Class Action (1991)

geregisseerd door Michael Apted
met Gene Hackman, Mary Elizabeth Mastrantonio en Colin Friels

Jed Ward is de advocaat van de aanklager. Jed's dochter is de advocaat van de gedaagde, een van nalatigheid verdachte autofabrikant. Hun strijd in de rechtszaal is keihard. Jed, een sluwe vos, weet op de juiste manier het recht naar zijn hand te zetten. Maggie is een jonge professional, die vecht op het scherpst van de snede. Het winnen van deze zaak zal haar meer aanzien geven, al realiseert zij zich dat het ook het einde van de familiebetrekkingen kan betekenen.

neo (crew)
Eerste scene van de film: Gene Hackman gebruikt bij zijn rechtzaak het verhaal van Alice in wonderland. De camera gaat door de rechtzaal heen en wie zit daar ook toevallig: Laurence Fishburne 3 sterren

Redelijke film, 3 sterren van mij, Hackman speelt prima!!

Stijntje
Een in potentie aardige film, een film die je vertelt hoe ijzig advocaten kunnen zijn en hoe zij de feiten kunnen verdraaien, wordt door de makers finaal verneukt.

Wie verwacht dat de film zich afspeelt in de rechtzaal heeft het mis, slechts 10 minuten van dik ander half uur is aan de rechtzaak besteed, de rest wordt gebruikt voor melodramatische gebeurtenissen in de situatie van vader en dochter die zo uit een soap gekopieerd lijkt te zijn.
slecht geacteerd, een verhaaltje met nul diepgang en onnozele en nergens opslaande handelingen van de slechte advocaten brengen deze film tot een zeer laag niveau.

Eens te meer zegeviert het Amerikaans gevoel voor correctheid op welk ander belang ook. Had het ook niet anders verwacht. Waar ik me wel aan verwacht had was een soort "Adam's Rib" waarin Spencer Tracy en Katherine Hepburn als man en vrouw het tegen elkaar opnamen, maar in de plaats kwam er veel (valse) sentimentaliteit.
Matige film, met een behoorlijke Hackman en een Mary Elizabeth Mastrantonio die niet echt overtuigde.

avatar van frolunda
Goede rechtbank thriller die overeing gehouden wordt door de rol van Gene Hackman.

Goeie film waarin een vader en dochter, beiden advocaat, recht tegen over elkaar komen te staan in de rechtszaal. De vader-dochter relatie is redelijk goed uitgewerkt, maar ook wat voorspelbaar. Een onderhoudend plot mbt de rechtszaak waarin op een goeie manier wat ethische vragen zijn verwerkt. Vooral daarom een kleine 3.5 sterren.

avatar van Filmfan74
Aardig verhaal, hoewel erg voorspelbaar. Je ziet van een kilometer ver aankomen hoe het verhaal zich gaat ontwikkelen en hoe het afloopt. Erg goed acteerwerk, al is die Mary Elizabeth af en toe net over het randje.