Annapolis (2006)

geregisseerd door Justin Lin
met James Franco, Tyrese Gibson en Jordana Brewster

Het verhaal van Jake, een jongen van armoedige komaf, wiens droom om ooit aan de Marine-academie te kunnen studeren uitkomt. Dit heeft hij te danken aan zijn voortreffelijke bokskwaliteiten, die verder getraind zullen worden op de academie. Tegen de regels van de academie in, valt Jake als een blok voor één van zijn instructrices.

avatar van helleke
Zeker geen slechte film maar nu ook niet direct een toppertje.
Wel af en toe ongeloofwaardig maar gewoon verstand op nul en u laten leiden door het verhaal.
Alleen al voor Jordana Brewster haar schoonheid is het het waard om de film te bekijken.
Ik had ze vroeger al opgemerkt in films als de faculty en the fast and the furious.
Ik ga hem 3 sterren geven.

avatar van Zuzuu
Leuke film, goed acteerwerk.

*3,0*

Redelijk goede film, al is het verhaal maar zwakjes.
Van dit genre, een film over een leger-academie, zijn er al 13 in een dozijn gemaakt, en van boksfilms ook. De beide genres combineren is blijkbaar wel een goed idee, maar het zou beter kunnen.
James Franco stelt me in deze film een beetje teleur, heb al betere dingen van hem gezien (o.a. in 'Flyboys').
Wel zou je deze film alleen al uitkijken voor de mooie verschijning van Jordana Brewster, leuk snoetje heeft ze wel.

goede leuke boks/marine film ,gene clichématige film. En de film wordt gecompleteerd door een een lkr chickie in de vorm van Jordana Brewster. Al vond ik wel minpuntje dat zij niet echt kon overtuigen als iemand van de "Navy". Majah haar "puppy-look" was onweerstanbaar 4.0*

avatar van Mug
Mug
Vreselijke cliche-film met boksgevechten gefilmd met het zogenaamde stroboscoop-effect, oftewel dikke gruwel. Alleen al de muziek tijdens het eindgevecht is te erg voor woorden, uitermate pijnlijk.

Jordana Brewster (soapsterretje) moet inderdaad de lekkere meid spelen, maar de makers van de film waren vergeten dat ze ook de uitstraling van een superior moest hebben. Ze was meer eerstejaars dan de rest van de cast. James Franco redt het in de hoofdrol, hij moet nog wel leren smeriger te kijken. De aardige momenten zijn op je vingers na te tellen: 1,5*.

avatar van %%%%%%
Het is inderdaad een cliche-film maar wel een goeie.Het verhaal is goed het word wel weer Amerikaans gebracht allemaal maar dat neemt niet weg dat dit een slechte film is,want dit is gewoon vermaak.prima muziek redelijk acteerwerk en een lekkere Jordana Brewster. 3,5 En inderdaad op imdb is de score te erg

De score op IMBD is heel wat realistischer dan de veel te hoge score op de moviemeter hier... Werkelijk elke scene is voorspelbaar in deze film...
2 sterretjes voor de moeite

Leuke film, niks op aan te merken. Kijkt gewoon lekker weg. Geen speciale hoogtepunten, gewoon een film, waarbij je niet hoeft na te denken.

Hankieh
volgens mij heb ik deze al is gezien...

avatar van DeDennis
Goeie film, goed einde.

avatar van drlina
Echt een topfilm! Mooi verhaal en goed geacteerd. Leuk om naar te kijken!

net gezien, en het was zeker geen slechte film. Goed voor een leuk avondje kijkplezier

3.5

avatar van FunkStarr
Toevallig kwam ik deze film gisteravond tegen tijdens het zappen, en heb hem meteen maar even afgekeken.
Ik had het idee dat ik deze film al een keer eerder gezien had, maar daarin kan ik mij vergist hebben.
Aardige boksfilm, met een goeie vertolking van James Franco.
Ik vind de manier waarop het verhaal vervilmd wordt zeker niet te Amerikaans, er zitten wel wat cliché's in de film maar so what?
Het maakt de film er niet echt minder leuk op ofzo, ik vond het een leuke film om naar te kijken.

avatar van Joepos
Ook ik heb de film pas op TV gezien......
En ik deel mijn mening met "Mug" !

