Amateur (2018)

Drama / Sport

geregisseerd door Ryan Koo
met Michael Rainey Jr., Josh Charles en Brian White

Terron, een 14-jarige jongen, wordt gerekruteerd voor een elite school. De jongen is een groot basketbaltalent. Toch heeft hij moeite te integreren in zijn nieuwe team. De coach laat hem intense trainingen en beproevingen ondergaan. Tot overmaat van ramp wordt Terron geconfronteerd met corruptie en hebzucht binnen de amateursport.

Als je helemaal niks met basketbal hebt
dan is de kans groot dat je deze film niet hoog gaat waarderen.
Wel met liefde gemaakt en de boodschap is ook duidelijk.Alleen gaat het wel weer ten koste van het realisme vooral op het laatst.
2.0 helaas.

Opnieuw een prima te genieten Netflix film.
Verhaal is niet al te gecompliceerd maar uiterst vermakelijk en effectief.
Jong talent uit een arm gezin wordt gescout door baketbal coach en komt terecht tussen andere talenten op een universiteit. De film gaat nergens diep op in, kent geen hoogte of dieptepunten en blijft wat oppervlakkig. Toch weet " Amateur" te boeien gedurende 90 minuten.
3*/3.5*.

AJK schreef:
Als je helemaal niks met basketbal hebt
dan is de kans groot dat je deze film niet hoog gaat waarderen.
2.0 helaas.

Het meest onrealistische is dat ze moeten fietsen, dat slaat nergens op. Hoe bizar het ook mag klinken voor Nederlanders. Dit verhaal zit enorm vlakbij de realiteit. Het einde is gewoon gebaseerd op realiteit. Google maar op LaVar Ball en zijn zoon LaMelo Ball.

Flauwekul.

delano1991 schreef:

Ik ben bball gek dus.

Ik geef het nu een 1.5.

avatar van missl
Flauwe film over een jongen die het in de basketbal wereld wil redden. Het voelt erg als een B film, geen goede acteurs, saai, helaas Netflix slaat met deze de plank mis.

avatar van IH88
Amateur

Redelijk. Het grootste probleem van Amateur is dat je het allemaal al eens eerder hebt gezien, en zeker ook beter. Als sportfilm is dit allemaal redelijk standaard, met een jonge basketbalster die met allerlei problemen te maken krijgt. Er zitten zeker wat sterke momenten in de film (de laatste scene is indrukwekkend), en de hoofdrolspelers doen het prima. Iets meer inspiratie en scherpte had wel gemogen.