First Match (2018)

Drama / Sport

geregisseerd door Olivia Newman
met Elvire Emanuelle, Mugga en Yahya Abdul-Mateen II

Monique, een tienermeisje uit Brooklyn, is opgegroeid in pleeggezinnen. Ze zit op de middelbare school. Monique wil de band met haar vader, een ex-gedetineerde, herstellen en besluit dat worstelen met jongens dé manier is om dit te doen. Maar dat veroorzaakt meer problemen dan ze verwacht had...

Goeie film over een meisje die zich aansluit bij het worstelteam om haar vader te imponeren. De eerste helft is wat eentonig, maar dit wordt wel goedgemaakt in de tweede helft waar het hoofdpersonage moeilijke beslissingen moet maken. De scheve verhouding tussen vader en dochter is sterk neergezet hier. Elvire Emanuelle weet de film met gemak te dragen.

avatar van IH88
First Match

Prima film. Vooral de worsteling van Mo tussen haar criminele vader en het worstelen (en de rest van haar leven) is interessant, en de jonge Emanuelle zet een indrukwekkende acteerprestatie neer. De manier waarop de vader omgaat met zijn dochter en probeert te profiteren van haar is triest, maar het laat maar weer eens zien hoever sommige mensen gaan om aan geld te komen. Hoe Mo hier uiteindelijk mee omgaat levert een aantal mooie scenes op en is uiteindelijk de grootste kracht van de film.