Yours, Mine and Ours (2005)

Komedie / Familie

geregisseerd door Raja Gosnell
met Dennis Quaid, Rene Russo en Linda Hunt

Een kustwachter, tevens weduwnaar en een ontwerpster van handtassen worden verliefd en besluiten te gaan trouwen. Echter, haar 10 kinderen en zijn 8 kinderen zijn hier niet bepaald blij mee. Ze trachten het huwelijk met alle macht te saboteren.

Verschrikkelijke film, zeer voorspel baar, slecht geacteerd, slecht decors, slechte muziek, gewoon alles was bagger.
En ik hem geen minuut gelachen!
Zeker niet de moeite waard!
1* voor de moeite

Ik heb deze film vandaag gehuurd , & we zullen zien wat hij brengt hé .

avatar van matthijs_013
Gewoon een leuk filmpje. Het was voorspelbaar en vooral braaf (en dus ongeloofwaardig). Tsja, het is wel een familiefilm.

avatar van Fran
Ja inderdaad, dat weet je van te voren als je deze film gaat kijken, een gewone typische familiefilm dus vaak bij voorbaat al braaf en standaard. Toch vond ik hem wel leuk.

Het acteren was wat minder, vooral van de kinderen, maar ik kan me voorstellen dat als je een op een set staat met 18 kinderen dat dat niet al te eenvoudig is. *2,5

avatar van TheRisingSun
Zoals al gezegd is het zo braaf, cliché en voorspelbaar als wat, maar ach wat kan mij het schelen. Als je gewoon een leuk filmpje wilt zien waar je niet bij na hoeft te denken en zo af en toe eens lekker kan lachen, is dit een goede film daarvoor.

Ik houd wel van zulk soort films! "Cheaper by the Dozen" is mij destijds goed bevallen en dat deed deze film ook. Gewoon een gezellige film die je een onbezorgd en blij gevoel geeft, omdat je weet dat het allemaal toch wel op zijn pootjes terecht zal komen. Daarnaast zijn Russo en Quaid een aardig op elkaar ingespeeld duo, waar je de chemie wel tussen kunt ontdekken. En ook tussen de kids zitten aardige personages, al zijn ze uiteraard niet allemaal 'uit te diepen', waardoor er maar een paar echt in de picture staan (vooral de oudere kinderen).

Kortom een leuke film voor een onbezorgde avond!

3,5 ster

avatar van otherfool
Slappe familiemeuk dat het heerlijke Cheaper by the Dozen weliswaar overtreft qua aantal kids, maar achterblijft op elk ander gebied; plezier, charme, humor. Dennis Quaid is duidelijk geen Steve Martin en ook de rollen voor de kids zijn lang zo leuk niet. 1,5*.

een leuke familie film.. niets meer en niets minder 3 *

avatar van timburton
Het idee van de film is geweldig en je had er een enorme kaskraker van kunnen maken. Helaas is dat niet helemaal gelukt. Russo en Quaid zijn een heel erg goed in deze film. De familie van Quaid was heel goed bedacht. Structuur, erg Amerikaans ook. De familie van Russo minder. Ze wouden proberen te laten zien dat deze minder Amerikaans waren. Op zich is dat wel goed gelukt. Maar toch weer dat Amerikaanse dat alles zo overdreven is. De familieleden bevatten op jonge leeftijd zoveel creativiteit dat het te eng en onrealistisch wordt. Zoveel creativiteit KAN niet! Onmogelijk! En het was als je het mij vraagt helemaal niet zo'n grote zwijnenstal als je het mij vraagt toen de 2 families bij elkaar waren. Al helemaal omdat de zwijnenstal met opzet werd gemaakt.

Al bij al toch een film waar je je erg kan vermaken, en om je dood te lachen af en toe. Nog een stom detail trouwens: de 2 kinderen renden NIET naakt door het huis, maar in hun onderbroek. De Amerikaanse betutteling. 3,0

leuke family film. 3*
maar 18 kinderen.....

erg leuke film samen met een vriendin gehuurd echt dubbel gelegen...
wel voorspelbaar maar dat is niet erg je hoeft er niet echt bij na te denken gewoon lekker kijken..

18 kinderen valt best wel mee toch

vlietje schreef:
een leuke familie film.. niets meer en niets minder 3 *

Helemaal mee eens.

avatar van Veruca
Lijkt me gezellig daar

avatar van Verhoeven
Raja Gosnell’s prequel van Cheaper by the Dozen is duidelijk minder geslaagd. We zien hoe het gezin van achttien kinderen uitgedund word tot twaalf. Steve Martin is vervangen door Dennis Quaid en dat merk je meteen hij heeft niet de mimiek misschien ook wel niet de acteerkwaliteiten. Gelukkig duurde deze prent dan ook minder dan negentig minuten zodat het niet al te lang doorging. Want originaliteit was ver te zoeken. Dus een film die helaas te veel gericht is op het familiegebeuren en vergeet daardoor de humor.

DEJA VU!!!!
'Cheaper by the Dozen' is een nieuw kleedje.
Toffe film om te ontspannen. Niet te veel nadenken bij deze film, heel voorspelbaar... Maar zo'n films moeten ook bestaan, wat doe je anders op een eenzame vrijdagavond na een hele week je grijze massa te hebben laten werken?

avatar van OlafK
Aardig filmpje dat nooit echt los komt. Sommige grappen zij behoorlijk geslaagd, andere weer minder en dat zorgt dan meteen de de druk van de film af komt waardoor je een 'net-niet'-gevoel krijgt.

Leuk voor een avondje!

avatar van yazzminex3
Goede film.Maar papegaaiwerk van Cheaper by the dozen 1 !

