Clean and Sober (1988)

geregisseerd door Glenn Gordon Caron
met Michael Keaton, Kathy Baker en Morgan Freeman

Daryl Poynter (Michael Keaton) heeft zelf geld van de zaak gebruikt om zijn drank en cocaïne te kunnen betalen. Als hij even later wakker wordt naast een meisje in een coma wil de politie hem graag nog meer vragen stellen. Hij besluit onder te duiken in een zeer discreet afkickcentrum. Hij maakt zich niet geliefd, omdat hij niet meewerkt, tot hij zich realiseert dat hij echt een probleem heeft.

FisherKing
Ik weet niet hoe maar Michael Keaton weet deze film toch weer heel hoog te maken. 3.5*

avatar van xenne
ik heb niet echt genoten van deze film, nogal saai eerste gedeelte ... tweede deel gaan we de romantische toer op. best wel een interessante film voor iemand die verslaafd is (geweest), maar mij boeide het allemaal niet zo, ondanks de goeie acteerprestaties ... een gemiddelde van 3,75 vind ik erg hoog, ik hou het bij een 2.

Vooral een sterk gespeelde, met een dramatische Michael Keaton als absolute ster, acteursfilm. Een realistisch overkomend , intens, somber, wrang maar ook wel voorspelbaar en te nauwgezet geschreven drama over verslaving (cocaïne en alcohol), afkicken en herstel.

avatar van Biosguru
Vooral zijn Sponsor en Buddy is erg goed. Ik zie Keaton eigenlijk al jaren 1 typetje spelen.