Power (1986)

geregisseerd door Sidney Lumet
met Richard Gere, Julie Christie en Gene Hackman

Pete St. John is machtige politieke adviseur, met cliënten in het hele land. Wanneer zijn goede vriend en cliënt Sam Hastings, een senator uit Ohio, besluit er mee te stoppen, moet John helpen bij de verkiezingscampagne van de mysterieuze zakenman Jerome Cade ; die Sam wil opvolgen als senator.

Beetje langdradige en saaie film.
Niet een van Gere's succesvolle films.
Hackman lijkt altijd te overtuigen.

Het is dan ook meer uit het begin van zijn carriere. Ik vond het wel aardig, niets bijzonders maar zeker niet verkeerd om eens te kijken.

Matige film over een succesvol politiek adviseur die gaat werken voor de opvolger van zijn vriend. Er worden veel verhaallijntjes opgezet, maar de verdere uitwerking is aan de saaie kant. Een cast met aardig wat bekende namen. Niet bepaald de beste film van Sidney Lumet en ook over het onderwerp van de macht van media binnen de politiek zijn betere films gemaakt.