ad
  • 8.111.518 stemmen

The Man in the Moon (1991)

Drama / Romantiek | 99 minuten

Genre: Drama / Romantiek

Geregisseerd door: Robert Mulligan

Met onder meer: Sam Waterston, Tess Harper en Reese Witherspoon

Releasedatum: 30 september 1991

• Google Play Bekijk via Google Play

Over The Man in the Moon

"Remember when you couldn't wait for your life to begin... and then, one day, it did?"

Een klein stadje in Louisiana, aan het einde van de jaren 50. Dani, een meisje van veertien, heeft behoefte aan een zekere onafhankelijkheid. Haar ouders geven haar ook dat stukje vrijheid. De moeder van Dani kan immers elke dag bevallen. Dani heeft een nauwe band met haar oudere zus Maureen, een 17-jarige tiener die het hoofd van vele jongens op hol doet slaan. Op een dag krijgen ze nieuwe buren: Marie Foster met haar zeventienjarige zoon Court. Dani is verkikkerd op Court. Tot op de dag dat Court verliefd wordt op Maureen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Maureen Trant

Billy Sanders

avatar van Decec

Decec

Een mooie drama/romantiek film...

Een mooie en ontroerend verhaal...

Prima acteerwerk...

Prima achtergrond geluid

(geen Dolby Digital aanwezig)...

Goed kwaliteit breedbeeld

(geen HD aanwezig)...

avatar van erik1977

erik1977

Mooie sfeerschepping en prachtig acteerwerk van een zeer jonge witherspoon.

Op Mac gezien en viel me absoluut niet tegen.

wat mij betreft wel een klein pareltje deze film.

Ik denk bij herziening dat mn score wel hoger wel uitvalt.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1903 berichten

Degelijk en sfeervol drama dat vooral in de herinnering zal blijven door sterke rol van Witherspoon. Hier en daar is het allemaal wat aan de melodramatische kant maar de film ontspoort gelukkig nergens.

Boven gemiddeld.

avatar van Apster

Apster

Hallmark 2.0

Oudbollig en mierzoet drama dat zwijmelt in de nostalgie. Gelukkig wordt de film enigszins gered door de ontwapenende rol van Witherspoon. De dramatische ontknoping slaat de plank volledig mis wat mij betreft.

avatar van cinemanukerke

cinemanukerke

zomeravond hier en op het scherm. We zijn synchroon met de film. Krekels tjirpen, er is volle maan, raam staat open. The man in the moon toont ons het plattelandsleven in al zijn eenvoud maar ook sterk geromantiseerd. Gezin als ideale biotoop, de mensen zijn goedhartig. Vooral met het personage van Waterston wordt ons met de paplepel meegegeven dat de man streng is doch een goed hart heeft voor zijn kinderen (die close ups als Witherspoon voorbij komt). Visueel is het kundig (met die lange travels als Witherspoon van en naar het meer rent bv) maar inhoudelijk helaas te sterk gesuikerd. Er is dus wel eens een sentimenteel moment te bespeuren en af en toe werkt dit wel. Maar zodra het verhaal wat donker begint te worden, wordt het zeer oppervlakkig afgehaspeld. Slachtoffer is een buitenstaander en alles is vergeven binnen het gezin. Voor je kan inleven met de personages, staat er al 'THE END' op het scherm te lezen.

avatar van Robi

Robi

Een opgroeidrama over een meisje van 14. De film zit boordevol clichés en is ook voor het grootste deel erg voorspelbaar, maar toch is het een mooie film. Het verhaal bouwt mooi op en weet de emotie goed te raken, mede door de bij vlagen erg mooie acteerprestaties ook al zijn ook die niet over de hele linie altijd even geweldig.