Downhill Racer (1969)

geregisseerd door Michael Ritchie
met Robert Redford, Gene Hackman en Camilla Sparv

Hij is roekeloos maar kwalificeert zich wel voor de skiwedstrijden van de O.S. Uitkomen voor de VS is wellicht niet aan hem besteed, omdat hij een egoïst is, maar als hij de teamgedachte niet koestert kan het alleen maar bergafwaarts met hem gaan.

neo (crew)
Nogal in dezelfde lijn als Bobby Deerfeld met Pacino; wat sportspektakel met oninteressante dramatische zijlijnen. 2 sterren

FisherKing
Nieuwe poster geplaatst.

neo (crew)
Betere poster inderdaad. Die andere leek een racespektakel te beloven.

Waarom plots toch omhoog gegaan timburton?

avatar van Poisonthewell
Geen van de uiterst vlakke personages is interessant, en plot is er bijna niet, maar toch vind ik dit een leuke film. Prachtige actiescenes en een verite gevoel voor setting.

avatar van DDT
DDT
Ik deel de mening van hierboven, ik vind dit een leuke film alhoewel er niet veel plot is enzo.

avatar van knolly
Geweldige film, een amerikaanse arrogante egotripper in oostenrijks ski kampioenschap.

Meneer Bungel
Skiën (in films), ik heb er NIETS mee. Jammer, want ik had het debuut van Ritchie best willen zien...