The Man in the Moon (1991)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Robert Mulligan
met Sam Waterston, Tess Harper en Reese Witherspoon

Een klein stadje in Louisiana, aan het einde van de jaren 50. Dani, een meisje van veertien, heeft behoefte aan een zekere onafhankelijkheid. Haar ouders geven haar ook dat stukje vrijheid. De moeder van Dani kan immers elke dag bevallen. Dani heeft een nauwe band met haar oudere zus Maureen, een 17-jarige tiener die het hoofd van vele jongens op hol doet slaan. Op een dag krijgen ze nieuwe buren: Marie Foster met haar zeventienjarige zoon Court. Dani is verkikkerd op Court. Tot op de dag dat Court verliefd wordt op Maureen.

avatar van Decec
Een mooie drama/romantiek film...
Een mooie en ontroerend verhaal...
Prima acteerwerk...
Prima achtergrond geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Goed kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...

avatar van erik1977
Mooie sfeerschepping en prachtig acteerwerk van een zeer jonge witherspoon.
Op Mac gezien en viel me absoluut niet tegen.
wat mij betreft wel een klein pareltje deze film.
Ik denk bij herziening dat mn score wel hoger wel uitvalt.

avatar van Aapje81
Degelijk en sfeervol drama dat vooral in de herinnering zal blijven door sterke rol van Witherspoon. Hier en daar is het allemaal wat aan de melodramatische kant maar de film ontspoort gelukkig nergens.

Boven gemiddeld.

Hallmark 2.0

Oudbollig en mierzoet drama dat zwijmelt in de nostalgie. Gelukkig wordt de film enigszins gered door de ontwapenende rol van Witherspoon. De dramatische ontknoping slaat de plank volledig mis wat mij betreft.