Mussolini: Ultimo Atto (1974)

Alternatieve titels: The Last Days of Mussolini | The Last Four Days | Mussolini: The Last Four Days

Italië
Drama / Oorlog

geregisseerd door Carlo Lizzani
met Rod Steiger, Franco Nero en Henry Fonda

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog is de voormalige trotse Italiaanse dictator, Benito Mussolini, op de vlucht, met als bestemming Zwitserland. Mussolini is op de vlucht voor maar liefst vier afzonderlijke groeperingen, elk met hun eigen motieven om hem op te sporen. En wel de Communistische partizanen, het Duitse leger, de nieuwe Italiaanse regering en zijn voormalige Italiaanse aanhangers.

avatar van Blood Duster
Geweldige film. Dit genre zal me altijd wel bezig houden. De films uit die tijd hebben altijd een geweldige karakteristiek.