• 8.349.874 stemmen

Geregisseerd door: John Dahl

Met onder meer: Nicolas Cage, Dennis Hopper en Lara Flynn Boyle

Releasedatum: 8 juli 1993

Plot Red Rock West

"Where nothing is as it seems."

Michael Williams (Nicolas Cage) leidt een zwervend bestaan en komt terecht in het stadje Red Rock. De plaatselijke herbergier Wayne Brown houdt hem per vergissing voor de huurmoordenaar die hij heeft ingehuurd om zijn jonge vrouw Suzanne te vermoorden. Michael heeft het geld dringend nodig en accepteert het aanbod, maar Suzanne biedt hem meer geld om de trekker niet over te halen. Hij vlucht met het geld, maar de situatie wordt pas echt gecompliceerd wanneer de echte huurmoordenaar, Lyle (Dennis Hopper), verschijnt en het geld opeist.

imageimageimageimageimage

Truck Driver

Mr. Johnson

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Wat een vervelende actrice is Lara Flynn Boyle zeg. Nare kop en maar zelden echt overtuigend.

Cage en Hopper maken de film nog aardig spannend. Ook het verhaal is voldoende. Soms wel erg voorspelbaar maar nergens storend.

avatar van DVD-T

DVD-T

Een sfeervolle thriller met goed spel van de acteurs, goede belichting en mooie muziek. Helaas miste ik een beetje spanning en was het op momenten wat traag en niet heel boeiend. Ik heb me er niet mee verveeld en het is best vermakelijk maar helaas niet genoeg voor een hoger cijfer.

avatar van Noir

Noir

Een persoonsverwisseling aan het begin van de film leidt gaandeweg tot steeds meer chaos en verwikkelingen in Red Rock West, waarin niets is wat het lijkt.

Persoonlijk vind ik het aantal plotwendingen in deze film net wat te geforceerd overkomen. Wat minder plotwendingen had wat mij betreft de geloofwaardigheid ten goede gekomen en de film minder doen overkomen als een stylistische constructie, just my two cents.

Als je je daar over heen kunt zetten, blijft een film over die het bekijken meer dan waard is. Red Rock West en omgeving zijn sfeervol weergegeven, mooie stemmige soundtrack en met het acteerwerk is ook niets mis. 3*

avatar van badfans69

badfans69

• 2090 berichten

Loki87 schreef:

Vreemd dat de actrice pas 22 was toen. Ze zag er zeker 10 jaar ouder uit.

Dat viel me later ook op, toen ik ging googlen op haar naam.

Film info @ wiki

avatar van StevenMighty

StevenMighty

Goeie thriller die zich afspeelt in van die typische Amerikaanse western plaatsjes, altijd leuk in films.

Het verhaal zit goed in elkaar al stond het wel bol van de toevalligheden, de plotwending aan het einde had dan weer iets onverwachts.

Goed acteerwerk uiteraard van Cage, Hopper en Walsh.

Aan te raden als je hem nog niet zag.

3,5 sterren

gauke

Een gestileerde en sfeervolle mengelmoes van thriller, misdaadverhaal, komedie, film noir en 'n tikje western. Het verhaal heeft humor en intense momenten, zit vol list, toevalligheden en meervoudige plotwendingen en is absoluut onderhoudend. Wel hadden de personages voor mij vunziger mogen zijn en het verhaal grimmiger. En bij de hoofdpersoon dacht ik meerdere keren: hoe kun je zo dom zijn! De cast speelde uitstekend met Nicolas Cage als de perfecte held.

avatar van kinjutsu

kinjutsu

FUCK MEXICO!!

avatar van mulliemovie

mulliemovie

Ik was erg moe toen ik de film aanzetten en ging er vanuit dat ik in slaap ging vallen, Maar hij was zo lekker ouderwets leuk en spannend dat ik niet in slaap ben gevallen. Dikke 3 sterren.

avatar van Bacchero

Bacchero

Een goede ouderwetse thriller met de daaraan gekoppelde plotwendingen. Het was al een aantal jaar terug dat ik de film gezien had en was blij dat ik deze eens herbekeken heb. In zijn genre komt de film evenwel niet meer dan iets boven de middelmaat mede door het vrij standaard verhaal.

avatar van trebremmit

trebremmit

Erg tof filmpje dit. Begin jaren negentig zijn er aardig veel van dit soort neo noirs gemaakt, was een tijdelijke opleving van het genre. Maar goed, dit is wel een van de betere zeg, wat een sfeer en een heerlijk tempo. En wat een knappe vrouw is Lara Flynn Boyle hier, heb nog even opgezocht hoe ze er tegenwoordig uit ziet maar dat is wel schrikken zeg, nog maar 46 jaar maar ze dacht een facelift en botox nodig te hebben.

