• 8.296.571 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Geregisseerd door: Menno Meyjes

Met onder meer: John Cusack, Bobby Coleman en Amanda Peet

Plot Martian Child

"doesn't matter where you come from, as long as you find where you belong!"

Nadat zijn verloofde komt te overlijden, adopteert een droevige science-fiction schrijver een 6-jarig jongetje, in de hoop toch een familie te stichten. Het jongetje blijkt echter ietwat vreemd te zijn; hij is er van overtuigd dat hij van de planeet Mars komt.

imageimageimageimageimage

teigetje37

Leuke en mooie film, geen hoogstandje.

Maar wel de moeite waard.

Waardering: ***

avatar van NERD

NERD

Film had wel wat meer aandacht verdiend inderdaad

avatar van Naoom

Naoom

Ontroerende film, leuke verhaallijn.

Erg goed gespeeld door de kleine jongen, fijne feelgood movie!

avatar van Norma

Norma

Een soort K-Pax, maar dan met een kind in de hoofdrol, en beduidend minder sterk. De film begint wel aardig, wanneer we kennismaken met het jongetje in de doos. Hij vertoont wereldvreemde trekjes en het is aandoenlijk om te zien hoe Cusack contact met hem probeert te maken.

Maar al snel bekroop me het gevoel dat ik door het zien van de trailer de film eigenlijk al gezien had, wat bleek te kloppen; er volgt werkelijk geen enkele verrassende gebeurtenis als je de trailer hebt gezien. De bijrol van Peet voegt helemaal niets toe aan het verhaal en het einde, met de "dramatische" klimax op het gebouw vond ik een erg uitgekauwd idee -was het in Annie ook al niet zoiets? We hebben het vaker gezien iig. Jammer, het is wel een aangenaam filmpje geworden maar de focus had nog veel meer op de relatie tussen vader en zoon moeten liggen. Nu ontbrak elke diepgang doordat er te veel bij werd gehaald en er met het thema zelf veel te weinig werd gedaan.

avatar van gotti

gotti

Begint erg leuk, maar helaas verliest de film zich een beetje in zijn eigen moraal. Alhoewel het binnen het gegeven wel werkt en nergens écht opgedrongen wordt was een iets minder rooskleurig ook interessant geweest...

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Met name Cusack verdient de credits in Martian Child: 2.50 (2.50)

Martian Child is een zeer bijzondere film waarvan het me nog steeds niet helemaal duidelijk is in welk genre deze prent geplaatst moet worden. Dat doet er echter niet zo veel toe, hetgeen wat er wel toe doet is het feit dat er een relatief onbekende Nederlander aan het roer staat die een heel behoorlijke prestatie neerzet. Jammer is alleen dat de prent halverwege een beetje op een dood spoor beland en het Hollywoodiaanse slotakkoord voor een uitermate goedkoop sluitstuk zorgt dat deze film absoluut niet past. Daarnaast ontwikkelt Cusack zich steeds meer tot een veelzijdig acteur, waarvan ik stellig de indruk heb dat zijn gouden jaren nog voor hem in het verschiet liggen. De chemie met Coleman is bij vlagen aandoenlijk, waar ook de (over?)geconcentreerde Coleman een belangrijke rol in heeft. Cinematografisch stelt het niet bijster veel voor, maar desondanks is er geen reden tot klagen voor Meyjes.

avatar van nightbreed

nightbreed

Vreselijke film. Ik dacht dat kerstfilms klef waren maar dit is nog een graadje erger. Ik werd kotsmisselijk van dat irritante kind en zijn geforceerde 'schattige' ik-ben-zo-zielig-stemmetje.

avatar van Carl

Carl

interessant verhaal. Het doet me toch wel wat als pleegvaders zich zó voor een kind inzetten.

Ook goed geacteerd. Zonder nu direct te spreken over een superfilm, heb ik toch een lekker kijkavondje gehad. daarom:

3.0

avatar van MovieHolic

MovieHolic

wauw wat een vreselijk irritant kereltje zeg

Typisch zo'n film waarvan je in de eerste 5 minuten het resultaat in de laatste 5minuten al kent.

Ofwel, niet mijn film, ik word liever verrast.

avatar van RoFFeL

RoFFeL

Gewoon goede film (verfilming) niet veel mooier gemaakt dan waarschijnlijk de werkelijkheid (moeilijk te zeggen vanuit mijn persoon, maar ik leef me zo goed mogelijk in).

Heerlijk om te zien hoe je iemand weer uit de put kan halen door gewoon niet op te geven. Zouden meer mensen moeten doen, helemaal in de zorg!

Zeker een Feel Good Film! Maar als je niet van fims als Rainman en Forrestgump houdt, dan wellicht niets voor jou. Beoordeel dan ook niet laat ik zo zeggen! Daarom van mij een 5.

avatar van DVD-T

DVD-T

Erg trage film die op de punten van drama en humor toch flink de plankt misslaat.

