menu

Film / Cast en crew / Henry Fonda

zoeken in:
Fonda vanmiddag nog gezien in DAISY KENYON met co-star Joan Crawford; inderdaad weer in de rol van de goedzak. Toch warm aanbevolen.

Hiervoor Fonda gezien in IMMORTAL SERGEANT; ook prima vertolking als de goeierd en eveneens aanbevolen.

Ik vind My Darling Clementine toch wel zijn sterkste rol, Once Upon a Time in the West ten spijt. Ik zag de film een paar weken geleden weer eens en het is razend knap hoeveel diepgang Fonda deze op het eerste gezicht simpele rol geeft. Hij zet daarin een sheriff neer die geloofwaardiger is dan enige andere in het genre. Zo eentje waar je werkelijk je stadje aan zou toevertrouwen.

veron35
Jammer, jammer, jammer dat hij de rol in Lonesome Dove heeft geweigerd. Had een mooie toevoeging voor zijn meesterwerken kunnen worden. Ik vond de cast zo al geweldig, maar met hem en John Wayne was het toch wel beter geweest. Het was zijn beste film geworden.

John Wayne was al 10 jaar dood joh.

Onlangs FAIL-SAFE gezien. Was weer erg onder de indruk van Henry Fonda. Toch wel een van mijn favorieten.

Hij zit ook in mijn favorieten. Echt een bijzondere acteur. Ik wil nog eens on golden pond samen met zijn dochter aanschaffen waar die zo'n mopperende oude man speelt en er een vriendschap onstaat met zijn kleinzoon

Dick2008
15 films van gezien. Maar dat zegt niks hoor. Ben er nooit zo'n liefhebber van geweest. Vroeger kwamen die films op tv (bij gebrek aan beter). Matig en stijfjes. Door hem wordt Battle of the Bulge (1965) ook naar beneden gehaald. Maar onlangs weer gezien en op dvd aangeschaft dankzij de goede rol van Robert Shaw (en anderen).

Verder ook in The Longest Day en Midway te zien, allemaal niet zo geweldig.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:59 uur

geplaatst: vandaag om 17:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.