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Nergens origineel en niet meer dan een opeenstapeling van slechte slapstickhumor. 10 minuten sketch om te eindigen met papa's gezicht in de verf is niet bepaald mijn stijl van humor. Waar tienerfilms als Home Alone nog quasi origineel uit de hoek komen en een verhaal bevatten is dat hier compleet verdwenen. Bovendien is het helemaal niet mooi gebracht en heb je geen moment rust in de film, waardoor je al kotsend uit deze hyperkinetische rollway stapt. Gewoon een slechte film dus.

avatar van Baggerman
yazzminex3 schreef:
Goede film.Maar papegaaiwerk van Cheaper by the dozen 1 !

Volgens mij eerder van de eerste versie met Lucille Ball en Henry Fonda uit 1968!!!!!

En dan nog hopeloos jatwerk ook! Deze film is als Frans Bauer die een nummer van Bob Dylan covert.....

Een heerlijke komedie om met het gehele gezin te bekijken.
Het verhaal wat zich afspeeld is lachwekkend.

avatar van Phantasm
Leuk filmpje voor de zondagmiddag.

ga hem vanavond kijken.. lijkt me wel leuke film hoor

Pastichio Rocker
Wat een vreselijke film was dit. Heb 'm dan ook niet afgekeken (heb ongeveer een uurtje gezien). Verschrikkelijk saaie en voorspelbare grappen, oubollige muziek, duf acteerwerk en een moddervette moraal over normen en waarden, familie en dat je elkaar moet respecteren. Mag ik a.u.b. een teiltje? En dan heb ik het nog niet eens gehad over die vervelende kutkinderen die je linea recta het weeshuis in zou schoppen. Meestal in dit soort Amerikaanse flutfilms is één zo'n vervelende blaag al voldoende om het bloed onder je nagels vandaan te halen, laat staan dat je er achttien hebt. Anyway, om een lang verhaal kort te maken: Cliché rommel van de onderste plank. Jammer dat Quaid hier zijn medewerking aan heeft verleend. Hij mag misschien niet meer zo goed in de markt liggen, maar om dan dit soort shit aan te nemen, dan ben je toch wel diep gezonken.

heb gisteren gezien.. was wel grappig.. maar niet echt heel goeie film.. idd. wel voorspelbaar,.,
2.5 hoger kan niet..

mil... als je een dejavu heb zou ik absoluut niet denken aan cheaper by the dosen... maar meer iets aan yours mine ours van zo'n 40 jaar geleden

avatar van tcdaizz
Leuke film! Verstand op nul en kijken!

avatar van AGE-411
Vrijdag 4 juni om 20:40u op VT4

avatar van MyOwnStyle
1991 schreef:
En ik hem geen minuut gelachen!
Zeker niet de moeite waard!
1* voor de moeite

Helemaal mee akkoord, behalve dat hij héél soms eens ietwat grappig was

ramonbrenda
leuke familie film 3 sterren waard

Leuke aangename feel good komedie

avatar van Gang_Star
Standaard komedie. Geen hoogstaand werk, maar enkele leuke situaties en redelijke grappen maken de film tot een aardig tussendoortje.

avatar van Ted Kerkjes
In z'n genre wel goed, maar het is echt wel een familiefilm en daar moet je je op voorbereiden. Tegen het einde werd het allemaal net iets te voorspelbaar en te zoetsappig, zodat ik hier geen voldoende aan wil geven.

avatar van soom
Paar leuke momenten. Vooral Miranda Cosgrove was, zo jong als ze hier was, al heel erg leuk. Het charisma dat ze heeft vandaag de dag, kwam er wel goed uit, twaalf jaar geleden.
En één van de jongetjes was oh zo smeltbaar. Die stal mijn hart met zijn kinderlijke stemmetje en de dingen die hij moest zeggen.
Verder is het vooral helemaal niets. Leuk geprobeerd ofzo, maar meer ook niet.

avatar van Miszmi
'I don't want to lose another mommy', oké, ik geef toe: mijn hart brak in 1000 stukjes. Niet alleen om wat hij zei, vooral om hoe hij het zei en zijn gezichtsuitdrukking erbij.

Na twee weken lang alleen maar studeren, en een beetje slapen, was dit een heerlijke film om weg te kijken. Mogelijk zou ik hem op een ander moment minder gewaardeerd hebben. De gehele film heb je vanaf de eerste minuut al uitgestippeld, maar daar had ik absoluut geen moeite mee. Ik heb een aantal keren hard moeten lachen en dan met name om de zeer flauwe grapjes.

Dit is een film die je vooral moet kijken op een druilerige zondagmiddag, na een drukke werkdag of zoals ik na twee weken vol drukte. Gewoon even lekker je hoofd leegmaken en nergens anders aan hoeven te denken. De clichés vliegen je om de oren, maar ik vraag me dan altijd af: verwacht men echt nog iets anders in dit genre? Dit is toch een genre waar ik weinig tot geen verrassingen verwacht en ik mij ook totaal niet op instel.

De acteerprestaties zijn niet uitzonderlijk, maar ik genoot er wel oprecht van. Het plezier, bij met name de kinderen, was zo te merken, dat dit op mij oversloeg. Dit vind ik, vooral bij dit soort films, vaak nog belangrijker dat de prestaties op zich. Ik vond het overigens niet zo slecht als sommigen hier, ik vond de prestaties gewoon gemiddeld. Niet heel goed, niet heel slecht.

Ik begrijp de vele negatieve recensies niet zo goed en vind de film ook erg ondergewaardeerd. Ik denk echter dat degenen die negatief zijn mijn positieve recensie ook niet zullen begrijpen.