The Package (1989)

Thriller

geregisseerd door Andrew Davis
met Gene Hackman, Tommy Lee Jones en Joanna Cassidy

Een sergeant wordt met een gevangene uit Duitsland meegestuurd. De gevange ontsnapt op het vliegveld en de sergeant begint een klopjacht. Met de hulp van zijn ex-vrouw en verschillende vrienden komt hij erachter dat de gevangene deel neemt aan een moordcomplot van beide kanten, om de leider van de Sovjet-Unie te vermoorden.

FisherKing
Na een wat traag begin wordt ie beter vooral in de US.Geen slechte film.

sterke, onderhoudende en goed geregiseerde thriller, met een uitmuntende Hackman in de hoofdrol.
maar ook de bijrollen van Ron Dean en Dennis Franz zijn erg goed, een film waarbij je je dus niet verveelt, en een film waar je meerdere keren naar kunt kijken. 4*

avatar van 606
leuke film en acteren was goed
verhaal is ook goed

3,5 ster

avatar van Materny
Tegenvaller, in bijna alle opzichten van de film.
Heel jammer, want met Jones en Hackman erin heeft iedere film toch wel de potentie om uit te groeien tot wat goeds

cel
Bleef me niet intreseren, saaie film

The Last
Aardige thriller. Hackman speelde weliswaar 2 jaar eerder (in '87 dus) in een andere politieke thriller (No Way Out), die ik tevens beter vond, maar zijn rol in deze film doet weinig tot niets onder die van NWO.

Eigenlijk weinig mis met deze film. Veel leuke achtervolgingen en een aantal mooie actiescene's. Ook wordt er prima geacteerd door de gehele cast (incl. jaja, Pam Grier, die helaas al snel wordt vermoord).

Wat deze film van een hoge score af houd, is het gedeelte in Duitsland (het begin) dat ik aanzienlijk minder boeiend vond dan de rest. En het verhaal is in principe ook niks bijzonders.

avatar van De GeuS
Een opvallend onderhoudende en spannende thriller, na een amateurisch ogend begin; dikke 3*

avatar van odyssee
Redelijke actiethriller, maar niet meer dan dat. Hackman is hier gewoon in zijn element zoals altijd in dit soort films.

avatar van nightbreed
Leuk en onderhoudend tussendoortje.

avatar van Verhoeven
Het grote probleem van deze thriller is niet het acteergeweld van Gene Hackman en Tommy Lee Jones maar het ietwat rommelige script. We worden vanuit Duitsland de Verenigde Staten ingegooid en er lijkt een moordcomplot te zijn rondom de president van de Sovjet-Unie. Vrij standaard uitgevoerd met twee ijzersterke acteurs. Een leuk klein bijrolletje van Pam Grier maar voor de rest niet echt hoogstaand. Een tussendoortje.

Op het begin na, goede onderhoudende film.
Ben blij dat ik hem voor weinig heb aangeschaft.

Goeie film waarin een sergeant een gevangene van Duitsland naar Amerika moet escorteren. Het plot zit gewoon goed in elkaar en dit levert een onderhoudende en ook redelijk spannende actie-thriller op. De actie-scenes zelf zijn vrij standaard en Gene Hackman heeft niet al te veel te doen in een vrij gemakkelijke rol.

lezertje
Prima politieke thriller zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden.

avatar van hannes64
Verhoeven schreef:

Als je er even doorheen ziet, is `t net of `t verhaal een complot rondom JFK is, alleen iets anders verfilmd........Zoals 'Henke', die de flyers probeert aan iedereen aan te smeren en precies boven de plek waar de aanslag word gepleegd, dus hij is the patsy.

Goeie snelle film Van Davis, die meestal zijn gebruikelijke acteurs gebruikt.
Zoe zie je bijna alle bijrol-acteurs die ook in andere Andrew Davis vehikels spelen, in o.a Above the Law en `t spektakel The Fugitive met Ford en ook weer Jones.
Als je de film nogmaals goed bekijkt, zie men wel wat ik bedoel.

avatar van Gang_Star
Een film van Andrew Davis (waarvan zijn films mij in het algemeen wel zeer vermaken) met in de hoofdrol Gene Hackman en ook nog Tommy Lee Jones in de cast, dan krijg ik hoge verwachtingen. En die verwachtingen werden voor mij redelijk ingelost.

De opening van de film was een stuk minder en het komt echt op gang wanneer Gallagher Boyette moet begeleiden naar de VS. Boyette ontsnapt en een complot wordt duidelijk waarna een klopjacht begint van Gallagher op Boyette. Een thriller met een behoorlijke vaart, goede actiescènes en een goed verhaal waarbij de cast ook goed acteert. Enige minpunt is dat hedendaags deze film wat gewoontjes is tegenover andere genrefilms. Had ik deze film een jaar of 15 eerder gezien, dan zou ik er vermoedelijk wat meer onder de indruk van zijn geweest. Nu is het een vermakelijke film, maar ook niet meer dan dat.

avatar van Quentin
Is al een tijdje uit op bluray in Engeland: The Package – 88 Films - 88-films.myshopify.com.