Spencer's Mountain (1963)

Komedie / Drama

geregisseerd door Delmer Daves
met Henry Fonda, Maureen O'Hara en Donald Crisp

Landeigenaar Clay Spencer belooft zijn gezin al geruime tijd een huis te bouwen, maar op de één of andere manier komt er telkens weer wat tussen.

Prima feel good movie met een leuk gegeven Basis voor de televisieserie 'De Waltons', is het door Earl Hammer jr. geschreven verhaal 'Spencers Mountain', waarin hij zijn jeugd beschrijft.

Van dat verhaal wordt in 1963 een film gemaakt met Henry Fonda en Maureen O'Hara als de ouders en James MacArthur als Clay-Boy. De serie loopt van 1972 tot 1981 en de EO heeft vrijwel alle afleveringen uitgezonden.