menu

Film / Cast en crew / Gene Hackman

zoeken in:
Had nooit zo'n hoge pet op van Gene Hackman, maar hoe meer films ik met hem zie hoe meer het een van mijn favorieten wordt. Een van m'n favoriete acteurs uit Hollywood. Hij doet het tegenwoordig wel wat rustiger aan volgens mij.

Goede rollen in films die ik tot nu toe zag:

The Conversation (1974)
Unforgiven (1992)
The French Connection I (1971)
The French Connetion II (1975)
A Bridge Too Far (1977)
Enemy Of The State (1998)
Get Shorty (1995)

Scarecrow (1973) en Bonny & Clyde (1967) lijken me wel interessant.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.moviemeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://www.born-today.com/Today/pix/hackman_gene.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

dragje
PaulieWalnuts schreef:

Scarecrow (1973) en Bonny & Clyde (1967) lijken me wel interessant.

Scarecrow is leuk! De improvisatie wat betreft acteren springt van het scherm en het is overduidelijk dat de twee Al Pacino en Gene Hackman, beiden nog zo jong, hier met veel plezier in spelen. Heerlijke film!

Bonny & Clyde maakte op mij het meeste indruk door de beroemde scène die ik niet ga verklappen hier, maar deze scène was destijds tamelijk controversieel.

Erg sterk acteur. Met name zeer genietbaar in The French Connection 1 & 2, Unforgiven en The Royal Tenenbaums. Ik moet echter nog vrij veel van hem zien. Benieuwd naar The Conversation vooral.

Is Hackman eigenlijk definitief gestopt met acteren, want de laatste jaren is het bijster stil rond hem geworden? Z'n laatste film dateert van alweer 4 jaar geleden.

The Last
Heb volgens mij maar 1 film van hem gezien, Unforgiven. Ben van plan om o.a. The Conversation en The French Connection te kijken.

Maar wat is Hackman toch f-cking briljant in Unforgiven, damn.

Inderdaad, in Unforgiven speelt hij een prachtrol. Alleen zijn rol in The French Connection vond ik nog beter. Kijken die film!

Ook in The Poseidon Adventure zet hij een leuke rol neer.
M'n favoriet: Popeye Doyle in The French Conection.
Zo heel graag meer van hem zien.

Popeye Doyle
Mijn favoriete film met hem:

Popeye Doyle in The French Connection

The Last
The Last schreef:
Heb volgens mij maar 1 film van hem gezien, Unforgiven.

Inmiddels zijn daar een aantal bijgekomen.

In Superman is ie overigens ook geweldig als Lex Luthor, evenals zijn rollen in de politieke 80's thrillers No Way Out en The Package. Helaas beiden vergeten films, maar zeer aan te raden, vooral No Way Out.

Verder speelt ie in Get Shorty en The Royal Tenenbaums ook erg leuk.

Popeye Doyle
moviemike schreef:
Is Hackman eigenlijk definitief gestopt met acteren, want de laatste jaren is het bijster stil rond hem geworden? Z'n laatste film dateert van alweer 4 jaar geleden.

Hij is definitief gestopt in 2006, na 45 jaar actief te zijn geweest.

Zijn rollen in The French Connection, The Poseidon Adventure en The Conversation zijn z'n beste.
Ik ben erg benieuwd naar Mississippi Burning, Scarecrow en Bonnie and Clyde

Geweldig in Mississipi Burning en Unforgiven. Een echte man!

een oude man

Hackman, is één van de all time greats in de filmhistorie. zijn acteerprestaties in The French Connection I & II zijn zeer goed te noemen. Helaas wordt zijn latere werk soms wat onderschat. In Enemy of the State was hij geweldig als Brill.

Zijn allerbeste rol is die van Little Bill Daggett in Unforgiven. Om naast Eastwood in een western zo op de been te blijven en gelijkwaardig te zijn qua spel, dat was echt lichtelijk geniaal.

Vond hem in The Conversation ook erg goed. Sowieso een ijzersterke film natuurlijk!

moviemike schreef:
een oude man

Hahaha.. respect voor de ouderen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:33 uur

geplaatst: vandaag om 22:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.