ad
  • 8.145.673 stemmen

Yours, Mine and Ours (1968)

Komedie / Familie | 111 minuten

Genre: Komedie / Familie

Geregisseerd door: Melville Shavelson

Met onder meer: Lucille Ball, Henry Fonda en Van Johnson

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Yours, Mine and Ours

"Their wedding night set new attendence records"

Wanneer de weduwnaar Frank de weduwe Helen ontmoet, is het liefde op het eerste gezicht. Beiden ontwijken echter krampachtig een bepaald onderwerp: kinderen. Helen heeft namelijk uit haar eerste huwelijk acht en Frank zelfs tien kinderen.

imageimageimage

Howard Beardsley

Mike Beardsley

Rusty Beardsley

basketballerke

Vreemd dat dit door zo weinig is gezien, hij heeft twee bekende acteurs in de hoofdrol. Normaal heb ik het niet zo op dit soort films, maar op deze maak ik zeker een uitzondering. Hij is zelfs wel de beste familiefilm die ik ooit heb gezien. Komt voornamelijk wel door een goed spelende Honda. Daardoor ben ik hem gaan kijken. Maar het verhaal zelf is ook wel hilarisch. Als ze met hun allen in één huis gaan wonen en de manier waarop dat allemaal z'n werk gaat is ontzettend leuk om te zien.. Deze is het absoluut waard om een keer te zien!

avatar van Demoniac

Demoniac

Begint wat slapjes, maar na zo'n 20 minuten komt ie los. Vooral het deel waarin de kinderen van Frank, Helen dronken voeren is geweldig.

Verder vond ik het een beetje saai en langdradig.

De tafel met het draaiende middendeel is overigens een hele leuke uitvinding voor zo'n grote familie. Ik had het nog nooit eerder gezien.

avatar van Movsin

Movsin

Zelfs "Cheaper by the Dozen" (1950) met Clifton Webb vervaagt hier in het niets vergeleken met deze, uiteraard, familiefilm, die in het tweede gedeelte wel hilarisch aandoet maar m.i. in het eerste gedeelte, dat het huwelijk voorafgaat, heel grappige dialogen en gezegden brengt.

Niet zoveel Henry Fonda in een komedie gezien, Lucille Ball wel natuurlijk.

Ze brengen het er goed van af, evenals Van Johnson, in een kleinere rol.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Toch wel een heel vermakelijk filmpje met een heerlijke warme en ouderwetse feel-good sfeer. Henry Fonda & Lucille Ball zijn aan elkaar gewaagd en lijken hun rol met veel plezier te spelen. De kinderen waren ook niet irritant en de film blijft onderhoudend.

Het verhaaltje gaat natuurlijk een voorspelbare kant op, maar dat viel te verwachten. Heb mij in ieder geval uiterst vermaakt met de soms nogal droge humor.