Tuck Everlasting (2002)

Drama / Familie

geregisseerd door Jay Russell
met Jonathan Jackson, Alexis Bledel en Sissy Spacek

Winnie is een eigenzinnige 15-jarige, die leeft in een ouderwets Victoriaans huishouden. Ze ontmoet de Tucks, een vreemde familie die zich op het landgoed van de familie bevindt. Ze ontdekt dat de Tucks een bron hebben ontdekt waardoor ze onsterfelijk zijn geworden. Wanneer Winnie verdwijnt wordt er een man ingehuurd om haar te vinden. Hij probeert de bron voor eigen goedwil te gebruiken. Winnie moet kiezen tussen onsterfelijk worden of bij de zoon van de familie Tuck te blijven op wie ze verliefd is geworden.

Keb echt geen idee wat ik van deze film moet denken...
Disney, onsterfelijkheid, romantisch...
Nee wordt niet echt een film voor mij. (Hoewel ik helemaal nix tegen Disney heb hoor )
Trailer heeft trouwens wel mooie muziek, (als je van ENYA houdt dan )

..::TRAILER::..

Geen slechte film, maar ook geen buitengewone - zoals meestal met Disney. Als je zin hebt in een rustig doorkabbelend verhaal dat zich begin 20e eeuw afspeelt in een groen bos, heb je een leuke avond. Wil je verrast worden, dan kun je beter wat anders kijken.

Zoet...mierzoet een kleine 5 dus 2.50*

Beetje saai sprookje.

avatar van angerona
Prachtige film.
Echt 1 van mijn favorieten!

avatar van soom
Ik kom er net pas achter dat dit een remake is?:O
Niet geweten, want ik vond het zo'n mooie film...:)
maar ja, Tuck Everlasting heeft mooie beelden, en een zeer mooie jongen;)

avatar van TheRisingSun
Wel een aardige film. Je weet dat bij een Disney film geen hele rare dingen zullen gaan gebeuren wat betreft actie,bloed,etc. dus daar hoef je het niet voor te kijken. Maar voor een licht romantisch verhaaltje is ie goed te kijken,zeker door het verhaal rond de onsterfelijkheid. Erg leuk uitgewerkt wat mij betreft.

3 sterren

heb hem vandaag op t.v. gezien echt een hele leuke film en een mooie jongen ook trouwens.

hele leuke en goede film. alleen een beetje bagger einde. had toch stiekem gehoopt dat ze ervan gedronken had, maar nee

*3,5

avatar van Rianneke_Dan
Gewoon een lekkere film om eens te kijken.
Wel een echte disney, en Alexis doet het ook wel leuk.
Ook erg zoet maar gewoon een makkelijke en duidelijke disney.

avatar van matthijs_013
Een eerst gewoon simpelweg leuke, vermakende film. Was een sterk plot, kon veel meer mee gebeuren. Had niet van Disney moeten komen. Ook heb ik Alexis beter zien acteren. Pluspuntje voor het einde.

avatar van nummervlinder
Ik vond het een mooie film, maar ik vond het iets te zielig. Zeker op het einde toen hij daar als jonge man stond en zij inmiddels al gestorven was, dan te denken dat hij zo jong is, maar eigenlijk cc. 191 jaar was

mooi mooi mooi

Mooie film,niet al te bijzonder maar zeker wel mooi
En een extra puntje voor Enya

avatar van Iketes
Blij verrast door deze film Mooi verhaal, originele insteek, goed acteerwerk en mooie plaatjes...

Dikke 3.5*

avatar van Marly
spannende goede film jammer van dat einde. het einde had voor mij wel een beetje anders mogen zijn het voelde zo van nu moet er een einde aan de film komen! voor de rest supper mooie film! goed acteer werk top!.

avatar van Hilarious
Dit blijft een zeer mooi Disneyfilmpje. Er is mooie muziek en de beelden van de natuur zijn vooral heel mooi. Alexis Bledel zet hier weer een leuke rol neer en ook Jonathan Jackson doet het goed. En het einde vindt ik nog altijd heel erg voor Jesse, het is goed dat Winnie niet van dat water gedronken heeft maar ik wou liever dat de familie Tuck, een remedie vonden om niet meer onsterfelijk te zijn, en dat ze dan verder konden leven als een normaal mens. Dan konden Jesse en Winnie samen zijn en samen sterven. Maar een echt minpunt is het niet.

