Giselle Eisenberg speelde haar rol zeer goed en leuk) die ADHD heeft en Tom Donnelly die leukemie heeft en dit nog niet verteld aan zijn zes maanden zwangere zorgzame vrouw Samantha Leigh Donnelly.

Al Pacino in de rol van Danny Collins draagt de film makkelijk in zijn eentje en hij doet het ook best leuk en goed, maar de overige bekende cast mocht er ook zeker wezen en dan doel ik vooral buiten de eerder genoemde Giselle Eisenberg op Jennifer Garner (in de rol van Samantha Leigh Donnelly) en Christopher Plummer (in de rol van Frank Grubman die de manager is van Danny Collins en tevens een goede vriend van hem is). Annette Bening (in de rol van Mary Sinclair, die de hotelmanager is van het hotel waarin Danny Collins tijdelijk gaat verblijven en die ook een band met hem krijgt) deed het ook best verdienstelijk, maar het verhaal omtrent haar en Al Pacino, kon me niet echt boeien en vond ik eerlijk gezegd ook een beetje flauw. Degene die het trouwens ook verdienstelijk deed was Bobby Cannavale (in de rol van Tom Donnelly die de zoon is van Danny Collins).

Al met al een leuke en luchtige Komedie / Drama film, die zeker qua verhaal en uitvoering niet hoogstaand is, maar wel weet te vermaken en dat komt vooral door de goede cast.