The Last Seduction (1994)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Thriller / Mystery

geregisseerd door John Dahl
met Linda Fiorentino, Peter Berg en Bill Pullman

Bridget is een echte femme fatale. Ze is hyperintelligent, bloedmooi en weet altijd precies wat ze wil. Haar man, een dokter, verkoopt drugs om het luxeleventje van vrouwlief in stand te kunnen houden. Maar Bridget is haar man ook al snel weer zat, neemt de bijna miljoen dollars aan drugsgeld en gaat ervandoor. Ze strijkt neer in een boerengat en begint daar een affaire met de brave Mike die ze ook voor haar karretje spant.

FlorisV schreef:

Lara Flynn Boyle komt aardig in de buurt.

avatar van FlorisV
stefan dias schreef:

'kwam' die is helaas helemaal verloren gegaan.

Dacht even dat je bedoelde dat ze ruste in vrede maar ze heeft een behoorlijke facelift gehad ja, jammer.
Maar Fiorentino, nog 10 jaar ouder dan Lara, is ook al lang niet actief meer en of die er nu nog steeds appetijtelijk uitziet weet ik niet. Wel had ik haar ook graag stemmenwerk horen doen.

avatar van pjutter
Film Noir? lijkt mij in vrijwel niets een film noir film!

Daarnaast is het een gedrocht van een film met een kinderlijk plot en oppervlakkige karakters.

avatar van chiel
pjutter schreef:
Film Noir? lijkt mij in vrijwel niets een film noir film!

Een Femme Fatale met hoofdletters, geweldig gespeeld door Fiorentino!

avatar van trebremmit
Lang niet zo goed als Red Rock West, komt vooral door Pullman die een zo ontzettend onnozel figuur speelt dat het ergerlijk wordt. Verhaal is opzich wel aardig bedacht en Fiorentino speelt erg goed maar ze is allesbehalve sexy, maar buiten dat niet de goede neo-noir die ik verwacht had.

Met bovenstaande recensie eens. Dat onnozele figuur is iets te veel van het goede.

trebremmit schreef:
…en Fiorentino speelt erg goed maar ze is allesbehalve sexy… .