avatar van Alathir

Alathir

Red Rock West is een zeer degelijke film die nooit verveeld. Er zitten een behoorlijk aantal plottwists in de film. Statistisch gezien hadden deze twists een erg kleine kans om te gebeuren, laat staan dat ze allemaal zouden gebeuren. Voorspelbaar zou ik deze film dus niet durven noemen. Hoe dan ook vond ik het goed uitgewerkt en had ik totaal geen last van het aantal toevallige gebeurtenissen waarin Michael (Nicholas Cage) verzeild geraakte. Het verhaal was prima te volgen, sfeer en tempo waren perfect. Er zitten ook een aantal leuke momentjes in vooral wanneer Cage besluit om via een houten plank over te steken vanaf het dak van de bar naar het dak van de vrachtwagen. Net geen 4* waard.

avatar van (verwijderd)

(verwijderd)

Slaapverwekkend, standaard en spanningsloos kat- en muisspel dat gered wordt door de leuke cast. Cage en Flynn Boyle als koppel, achterna gejaagd door Hopper: wie verzint het? Achja, het vermaakt wel. De actie- en schietscènes zijn lachwekkend slecht en ongeloofwaardig, maar soms wel vrij creatief: ontsnappen uit het toiletraam om vervolgens via het dak en een dunne houten balk een vrachtwagen op te lopen een seconde voordat die weg rijdt is eens wat anders dan via de achterdeur en een gesloten auto.

scorsese

Uitstekende film waarin een man op zoek naar werk in een stadje terecht komt en voor huurmoordenaar wordt aangezien. De sfeer en toon van deze neo-noir kloppen precies (de setting, de muziek en de personages). Een onderhoudend plot met een paar spannende momenten. Verder is de casting bijzonder goed.

avatar van Survivor87

Survivor87

Zeer sterke thriller met een jonge goede Nicholas Cage (op zoek naar werk en wordt verkeerd ingeschat als huurmoordenaar) en een ijzersterke Dennis Hopper als de echte huurmoordenaar 'Lyle from Texas'. JT Walsh en Lara Flynn Boyle in goede bijrollen.

avatar van Sprayboy2009

Sprayboy2009

ik vindt deze film zeer vermakelijk en goede n mooie buitenachtige omgeving met Western sfeertje! En goede verhaallijn.

Ook 2 bekende acteurs Dennis Hopper en Nicolas Cage! Met mooie Western achtig boeren dorpje!

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

trebremmit schreef:

Precies, U Turn (1997) was ook zo'n film en met een beetje hetzelfde gegeven. Een man met geldproblemen komt in een western stadje vast te zitten en wordt door een andere man ingehuurd om zijn vrouw te vermoorden, maar hij wordt natuurlijk verliefd op de vrouw. En dan wil de vrouw dat hij haar man vermoord. De (gitaar)muziek is sfeervol, Cage speelt de rol van zwijgzame stranger heel goed, Lara Flynn Boyle heeft een mooi kopje en Dennis Hopper is de engerd van dienst. Ook J.T. Walsh is goed gecast als corrupte sheriff.

avatar van joolstein

joolstein

Vanaf begin jaren ’90 waren dit soort Neo-Noir-films weer een tijdje populair. Regisseur John Dahl neemt de standaardkarakters van klassieke noir; de zwerver met een goed hart (Nicolas Cage), de femme fatale (Lara Flynn Boyle), de rijke bedrogen man (J.T. Walsh), de onverbiddelijke huurmoordenaar (Dennis Hopper) en dumpt ze in een Amerikaanse Westen. Een reeks ontwikkelingen in het plot komen steeds weer ingenieus uit in plaatsje Red Rock. De film laat zelfs de meest doorgewinterde whodunnit-filmkijker raden. Alle hoofdrolspelers in deze film zijn meer dan verdienstelijk, maar het is de sfeer in de film die deze zo goed maakt. Sfeervol door zijn low-budget uiterlijk en met een geweldige uitvoering van Nicholas Cage weet deze film echt vanaf de eerste scène de juiste geest te vangen. Boyle, (van Twin Peaks), kan niet tippen aan de dodelijke dames van klassieke Noir, maar ze heeft wel zeker sexappeal! Ook bezit de film een bijzonder succesverhaal want de filmmaatschappij zag er geen brood in totdat een eigenwijze bioscoopeigenaar in San Francisco de film wel programmeerde en via mond-tot-mondreclame werd uiteindelijk toch een succes, vlak voor zijn video-release. Ja dit was een heerlijke film waar helemaal niks mee was!