Cusack is toch niet echt de geknipte acteur voor dit soort rollen, en dat jochie is gewoon erg irritant. Verhaal is eigenlijk best interessant, maar niet om een film mee te vullen. Dat zijn ook de gebeurtenissen van de 2. Nergens komt de drama goed over om je te raken. De humor is ook van een berdoevend niveau en er komt dan ook geen glimlacht aan te pas.

Tarkus

Mooie en leuke, maar ook soms ontroerende film/

Met een zeer goede John Cusack.

De film heeft me wel anderhalf uur kunnen boeien en dat is altijd een pluspunt !!

avatar van Movsin

Movsin

Neem aan dat achter deze film de gedachte steekt dat een door zijn ouders verlaten kind hiervan onuitwisbare psychische letsels kan overhouden.

In die optiek vind ik deze "Martian Child" een goed bedoelde film, eerder plezierig dan dramatisch uitgewerkt en die kan rekenen op het goede acteerwerk van John Cusack.

avatar van m1701

m1701

Mooie en soms ontroerende film.

Al vond ik het kind soms wat irritant overkomen

3,5* want de rest was erg mooi

avatar van Phantasm

Phantasm

Over het geheel erg traag , weinig humor, voor de echte liefhebber.

avatar van arno74

arno74

K-PAX junior, maar wel leuk. Was het in K-PAX een man die van een andere planeet meende te komen, in deze film zien we een kind in die rol. De film doet wat mij betreft ook niet onder voor K-PAX, het heeft genoeg noemenswaardige scènes en ook het adoptieverhaal voegt wat toe. Hoewel die elementen los van elkaar weinig origineel zijn vormen ze samen wel een hele leuke en frisse film. Leuk om een keer gezien te hebben. 3,5*

Theunissen

Omdat ik tijdens mijn korte weekend vakantie in Drenthe op zaterdagochtend (maak ik normaal gesproken niet mee, want dan lig ik in een soort van coma slaap) al om 6 uur wakker werd en de slaap niet meer kon hervatten (slaapkamer was inmiddels ook al helemaal verlicht), heb ik deze luchtige Familie / Drama film maar gekeken op de televisie (met analoge beeldkwaliteit) vanuit het bed in de slaapkamer.

Hoewel dit zeker niet mijn favoriete soort van films zijn (beter gezegd, ik kijk dit soort films alleen bij hoge uitzondering), was het wel een vermakelijke film om zo 's morgens vroeg te bekijken en het was ook mooi meegenomen dat John Cusack (in de rol van sciencefictionboeken schrijver David Gordon) één van de hoofdrollen vertolkte, want ik vind hem best een redelijke acteur.

Het verhaal (waarbij het draait om David Gordon, waarvan recent zijn vrouw is overleden, die het 6-jarige weesjongetje Dennis adopteert, welke denkt dat hij van de planeet Mars komt) zit best leuk in elkaar en weet ook soms wat te ontroeren. Omdat het verhaal wel vrij luchtig (ondanks dat er niet veel te lachen valt) in elkaar steekt, is het natuurlijk wel een familiefilm en natuurlijk ook omdat de andere hoofdrol vertolkt wordt door een kind, te weten Bobby Coleman (in de rol van het 6-jarige weesjongetje Dennis). Het is vooral leuk om te zien in deze film hoe beide hoofdrolspelers met elkaar omgaan, wat dan uiteindelijke resulteert in een mooi einde.

De cast doet het verdienstelijk en zeker wat betreft de eerder genoemde hoofdrolspelers, waarbij wel de kanttekening dat ik Bobby Coleman soms wat irritant vond, maar dat hoorde natuurlijk bij zijn rol. Verder was het leuk dat de ietwat maffe Joan Cusack (in de rol van Liz, die de zus is van David Gordon) ook in deze film meespeelde en zij is natuurlijk in het echte leven ook de zus van John Cusack. Amanda Peet (in de rol van Harlee, die de zus is van de overleden vrouw van David Gordon en die beiden goed bevriend zijn met elkaar) vond ik overigens wel een leuke en mooie verschijning.

Al met al een leuke Familie / Drama film om eens gezien te hebben (duurt circa 100 minuten) en zeker als je vroeg wakker bent

avatar van james_cameron

james_cameron

Zoetsappig, vrijwel nergens echt bijzonder of ook maar enigszins verrassend drama, of het moet de sterke rol van John Cusack zijn. Die is hier goed op dreef. Regisseur Menno Meyjes doet verder weinig met het karige materiaal en kleurt vooral netjes binnen de lijntjes van het genre. Het oogt en voelt allemaal erg vlak. En dat jochie is behoorlijk irritant.

avatar van teigertje

teigertje

Werkelijk fantastische feel good movie, geweldig gespeeld.

En een vertederend en mooi verhaal.

Genieten voor jong en oud !