Extreme Measures (1996)

Thriller

geregisseerd door Michael Apted
met Hugh Grant, Gene Hackman en Sarah Jessica Parker

Guy Luthan, een Britse dokter die werkzaam is in een ziekenhuis in New York, begint rond te speuren wanneer een man verdwijnt uit zijn eerste-hulp kamer. Het spoor leidt Luthan naar de chirurg Lawrence Myrick, maar al snel raakt Luthan in gevaar aangezien er verschillende mensen zijn die het geheim van het ziekenhuis geheim willen houden.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zinema schreef:
Aardige thriller met een spannend verhaal en uitstekende acteerprestaties. Grant is hier wonderwel prima op zijn plek. Hackman steelt uiteraard de show. Het einde haalt de film een beetje naar beneden. Goed.

Herzien, en de film kan idd een halfje omlaag. Het predikaat 'goed' is overdreven. Redelijk komt dichter bij de waarheid.

avatar van tommykonijn
Extreme Measures

Dit was toch wel een film waar ik vreselijk naar uitkeek. Hugh Grant zie ik normaal best graag spelen, en een serieuze rol leek me wel een uitdaging voor hem. Hij deed het érg goed, evenals Gene Hackman en Sarah Jessica Parker. De film kent veel spannende scenes die zich vaak in een hoog tempo opvolgen. Naarmate het einde nadert werd ik steeds benieuwder.. Misschien moet Grant toch maar wat vaker voor dit soort rollen gaan (al geniet ik ook gewoon van zijn kluns-rollen). Ik vond dit zeker een van de betere films die ik in tijden gezien heb, wat mij betreft verdient hij zeker een hoog cijfer :

avatar van the new guy
Vond de film uitermate interessant, voornamelijk doordat ik hier dagelijks mee bezig ben (de theorie dan he)

avatar van Poppe
Boeiende thriller, met een (uiteraard) goede Hackman. Ook leuk oom Grant eens in een andere rol te zien.

Heb me meer dan vermaakt, viel me erg af..

NKS
Laat je niet misleiden door de op het eerste gezicht verkeerde gecaste acteurs. Iedereen blijft heel goed overeind in deze, in mijn ogen, zeer ondergewaarde film. Goed verhaal, met een paar sterke scenes en waar je na afloop nog een tijd over na kunt denken en praten. En dat heb ik met maar weinig films.

avatar van DragQueen
Ondanks dat het geen absolute topper is, toch een zeer vermakelijke Thriller. Met een onderhoudend verhaal, dat bij vlagen spannend is. Ook het acteerwerk van Hackman en Grant is zeer redelijk. 3 Sterren.

avatar van Spetie
Extreme Measures is een redelijk spannende thriller, die toch boeiender is dan gedacht.

Persoonlijk zou ik iemand als Hugh Grant nooit in een film als deze verwachten, maar het moet gezegd worden dat hij het redelijk goed doet. Hij zorgt soms voor wat luchtige humor, die meestal wel werkt. Tegenspeler Gene Hackman is altijd goed en speelt overtuigend een arts, die vastbesloten is een oplossing voor verlamdheid te vinden, waarbij hij het niet zo nauw neemt met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Ook het verhaal is best interessant. Meestal ligt hierbij de nadruk op de actie, maar in Extreme Measures is gekozen voor de psychologische aanpak en dat werkt vrij goed. De ondersteunende muziek is ook niet onaardig en in combinatie met het verhaal, levert dat een aantal behoorlijk spannende momenten op. Wel jammer is het einde, wat ik liever anders had gezien, maar goed dat is vaak ook wel teveel gevraagd, bij dit soort films.

Best goed dus en ik durf het zelfs een kleine aanrader te noemen voor mensen die een leuke thriller zoeken.

congo
Aparte film met een zeer sterk verhaal dat op een geweldige manier tot een conclusie komt. Hugh Grant en Gene Hackman spelen de hoofdrollen en zetten deze op een prachtige manier neer met sterke emotie. Verder draagt de film een bizar soort sfeertje met zich mee waardoor ik de film bijna eng vond op sommige aspecten. Sarah Jessica Parker vind ik dan weer hartstikke bout, wat doet Sexstad actrice in deze film? Kan nog net een zeep-vertolking neerzetten, want in dat soort troep speelt ze de laatste alleen nog maar. Verder heeft de film ook veel psychologische spaning. Vooral het laatste half uur or so is echt zeer spannend. Ik stond echt te watertanden voor het scherm. Nee, dit vond ik wel een aparte film.

avatar van Tiany
Geen super spannende film, maar best te doen. De daden van neuroloog Myrick zijn crimineel en zeker niet goed te keuren, maar de uiteindelijke bedoelingen zijn toch iets om even bij stil te staan,,,,,
Sarah Jessica Parker kan ik niet echt serieus nemen, misschien een goede actrice, maar vind haar geen goede keuze voor een ernstige rol.