Welcome to Mooseport (2004)

geregisseerd door Donald Petrie
met Gene Hackman, Ray Romano en Marcia Gay Harden

Mooseport is een rustig, vriendelijk stadje in New England. Het feit dat Monroe Cole (Gene Hackman), de voormalige president van Amerika, zich terugtrekt in Mooseport is voor de bewoners een hele eer. Voordat hij rustig met pensioen kan gaan, wordt hem gevraagd of hij de nieuwe burgemeester wil worden. Hij neemt de uitdaging aan. Tijdens de campagnevoering valt hij voor de charmante Sally, die echter een relatie heeft met Handy Harrison (Ray Romano), eigenaar van de lokale kluswinkel. Handy heeft zijn vriendin een beetje verwaarloosd en zij gaat graag op de avances van Monroe in. Omdat hij hiermee niet kan leven, stelt Handy zich ook kandidaat voor burgemeester. Wat eerst een rustige campagne zou worden wordt nu een ware verkiezingsoorlog.

Ray Romano, een man waar ik echt om kan lachen.

avatar van Phoenix
Om de lijst van de regisseur kan ik minder lachen...

avatar van pascal83
Phoenix schreef:

Om de lijst van de regisseur kan ik minder lachen...

Net als de trailer

Film is helemaal niet zo leuk..

Is dat die vent van die ene tv serie ( ach ik ben de naam kwijt ! )

every body love's ray ofzoiet

avatar van V
V
Bijna goed Raymond moet het zijn!!

Ookal staat er geen release-datum bij. Heeft echt niemand een idee? Gaat deze wel draaien?

heerlijke lachfim, hebben intens genoten

avatar van Captain Pervert
lionking schreef:
heerlijke lachfim, hebben intens genoten

Doe mij ook wat van dat witte poeder?

Nee, ik vond het uberstandaard maar wel vermakelijk. Er had veel meer in gekund qua grappigheid enzo. Gene Hackman was wel cool.

3 sterren

redelijk saaie, doodbrave standaardkomedie

avatar van markie1978
Het is niet te hopen dat Gene Heckman zijn acteer carriere besluit met deze saaie film dat verdient hij niet. Het wordt tijd dat er weer een goede film komt met Gene Hackman. Ik vind het belachelijk dat hij zich leent voor deze bagger film.

avatar van Justinw
Hij is officieel met pensioen, en hij zal dus geen nieuwe film maken. Maar het blijft een groot acteur. Met een waardige afsluiter of niet.

avatar van lars-pixar
Welcome To Moosport, leuk verhaal waarin een burgermeester moet gekozen worden.Jammer van de tijd lijn die is namelijk veel te lang en geeft heel veel saaie momenten.De acteur(Gene Hackman) zou na deze film met pensioen gaan, en hellaas was hij te Altansjast er over (Jammer)

Dick2008
Hackman en Romano doen het wel aardig maar het is toch vooral de manier waarop het verhaal wordt neergezet. Een film die een beetje volgens grootmoeders recept gemaakt is maar waar ik toch nog graag naar mag kijken. Want de film deed me vaak denken aan oude films als Fanfare en The Titfield Thunderbolt, waarin je in een klein plaatsje ook twee partijen hebt, die vaak ook op een komische maar toch ook wel wat kinderlijke en onrealistische manier de strijd met elkaar aangaan. Het begint simpel en eigenlijk ben je dan in 20 minuten klaar, maar in plaats daarvan wordt de zaak uitgerekt en opgeblazen.

Deze film is dan recenter en Amerikaans van opzet met o.a. een groepje mensen rondom een (ex) president en met media die er weer meteen als de kippen bij is, maar verder vind ik het toch heel herkenbaar. Een film die lekker wegkijkt met leuke bijrolletjes en grappige momenten en waarin vooral de debatten en de scène tijdens het golfen toch heel leuk in elkaar zitten. 4.0

avatar van killer13
om ray romano kan ik altijd wel lachen, vooral in de serie everybody loves raymond. maar hier heb ik nauwlijks met een lach naar gekeken. erg jammer.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Best eenvoudige ietwat saaie film. Hij begint wel leuk en dat blijft een tijd zo, maar verzandt dan, hoewel hij later toch wel weer beter wordt. De film is veel te lang voor een komedie (gek ook dat ze iedere keer die fout maken) en gezien mijn interesse zijn de acteurs mij ook vrij onbekend. Ik ken Hackman meer van naam. De enige bekende is Christine Baranski, die de ex van de president speelt, en hier een valse rol neerzet.
Het verhaal is simpel en langdradig. Maar Hackman doet het leuk en dat geldt voor de rest van de cast ook. Verder is het plezierig en ook best fraai gefilmd (Ontario, Canada). In plaats van komisch is het meer grappig en relaxt. 3.0

avatar van frolunda
Gemiddelde komedie die als belangrijkste wapenfeit heeft dat het (helaas) de laatste rol van Gene Hackman is.