Narrow Margin (1990)

Thriller

geregisseerd door Peter Hyams
met Gene Hackman, Anne Archer en J.T. Walsh

Carol Hunnicut (Anne Archer) is getuige van moord op haar blind date voor die avond. Het blijkt de mafia te zijn die achter de moord zit. Carol vlucht en ze neemt de trein. Wie zal haar het eerste vinden, de mafia of de procureur(Gene Hackman), die haar wil laten getuigen in de rechtbank?

avatar van You_bastard
Spannende film

avatar van jay73
Van alle gemiddelde films, vond ik deze misschien nog wel het meest gemiddeld. Kan daar ook een top 100 van komen?

neo (crew)
vaak gezien en nog steeds even spannend.3 sterren

Spannende film, met opvallend weinig tekst voor acteur Nigel Bennet (die in de film de "hitman" Jack Wootton speelt) met slechts 3 zinnetjes:

"I´m going enjoy this"
"I´m really going enjoy this"
"A honest man, I like that"

Neemt niet weg dat hij angstaanjagend genoeg was om de film spannend te houden. Ook dankzij de andere acteurs zoals natuurlijk Gene Hackman.

avatar van Phoenix
Best de moeite waard. Paar erg leuke dialogen en best spannend. Leuke rol van Hackman maar wel een erg flauw einde. 3*

donnie B.
Het was wel een beetje abrupt voorbij ja, hadden ze nog wel 5 minuten kunnen rekken. Maar goed geacteerd door de aanwezige acteurs. Hackman is natuurlijk altijd goed! Weet iemand toevallig wie die acteur is die 1 van die 2 'hitmen' is met die baard en bril?? Goede acteur..

djelle
Een film dat beter is dan je zou verwachten. Spannend verhaal (ook al is het wat aan de eenvoudige kant, het is bijzonder stevig uitgewerkt), verrassend veel actie, boeiende karakters en een onderhoudend tempo. Vrij simpel concept dus, dat toch leuk wegkijkt dankzij een competente uitwerking. 3*

Een beetje standaardthriller, niet echt slecht, maar zeker geen topper. Het spel van Hackman hielp mij door de film heen. Aardig tussendoortje, verwacht geen grootse film.

aerts007
Gene Hackman op kruissnelheid. Aardige thriller!

Goede film met Gene Hackman op zijn best.
Het verhaal zit goed in elkaar maar is toch wat voorspelbaar, toch zit er genoeg vaart in de film om het boeiend te houden.
Dat de film goed is, is vooral aan Gene Hackman te denken, die de ganse film bijna op zijn eentje draagt.

avatar van De Knip
Was wel weer eens leuk om te zien, had deze nog niet gewaardeerd. Wel hele slechte slechteriken:

***

avatar van dionj
Redelijke film, mager verhaal, toch voldoende spanning. 3.5*

avatar van Parisa
In de gids noemden ze deze film een 'kat en muisspel'. Dat was misschien 20 jaar geleden zo. Hij heeft inmiddels flink wat in moeten leveren. Hij was niet zo spannend, natuurlijk loopt hij technisch achter geen mobieltjes. Maar dat had dan ook weer wat, want hoe kon men in die tijd zonder?, de achtergronden zijn slecht, de effecten en manier van filmen ook zogenaamd mooie scene in de trein waarbij de twee hoofdpersonen bespreken wat moet gaan gebeuren. waarbij een fade out wordt gebruikt, en het licht tussen de lamellen. de manier waarop de b*tch haar hoofd verloor.
Maar ach, het was wel aardig. 2*

avatar van 606
Hele spannende thriller en goed acteerwerk.
Verders beetje standaard.

3,5 ster

avatar van Tup&Joep
Standaard thriller. Toch vermaakt.

avatar van voomzap
Redelijke doordeweekse thriller die zich voor 90% afspeelt in een trein. Enigzins gedateerd, soms wat langdradige scenes en ja.... standaard is het zeker.

avatar van Marlon Aarssée
Leuke Thriller, spannende film en een hele goed Gene Hackman.
Ik zeg zijn beste film

avatar van DragQueen
Een redelijke thriller, met een spannend verhaal. Dat bovendien prima uitgewerkt is. Het acteerwerk is ook van aardig niveau. En dan vooral van Hackman natuurlijk. 2,5 Ster.

avatar van mayhemblik
Poster lijkt wel héél erg op The Exorcist.

Aardige film waarin een vrouw getuige is van een mafiamoord en haar leven niet meer zeker is. Een simpel plot, dat zich grotendeels afspeelt in een trein. De film kijkt gemakkelijk weg en is hier en daar zelfs wat spannend. De scène waarin Gene Hackman in de restauratie-wagon met de twee bad-guys onderhandeld is nog wel het vermelden waard. Met gemak 3.0 sterren.

ipman-99
"I feel like Phil Donahue.." ... " !!!

Knappe Actie-Thriller (Heropfrissing) !!! 'Narrow Margin' is in mijn
ogen een nostalgische spannende rit.
Gene Hackman speelt een overtuigde krachtige rol om een getuige
van een moord te beschermen. Wat volgt zijn spannende kat en muis spelltjes
aan een heerlijk tempo. Enkele krachtige Actie scènes overtuigen
volledig in deze Actie -Thriller van regisseur Peter Hyams.
De scènes op en naast de trein hebben nog steeds een heerlijk
sfeertje ! Anne Archer geeft een goed performance als Carol die getuige
was van een bloedstollende moord op een hotelkamer na
een blind date ! Heerlijke suspense Thriller !

avatar van loneranger
Een onderhoudende film die voornamelijk gedragen wordt door Gene Hackman.

avatar van Left4Dead
BOND31 schreef:

Ik zou hetzelfde willen schrijven maar BOND31 was me voor.
Goed verwoord BOND, 31 BOND!