Mooi, klein drama met mooie muziek en een hoofdrolspeelster die qua schoonheid weinig onder doet voor de beeldschone natuurplaatjes in de film. Hoogtepunten zijn de opmerkelijk vrij pure dramascènes die worden gesterkt door prachtige flashback-scènes, begeleid door subtiele pianomuziek. Met 88 minuten echter zeker een half uur te kort, want oppervlakkig blijft het ondanks de wat diepere boodschap die de film wil overbrengen helaas wel.

Wauw..kiest ze voor de eeuwige liefde of om geleefd te hebben..

Ik als trouwe fan van de Gilmore girl (elke dinsdag 20:30 Net 5) ben gek op de dames..

Het is een zeer romantische film en zeker het kijken waard. Als je een beetje fantasie in een film kan waarderen.

Ik vind het echt een hele mooie film, favoriet bij mij!

Zeer mooie film! vooral het einde vond ik erg mooi om te zien, die ga ik zeker nog een keertje kijken

avatar van Lilyroos
Mooie romantische Disney film. Ik vond hem niet te zeemzoeterig. Ideaal voor een zondagnamiddag.

avatar van Sportingerke
Voor mij mocht het einde inderdaad ook anders zijn, maar kom, het is nu ook niet dat het een baggereinde is.

Ik heb de film enkele maanden geleden eens op tv gezien en hoewel de liefdesstory me minder boeide was ik bij de film zeer gefascineerd door de bron die eeuwig leven geeft. Heel de tijd was ik aan het fantaseren wat ik zou doen mocht ik eeuwig leven hebben. Stel je voor... en alleen daarom krijgt de film toch 3 sterren. Het verhaaltje ging trouwens lekker snel voorbij en was zeker de moeite waard. Zoals Lilyroos al zei: ideaal voor een zondagnamiddag.

avatar van Dianaa`
Een hele mooie film. Jonathan Jackson en Alexis Bledel deden het erg goed. Je kon goed zien hoe de liefde ontstond tussen 2 complete verschillende families. Zelf had ik een ander einde verwacht, maar deze was ook erg mooi.
De sfeer blijft de hele film goed inzitten en de film heeft me goed meegesleurd en geraakt.

Geweldige film!

avatar van flups
mooie film!! het verhaal raakte me echt, mede door de acteerprestaties =)

avatar van veertjebrug
ik vond het een prachtige film
de film straalt gewoon frisheid uit.
het eind was prachtig en ontroerend.
zeker het waard om te kijken

avatar van Odie
Wat doet Sir Ben Kingsley hier in?? Die man speelt soms geweldige rollen, en dan weer butfilms zoals dit drama.

avatar van Dianaa`
Het einde vind van deze film vind ik nog het mooist. Zelf had ik het einde anders verwacht, een einde met een happy end. Toch vond ik deze einde wel beter passen. Verder blijft dat moment ook mij het meest bij, wanneer ze daar bij die bron zit en nadenkt over wat ze heeft meegemaakt.

De film zet je gewoon aan 't denken wat je zelf zou doen in zo'n situatie als Winnie Foster.

nokkie335
prachtige film ik kwam hem toevallig vandaag tegen op tv en ik ben blijven hangen. hij boeide van begin tot eind

Echt een fantastische film!!!
Alleen het einde heeft me erg verrast, maar toch wel erg mooi

avatar van evadege
Erg mooie film. Ik houd sowieso van films in die tijd, vooral door de kostuums en decors, de taal en de maniertjes van de mensen.

avatar van arno74
Best een goede film die vaak wat wegheeft van een costuumdrama. Het verraste me aanvankelijk dat deze film door Disney was gemaakt. Deze film trapt namelijk niet in de val van de gemakkelijke clichés rondom een bron van onsterfelijkheid, maar dat komt waarschijnlijk omdat het een remake is van Tuck Everlasting (1981), wat weer een verfilming is van een boek.

Een mooie film met een mooie moraal.

Heel mooie film maar ik kan me boos maken om het einde.. Na 85 jaar kwam meneer pas terug?? En dan raar opkijken als ze verder is gegaan met haar leven en uiteindelijk dus volgens "the wheel of life" gestorven is.. Tssk dat was het enige jammere, maar verder heel erg mooi!! Wauw