• 8.260.451 stemmen

Geregisseerd door: Andrew Davis

Met onder meer: Gene Hackman, Tommy Lee Jones en Joanna Cassidy

Releasedatum: 5 januari 1990

Plot The Package

"He's one man racing against time to stop the most explosive conspiracy in history."

Een sergeant wordt met een gevangene uit Duitsland meegestuurd. De gevange ontsnapt op het vliegveld en de sergeant begint een klopjacht. Met de hulp van zijn ex-vrouw en verschillende vrienden komt hij erachter dat de gevangene deel neemt aan een moordcomplot van beide kanten, om de leider van de Sovjet-Unie te vermoorden.

imageimageimageimage

Gen. Hopkins

Gen. Carlson

avatar van FisherKing

FisherKing

Na een wat traag begin wordt ie beter vooral in de US.Geen slechte film.

avatar van roda

roda

sterke, onderhoudende en goed geregiseerde thriller, met een uitmuntende Hackman in de hoofdrol.

maar ook de bijrollen van Ron Dean en Dennis Franz zijn erg goed, een film waarbij je je dus niet verveelt, en een film waar je meerdere keren naar kunt kijken. 4*

avatar van 606

leuke film en acteren was goed

verhaal is ook goed

3,5 ster

avatar van Materny

Materny

Tegenvaller, in bijna alle opzichten van de film.

Heel jammer, want met Jones en Hackman erin heeft iedere film toch wel de potentie om uit te groeien tot wat goeds

cel

Bleef me niet intreseren, saaie film

avatar van The Last

The Last

Aardige thriller. Hackman speelde weliswaar 2 jaar eerder (in '87 dus) in een andere politieke thriller (No Way Out), die ik tevens beter vond, maar zijn rol in deze film doet weinig tot niets onder die van NWO.

Eigenlijk weinig mis met deze film. Veel leuke achtervolgingen en een aantal mooie actiescene's. Ook wordt er prima geacteerd door de gehele cast (incl. jaja, Pam Grier, die helaas al snel wordt vermoord).

Wat deze film van een hoge score af houd, is het gedeelte in Duitsland (het begin) dat ik aanzienlijk minder boeiend vond dan de rest. En het verhaal is in principe ook niks bijzonders.

avatar van De GeuS

De GeuS

Een opvallend onderhoudende en spannende thriller, na een amateurisch ogend begin; dikke 3*

avatar van odyssee

odyssee

Redelijke actiethriller, maar niet meer dan dat. Hackman is hier gewoon in zijn element zoals altijd in dit soort films.

avatar van nightbreed

nightbreed

Leuk en onderhoudend tussendoortje.

avatar van Malick

Malick

Het grote probleem van deze thriller is niet het acteergeweld van Gene Hackman en Tommy Lee Jones maar het ietwat rommelige script. We worden vanuit Duitsland de Verenigde Staten ingegooid en er lijkt een moordcomplot te zijn rondom de president van de Sovjet-Unie. Vrij standaard uitgevoerd met twee ijzersterke acteurs. Een leuk klein bijrolletje van Pam Grier maar voor de rest niet echt hoogstaand. Een tussendoortje.

avatar van Gert P

Gert P

Op het begin na, goede onderhoudende film.

Ben blij dat ik hem voor weinig heb aangeschaft.

scorsese

Goeie film waarin een sergeant een gevangene van Duitsland naar Amerika moet escorteren. Het plot zit gewoon goed in elkaar en dit levert een onderhoudende en ook redelijk spannende actie-thriller op. De actie-scenes zelf zijn vrij standaard en Gene Hackman heeft niet al te veel te doen in een vrij gemakkelijke rol.

avatar van lezertje

lezertje

Prima politieke thriller zoals ze tegenwoordig niet meer gemaakt worden.

avatar van hannes64

hannes64

Malick schreef:

Als je er even doorheen ziet, is `t net of `t verhaal een complot rondom JFK is, alleen iets anders verfilmd........Zoals 'Henke', die de flyers probeert aan iedereen aan te smeren en precies boven de plek waar de aanslag word gepleegd, dus hij is the patsy.

Goeie snelle film Van Davis, die meestal zijn gebruikelijke acteurs gebruikt.

Zoe zie je bijna alle bijrol-acteurs die ook in andere Andrew Davis vehikels spelen, in o.a Above the Law en `t spektakel The Fugitive met Ford en ook weer Jones.

Als je de film nogmaals goed bekijkt, zie men wel wat ik bedoel.

avatar van Gang_Star

Gang_Star

Een film van Andrew Davis (waarvan zijn films mij in het algemeen wel zeer vermaken) met in de hoofdrol Gene Hackman en ook nog Tommy Lee Jones in de cast, dan krijg ik hoge verwachtingen. En die verwachtingen werden voor mij redelijk ingelost.

De opening van de film was een stuk minder en het komt echt op gang wanneer Gallagher Boyette moet begeleiden naar de VS. Boyette ontsnapt en een complot wordt duidelijk waarna een klopjacht begint van Gallagher op Boyette. Een thriller met een behoorlijke vaart, goede actiescènes en een goed verhaal waarbij de cast ook goed acteert. Enige minpunt is dat hedendaags deze film wat gewoontjes is tegenover andere genrefilms. Had ik deze film een jaar of 15 eerder gezien, dan zou ik er vermoedelijk wat meer onder de indruk van zijn geweest. Nu is het een vermakelijke film, maar ook niet meer dan dat.

avatar van trebremmit

trebremmit

Komt uit op blu-ray bij Koch Duitsland.

Details - Blu-ray - Koch Media Film - kochmedia-film.de

avatar van Quentin

Quentin

Is al een tijdje uit op bluray in Engeland: The Package – 88 Films - 88-films.myshopify.com.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Als je deze regisseur in Chicago loslaat krijg je altijd wel een degelijke thriller met een bijna fysiek gevoel voor de lokaties, en met kanonnen als Hackman en Jones kan het dan al bijna niet meer verkeerd gaan (zéker in het betrouwbare gezelschap van John Heard als ijzige naarling). Met de individuele scènes in deze film is dan ook niets mis, maar het verband blijft voor mij te lang onduidelijk. Roger Ebert vindt het juist een pluspunt dat deze film de kijker niet onderschat en hem de puzzel stukje bij beetje zelf laat oplossen, maar persoonlijk kreeg ik te weinig grip op de plot om me echt te kunnen laten meeslepen, hoe goed de twee hoofdrolspelers ook zijn.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Leuke actiethriller. Het plot is heel doorzichtig en diepgaand is het allemaal niet maar er is veel redelijk goede actie in een context van beëindiging van de koude oorlog. Mag gezien worden volgens mij. Hackman vind ik altijd goed in dit soort rollen. Tommy Lee Jones krijgt niet veel screentime en vind ik amper het woord "hoofdrolspeler" waardig. Leeftijd zegt niks over een film. Die mag dan 30 jaar oud zijn, vind hem veel hedendaagse actiefilms overstijgen.

avatar van Petina

Petina

Best wel een goeie film maar waar ik over val is dit:

Waarom hebben die zogenaamde soldaten altijd hun baret verkeerd op,

is er niemand die ff zegt, hee jongens, trek die baret naar rechts.