First Match (2018)

geregisseerd door Olivia Newman
met Elvire Emanuelle, Mugga en Yahya Abdul-Mateen II

Monique, een tienermeisje uit Brooklyn, is opgegroeid in pleeggezinnen. Ze zit op de middelbare school. Monique wil de band met haar vader, een ex-gedetineerde, herstellen en besluit dat worstelen met jongens dé manier is om dit te doen. Maar dat veroorzaakt meer problemen dan ze verwacht had...

Vanaf 30 maart te zien op Netflix.

Wederom weer een film die de Netflix middelmaat overtreft.
Mooi en boeiend verhaal over meisje in achterstand wijk die op eigen kracht moet overleven en die weg zal vinden in het worstel circuit. Dat haat vader haar enkel uitbuit en voor hele andere zaken gebruikt uit eigen belang is schrijnend en frustrerend om te zien. Maar je raakt hierdoor wel betrokken bij de personage Mo, overigens uitstekend vertolkt door Elvire Emanuelle. "First Match" is een echte ghetto beleving, een strijd om te overleven, die weet te boeien van begin tot eind.

Goeie film over een meisje die zich aansluit bij het worstelteam om haar vader te imponeren. De eerste helft is wat eentonig, maar dit wordt wel goedgemaakt in de tweede helft waar het hoofdpersonage moeilijke beslissingen moet maken. De scheve verhouding tussen vader en dochter is sterk neergezet hier. Elvire Emanuelle weet de film met gemak te dragen.

avatar van boemboem27
Nee echt niks
Laatste half uurtje was te pruimen.
Geen spanning of sensatie echte drama film