Ongelooflijk, wat een slecht acteerwerk en vol met clichés!!
Hij viel echt als een blok voor de instructrice hahahahaha En al die keren dat hij eruit wilde/moest en toch weer "doorzette" hahahahaha
Je kunt het best een leuke film vinden maar degenen die vinden dat er goed geacteerd is hebben misschien een ander versie gezien!?

avatar van Tiké
Leuke film. Brewster maakt inderdaad veel goed.

avatar van guylopez93
vermakelijke film
goed acteerwerk, leuk verhaal, wel veel clichés maar niet storend

lecks-almelo
Ik vond het el een redelijke film toen ik er na keek, maar als ik er nu iets over wil zeggen, valt er niet zo veel te zeggen.
Er waren geen hoogte/diepte punten.
enigste hoogtepuntje is nog: Jordana Brewster

*2*

avatar van soom
Sir, yes Sir!

Films over het leger vind ik op zich wel interessant, en James en Jordana spelen op zich goed. Al heb ik James wel iets beter aan het werk gezien, zijn rol in Spiderman en de daaropvolgende delen vond ik iets leuker. Toch is Annapolis niet slecht als leger film, en vond ik het, zoals gezegd, best interessant om te zien hoe mensen in het Amerikaanse leger geoefende vechtmachines worden. En James' onweerstaanbare glimlach is toch ook wel iets waard..

heel goede film. Goed verhaal. De film is nergens overdreven. Goed gespeeld door James Franco.

orbit
Wat een matig herhalinkje van TopGun/ Officer & Gentleman en al dat soort films.. niets nieuws onder de zon en matig geacteerd.

orbit schreef:

Neemt niet weg dat de film niet verveelde. Is wel één van de vele films die op het zelfde neerkomen.

avatar van blurp194
Volslagen voorspelbaar uitgekauwd verhaal - als je het gevoel hebt dat je deze film al eerder gezien hebt, kan het ook best een van de andere cliche/genrewerkjes zijn die je gezien hebt. Toch is deze best aardig - er zijn echt slechtere films. En zoals al vaker gezegd, Jordana Brewster heeft best een leuk smoeltje.

avatar van moviemafketel
Gisteren voor de 3e keer gezien of zo. Dit zijn van die films waar je altijd even blijft kijken, omdat het niet gaat vervelen. De bokstrainingen en wedstrijden worden goed in beeld gebracht. Verder nog een sausje drama eroverheen en je hebt gewoon een onderhoudend geheel. De cast lijkt het naar hun zin te hebben. De muziek vind ik het beste van de hele film. Erg goede score.
Ook de marine aan de ene kant van de rivier en de scheepswerf aan de andere kant geeft een mooi contrast. Einde gelukkig niet te heroïsch. Het heeft wel zijn clichés, maar ik stoorde me hier niet aan dit keer. Onderhoudend!

avatar van m1701
Heerlijke film!
Franco zette echt een super goeie rol neer!
Had eigenlijk niet verwacht dat het alleen om het boksen zou gaan....
dat was een minpuntje.
Maar voor de rest een goeie film met goed acteerwerk!

Tegenvallende film over een jongeman die een onverwachte kans krijgt als hij een plaatsje krijgt op de militaire academie. Een film in de categorie: allemaal al eens eerder en vooral beter gezien. Clichématige personages en gebeurtenissen met een voorspelbaar verloop. Misschien als je soortgelijke films nog niet gezien hebt, nog wel de moeite waard.

Tarkus schreef:
Redelijk goede film, al is het verhaal maar zwakjes.

Bij deze film ga ik mijn eerste mening toch wat herzien.
Dit is een film die zeer de moeite waard is om te bekijken, en de combinatie leger-boksen werkt prima.
Ook de cast doet het prima, allemaal.
Dus mijn eerste mening doet er nog weinig toe, wellicht niet zo aandachtig bekeken als deze tweede keer deze puike film.